مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سرنوشت احیای توافق هسته ای به ایران بستگی دارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به مسئولیت غرب مدعی شد که توپ در زمین ایران است.

به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه (26 اوت) گفت که سرنوشت احیای توافق هسته ای به ایران بستگی دارد و حتی اگر همه چیز را حل نکند، این توافق “مفید” خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مکرون در سفر خود به الجزایر در پاسخ به سوالی درباره شانس موفقیت در احیای برجام مدعی شد که «توپ اکنون در زمین ایران است».

پیش از این کاخ الیزه اعلام کرده بود که رئیس جمهور فرانسه با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راه های پایبندی آمریکا و ایران به برجام گفتگو کرده است.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور با مدیرکل (رافائل گروسی) درباره تلاش های دیپلماتیک فرانسه و شرکای آن برای یافتن راه حلی که به ایالات متحده و ایران اجازه دهد تا برجام را به طور کامل اجرا کنند، از جمله دیدار کرد. حقیقت را آزمایش کنید و گفتگو را دنبال کنید. فعالیت های هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازگشت به ایران

همانطور که در بیانیه پاریس آمده است، مکرون همچنین بر حمایت کامل فرانسه از آژانس بین المللی انرژی اتمی در اجرای بی طرفانه و مستقل ماموریت خود تاکید کرد.

دور جدید مذاکرات در وین پس از آن برگزار شد که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در مقاله ای در فایننشال تایمز مدعی شد که بسته جدیدی را روی میز گذاشته است. پیشنهادات حاوی راه حل های به روز مرتبط با رفع تحریم ها و اقدامات هسته ای ایران. جمهوری اسلامی ایران در 24 آگوست اعلام کرد که پاسخ و ملاحظات خود را در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرده و منتظر پاسخ از سوی ایالات متحده است. طرف آمریکایی نیز در دوم سپتامبر اعلام کرد که به ایران پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید  ماجرای جنجالی دستگیری یک زن در سد لاتین چه بود؟ / پلیس: روش دستگیری صحیح نبود

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با تایید و اعلام پاسخ دولت آمریکا به موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل و فصل مسائل باقی مانده در مذاکرات لغو تحریم ها، اعلام کرد. هماهنگ کننده بازنگری اروپایی نظرات هماهنگ کننده را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران لغو تحریم ها، کسب تضمین در خصوص دوام برجام و رفع ادعاهای حمایت از آژانس انرژی اتمی را از خواسته های اصلی خود در مذاکرات رفع تحریم ها دانست و تاکید کرد که تنها راه این است. برای بازگشت به توافق دوجانبه. که در ازای برخی محدودیت ها منافع اقتصادی ملموسی برای ملت ایران به همراه خواهد داشت، پیروی و پذیرش آن را منطقی می داند.

<п>اعلامیه سرنوشت احیای توافق هسته ای به ایران بستگی دارد اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *