مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سرد شدن رابطه زناشویی،چگونه به روابط عاشقانه خود تازگی ببخشیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سرد شدن رابطه زناشویی:گاه حس مي‌کنيد کسي را که عاشقانه دوست داشتيد گم کرده‌ايد يا او ناگهان به آدم ديگري تبديل شده است يا شايد فکر کنيد که از اول درباره او اشتباه کرده‌ايد و اين چيزي نبوده که مي‌خواستيد. اين نه مساله پيش پا افتاده‌اي است و نه چيزي که بتوانيد به سادگي از آن چشم‌پوشي کنيد.

از خودتان مي‌پرسيد اين اتفاق کي و چگونه رخ داده است؟ چطور ممکن است چنين اشتباهي کرده باشيد؟ و چرا همه نقشه‌هايتان غلط از آب درآمده؟ غمگين و دلسرد مي‌شويد، اميدهايتان را بر باد رفته مي‌بينيد. از تب و تاب افتادن احساسات عاشقانه پس از ازدواج، از آن تجربه‌هاي ناخوشايندي است که بسياري از زوج‌ها درگير آن هستند. گاهي در رابطه‌اي هستيد که مدت‌ها در انتظارش بوده‌ايد، اما حالا احساس خوشبختي نمي‌کنيد.

سرد شدن رابطه زناشویی

سرد شدن رابطه زناشویی

چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ دوستان توصيه مي‌کنيم قبل از اين که سايه سردي بر زندگي‌تان بيفتد، اين نکته‌ها را بخوانيد و به کار ببنديد:

1- جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی:زندگى مشترك عرصه كمال است نه صحنه پيكار

بنابراين يار و ياور هم باشيد و سعى نكنيد بر همسرتان تسلط يابيد. به عبارت ديگر با هم و در كنار هم باشيد نه جدا از هم و رو در روى هم! خانواده زمانى موفق خواهد بود كه در آن هماهنگى وجود داشته باشد و همه اعضاء در يك محفل انس با كمال صميميت و شادى زندگى كنند. بنابراين همسران جوان بايد از هر نوع رفتارى شامل طعنه‏زدن، تحقير و مقايسه كردن همسر با ديگران و … پرهيز نمايند.

بیشتر بخوانید  آموزش عشوه گری و دلبری برای شوهرجان!

سرد شدن رابطه زناشویی

2-جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی: از ابراز محبت نسبت به يكديگر دريغ نورزيد

ابراز محبت به‌‏موقع در زندگى مشترك، نشاط و طراوت و علاقه را به دنبال خواهد داشت. اين امر فقط لازمه چند روز نخستين ازدواج نيست بلكه با گذشت زمان نهال نوپاى زندگى به درختى تناور تبديل مى‏شود كه نياز بيشترى به آبيارى دارد. با ابراز محبت و نشان دادن عشق و علاقه به هم، مى‏توان اين درخت تناور را براى هميشه بارور و با طراوت نگاه داشت و بر نشاط آن افزود.

سرد شدن رابطه زناشویی

3- جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی:عاشقانه به هم نگاه كنيد

نحوه نگريستن هر يك از ما به ديگرى، به «چگونه بودن ما» بستگى دارد نه به «چگونه بودن او». شيفتگى زمانى حاصل مى‏شود كه فكر كنيد همسرتان فردى باشكوه، ناب، صميمى، خوش‏خلق و خوش‏برخورد است. اين شيوه نگرش به همسران جوان مى‏آموزد به جاى اينكه عشق را جستجو كنند، با عشق و محبت به زندگى نگاه كنند. زبان نگاه، زبان مؤثرى است. شما با نگاه كردن به طرف مقابل به او مى‏فهمانيد به صحبت كردن با وى علاقه‏مند هستيد. حالات نگاه كردن اثر معجزه‏انگيزى در ايجاد صميميت ميان زوجين جوان دارد. ميل به صميميت نه تنها جنبه جسمى بلكه جنبه روانى نيز دارد.

سرد شدن رابطه زناشویی

4- جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی:سفره دل‏تان را نزد هر كسى باز نكنيد

سفره دل‏تان را نزد هر كسى باز نكنيد. بخصوص پيش پدر و مادرتان درددل نكنيد زيرا اين كار موجب سرافكندگى همسرتان شده و امكان آشتى را بسيار ضعيف مى‏ كند.

سرد شدن رابطه زناشویی

5-جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی: وقتى اشتباه مى‏كنيد، صادقانه و صميمى اعتراف كنند

بیشتر بخوانید  جرات مندی چیست ؟ چگونه به جرات مندی برسیم ؟

صداقت و اظهار پشيمانى و ندامت تنها علاج واقعه است. قبول نكردن اشتباه و نپذيرفتن خطا، اختلافات را دامن خواهد زد.

سرد شدن رابطه زناشویی

6-جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی: در مطرح كردن مسائل ناخوشايند و نامطلوب سعى كنيد خود را هم دخالت دهيد

مثلاً به جاى اينكه بگوييد «چرا با فلانى اين طور برخورد كردى»، بهتر است بگوييد: «كاش با فلانى اين طور برخورد نمى‏كرديم».

سرد شدن رابطه زناشویی

7- جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی:اگر خطايى از همسر خود مشاهده نموديد، زود از كوره در نرويد

اشتباه از هرکسی سر می‌زند حتی از شما، پس با آرامش سعی کنید خطاهای همسرتان را ببخشید.

سرد شدن رابطه زناشویی

8- جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی:حتماً در هر روز زمانی را برای با هم بودن اختصاص دهید

سعى كنيد به انگيزه عشق و ازدواج‏تان بينديشيد؛ با همسرتان در باره نخستين روزهاى آشنايى و دوران خوشِ اولين روزها گفتگو كنيد. يادآورى شادى‏ها و رويدادهاى شيرين، هم وجودتان را گرم كرده و هم تازگى و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد كرد.

سرد شدن رابطه زناشویی

9- جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی:انعطاف‏پذيرى يكى از ويژگی‌‏هاى مهم براى ايجاد سازگارى بيشتر و سلامت روانى است

با چشم‏پوشى و نرمش نسبت به برخى رفتارهاى كودكانه و لجبازى‏ها نه تنها مى‏توان از تنش‏هاى بى‏دليل پيشگيرى نمود، بلكه مى‏توان از همان اول زندگى بنياد خانواده را مستحكم نمود. زوج‏هاى جوان بايد به خاطر داشته باشند كه مسائل و موارد اختلاف و يا اختلاف‏برانگيز را براى رسيدن به يك ديدگاه مشترك طرح نمايند، نه به تكرار و تثبيت كدورت‏ها و دشمني‌ها


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *