سخنانی پند آموز از رهبر معظم انقلاب درباره ورزش کردن



سخنان پند آموز رهبر انقلاب درباره ورزش کردن


امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی از مردم صرفا به خاطر سلامتی جسم و تن ورزش می کنند.


پیامبر اعظم(ص) فرمود:


«پروردگارت بر تو حقی دارد، و بدنت بر تو حقی دارد، و خانواده ات بر تو حقی دارد.»


توجه بسیار رسول گرامی اسلام(ص) به سلامت جسم است که حق بدن را در کنار حق خداوند بیان می کند. زمانی انسان می تواند حق پروردگار و خانواده اش را به بهترین صورت ادا کند که از بدنی سالم و نیرومند برخوردار باشد. ازاین روست که پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرماید:


«شخص با ایمان قوی و نیرومند، از شخص با ایمان ضعیف، بهتر و دوست داشتنی تر است.»


سخنان رهبری


گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، وعده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند و از همین روی اهمیت ورزش و سخنان راه گشا را از نگاه مقام معظم رهبری به صورت گلچین شده را در زیر می توانید مطالعه کنید:


تأثیر عامل معنوی، در کسب موفقیتها، بسیار زیاد است و در امر ورزش نیز نباید خود را از این عامل مهم محروم کنیم.



ما، در ورزش یک راه طولانی در پیش داریم و ورزش چه در بعد همگانی و چه در بعد قهرمانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید  مقدمه ای بر مدیریت مالی


همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند. زیرا جامعه ورزشکار، جامعه ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است.



وظیفه اصلى دولت و مسؤولان ورزش کشور این است که اشتیاق به ورزش و روح ورزشکارى و ورزش‌خواهى را در مردم زنده کنند.



به ورزش اهمیت دهید. من بخصوص روى ورزش تأکید مى‌کنم. من ورزش را به عنوان یک کار بین‌المللى، نمایشى و هیجانى، در درجه دوم مى‌دانم؛ در درجه اوّل، ورزش براى تقویت و سلامت جسم است، که این را براى همه جوانان کشورمان از زن و مرد لازم مى‌دانم. خود را براى رساندن این بار به منزل آماده کنید. این بار مربوط به شماست؛ این کشور و این نظام متعلّق به شماست. بخشى از راه را نسل قبل از شما طى کرده است. کسى که باید بخشِ بیشتر این راه را ان‌شاءاللَّه با آگاهى وسیعتر طى کند، شما هستید.



از جوانهائى که میل به ورزش دارند، آمادگى ورزش دارند، بجد میخواهیم که این احساس توانائى را در خودشان جدى کنندمجموعه‌ى نسل حاضر ما در کنار پیشرفتهاى معنوى، پیشرفتهاى فکرى و چیزهائى که انقلاب به ما هدیه داده است که من اجمالاً عرض خواهم کرد آمادگى‌هاى جسمانى خودشان را تأمین کنند. سلامت جسمى و توانائى جسمانى، براى مردانى که اهل معنا، اهل معنویت، اهل فکر و اهل اهداف والا هستند، چیز لازمى است و بسیار مفید و کمک‌کار آنهاست. در دیدار با بسیجیان کرمانشاه.

بیشتر بخوانید  بهترین عکس های حیات وحش 2013


جسم انسان بدون ورزش، ضعیف و لاغر و بى‌قدرت خواهد بود. هرکسى باشید، هرچه بنیه‌ى قوى و نیرومند داشته باشید، اگر ورزش نکردید و خوردید و خوابیدید، بدن ضعیف مى‌ماند؛ شکى در این نیست. همچنانى که اگر ورزش نکنید، بدن شما آن رشد لازم را نمى‌کند، زیباییهایى هم دارد که ورزش آنها را آشکار خواهد کرد؛ بدون ورزش نمى‌شود. روح شما هم عیناً همین‌طور است. بدون ورزش، بدون تمرین و ریاضت، ممکن نیست شما قوى بشوید.



اگر بخواهید جسم را به قدرت، به زیبایى، به توانایى، به بروز قدرتها و استعدادهاى گوناگون برسانید، باید ورزش کنید.



اگر در یک جمله‏ى کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه مى‏خواهید، خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش.



طلبه‏ ها باید ورزش کنند؛ طلبه‏ها باید کوهنوردى بروند.



کوهنوردى امتیازات برجسته و ممتازى دارد. مهمترینش همان عزم و اراده‏ى بین انسان و انگیزه‏هاى درونى خود او است.



من مى‏خواهم ورزش جانبازان را هم، به طور مؤکّد متذکر شوم. البته، الحمدللَّه ورزش جانبازان خوب بود. الحمدللَّه در میدانها خوب بوده. همین‏طور که شما گفتید، در المپیک مدالها و افتخارات بیشتر و چهره‏هاى بهترى کسب کردند؛ اما بخصوص، روى اینها کار بکنید. علت آن هم این است که جانبازان، سابقه‏ى جبهه دارند. اینها یک قهرمانى را انجام دادند، یعنى وضع جسمانى آنها، نشان‏دهنده‏ى قهرمانى است. کارى است که کردند و یک پرونده، با اینها همراه است. بنابراین، اینها آن‏جا امتحان دادند؛ باز هم مى‏توانند در میدانهاى ورزشى، ان‏شاءاللَّه امتحان بدهند.



من ورزش را براى همه لازم مى‏دانم. [کوهنوردى‏] یک ورزش سنگین، خیلى باابهت و خوب است؛ بنابراین لازم است.

بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک صادرات در اردبیل + آدرس و تلفن


ورزش زنان، کار لازمى است. زنان هم نصف جمعیت کشورند؛ باید ورزش بکنند؛ اما محیط ورزش زنان، بایستى به گونه‏یى باشد که با حدود اسلامى، مطلقاً مساسى پیدا نکند.



ورزش کوهپیمایى و راهپیمایى در کوه کارى است که مى‏تواند عمومى، یعنى براى زن و مرد و بچه و بزرگ باشد؛ از همه‏ى ورزشهاى دیگر هم کم‏خرجتر است.



ورزش، اطمینان و اعتماد نفس در انسان ایجاد مى‏کند. جوان را به خودش مطمئن و خاطر جمع مى‏کند. خاصیت طبیعى ورزش این است که آنها را از آن حالت خمود و رکود بیرون می ‏آورد.


سخنان رهبری


بیشتر بخوانید:


پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸


ملاقات با رهبر : چگونه میتوانم با رهبر ملاقات کنم ؟


دیدگاهتان را بنویسید