مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سرماخوردگی شما تمام نشده است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سرد

سرماخوردگی و طولانی شدن آن:

برای درمان سرد ساده یا درجه حرارت بالا من گلو درد به دلیل آنفولانزا، باید استراحت کنید تا هر چه زودتر سلامت خود را به دست آورید. اگر به خوبی از بدن خود مراقبت کنید، می توانید کارهای روزانه خود را در یک هفته انجام دهید. وگرنه دوران سرد شما طولانی خواهید شد. برخی از ما مرتکب اشتباهاتی می شویم که دوره نقاهت بیماری هایمان را طولانی می کند. در این مقاله در مورد علل طولانی شدن مدت صحبت خواهیم کرد سرد تاکید می کنیم.

انتشار میکروبی:

به گزارش سایت «MSN»، احساس بهبودی چند روز پس از یک است سرد شدید به این معنی نیست که بیماری شما دیگر مسری نیست.

او باید مراقب باشد انتقال بیماری با اطرافیان و همکارانتان سر کار باشید. دست های خود را مرتب بشویید و دهان و بینی خود را با وان بپوشانید عطسه و سرفه کردن از گسترش جوانه زنی جلوگیری می کند.

سیگار کشیدن:

استنشاق نیکوتین و تنباکو به بافت ریه آسیب می رساند و آن را مستعد عفونت می کند و در نتیجه مقاومت می کند. سرد داره سخت تر میشه بنابراین، اگر می خواهید هر چه زودتر بهبود پیدا کنید، بهتر است حداقل برای چند روز سیگار را ترک کنید.

به بیماری خود اعتراف نکنید:

اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا را نادیده بگیرید، دوره نقاهت طولانی تر خواهد بود. پس انرژی خود را صرف مبارزه با این بیماری کنید.

مصرف آنتی بیوتیک های بدون نسخه:

برای درمان عفونت های باکتریایی و نه ویروس سرماخوردگی به آنتی بیوتیک ها لازم است. رایج ترین اشتباهی که دوره نقاهت پس از سرماخوردگی را طولانی می کند مصرف آنتی بیوتیک است. در صورت مصرف نادرست، بدن در برابر داروها مقاوم می شود و در نتیجه سیستم دفاعی بدن ضعیف می شود. بنابراین برای درمان سرماخوردگی از داروهای بدون نسخه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  راهکارهای جادویی برای تقویت غدد لنفاوی و غداهای مفید برای آن

خواب ناکافی:

برای تقویت سیستم ایمنی باید خوب استراحت کرد، یعنی بیشتر از حد معمول استراحت کرد. در برخی موارد، بیماری شما ممکن است به دلیل کمبود خواب باشد.

استرس شدید:

علاوه بر کم خوابی، دومین عامل شایع سرماخوردگی استرس است.

مصرف ناکافی مایعات:

مصرف مایعاتی مانند آب میوه های طبیعی، دمنوش های گیاهی، سوپ و غیره را افزایش دهید. هر چه مایعات بیشتری بنوشید، بیشتر می شود گرفتگی سینوس کمتر

مصرف زیاد قرص سرماخوردگی:

استفاده بیش از حد از قرص ها یا داروهای ضد احتقان می تواند علائم سرماخوردگی را بدتر کرده و باعث تورم شدید حفره بینی شود.

مصرف همزمان چند داروی سرماخوردگی:

این می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد، بنابراین همیشه به برچسب داروها توجه کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *