مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سامانه ثبت نام آبسوز کردن خودرو معرفی شد + جزئیات و شرایط

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ثبت نام آبسوز کردن خودرو


چگونه خودرو خود را آبسوز کنیم ؟


دلگرم: امروز، پس از گذشت حدود ۳ سال از اعلام مختصات ابتدایی سامانه آبسوز که امکان استفاده از «آب» به‌جای بنزین را فراهم می‌کند، دست‌اندرکاران این پروژه، ثبت‌نام از متقاضیان برای نصب سامانه آبسوز به‌روی خودروهای شخصی را آغاز کرده‌اند.


امروز، پس از گذشت حدود ۳ سال از اعلام مختصات ابتدایی سامانه آبسوز که امکان استفاده از «آب» به‌جای بنزین را فراهم می‌کند، دست‌اندرکاران این پروژه، ثبت‌نام از متقاضیان برای نصب سامانه آبسوز به‌روی خودروهای شخصی را آغاز کرده‌اند.


پیش از این در قالب میزگردی، میزبان یکی از مبتکران کشورمان بودیم که موفق به ابداع سامانه‌ای شده است که با نصب به‌روی خودروهای مختلف، امکان استفاده از «آب» به‌جای بنزین را فراهم می‌کند!


ماشین آبسوز یا آبسوز کردن خودرو اختراعی است که به‌گفته این مخترع می‌تواند منجر به ایجاد تحولی اساسی در دنیا و در حوزه حمل‌ونقل شود.


امروز، پس از گذشت حدود ۳ سال از اعلام مختصات ابتدایی این ابداع، دست‌اندرکاران این پروژه، ثبت‌نام از متقاضیان برای نصب سامانه آبسوز به‌روی خودروهای شخصی را آغاز کرده‌اند.


سایت آبسوز کردن خودور


دست‌اندرکاران این پروژه اعلام کرده‌اند نصب سامانه آبسوز به‌روی خودروهای شخصی در ابتدا به‌صورت ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد بنزین خواهد بود که در فازهای بعدی سامانه‌های ۷۵ درصد و نهایتاً ۱۰۰ درصد ارائه خواهد شد و ثبت‌نام برای نصب سامانه آبسوز از طریق آدرس http://absooz.com/reg در دسترس متقاضیان است.


ماشین آبسوز


به زبان ساده، مولکول آب از به هم پیوستن دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن تشکیل شده است. در هنگام شکستن یا به هم پیوستن اجزای مولکولهای مختلف، مقداری گرما از محیط گرفته می‌شود یا به محیط داده می‌شود؛ مولکول آب نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع در هنگام تشکیل آب گرمای بسیار زیادی آزاد می‌شود.

بیشتر بخوانید  کدام بازیگر و کارگردانان ایرانی در آبان متولد شده اند ؟


این واکنش علاوه بر انرژی بسیار بالایی که آزاد می‌کند در شرایط معمولی، بسیار سریع نیز عمل می‌کند. به بیان دیگر، در صورتیکه این واکنش را در سیلندر خودرو انجام دهیم، انرژی لازم برای به حرکت در آوردن خودرو را به دست خواهیم آورد و از طرف دیگر، به جای آلاینده‌های مختلف تنها بخار آب از اگزوز خودرو خارج خواهد شد.


اما برای انجام این کار مشکلی وجود دارد. آب در شرایط معمولی بسیار پایدار است و راهی برای جداکردن دو اتم هیدروژن –هیدروژن مولکولی- و اکسیژن از هم وجود ندارد! البته، اگر به مقدار کافی انرژی صرف کنیم، می‌توان آب را به اجزای تشکیل دهنده آن تقسیم نمود و سپس از احتراق آن در موتور خودرو استفاده نمود. نوابیغ، به گونه‌ای ساده این مشکل را حل می‌کنند. هیدرولیز آب!


ثبت نام آب‌ سوز کردن خودروهای بنزینی آغاز شد


با اتصال جریان مستقیم به دو الکترود در آب، عمل آبکافت انجام می‌شود. با تجزیه آب به اجزای سازنده و انتقال گازهای حاصل به موتور خودرو، مشکل سوخت بنزینی نیز حل می‌شود. البته، فقط یک مشکل کوچک باقی می‌ماند.


انرژی که صرف جدا شدن اجزای تشکیل دهنده مولکول آب شده است با انرژی که از سوختن آن حاصل می‌شود در بهترین حالت مساوی است. با توجه به اینکه در عمل مقدار زیادی از انرژی حاصل نیز به صورت گرما و غیره هدر می‌رود، پس سیستم بازده منفی دارد!


به زبان ساده‌تر، فرض کنید توربینی را بر روی یک چاه آب نصب کرده‌اید. با ریختن آب بر روی، پره‌های توربین برق تولید می‌شود، اما برای ریختن آب بر روی پره‌های توربین ابتدا باید آب چاه را بالا بیاورید. برای اینکار از یک پمپ آب کشی استفاده می‌کنید، با این عمل، توربین شروع به کار کرده و برق تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین عکس های عباس غزالی بازیگر


فقط یک اشکال کوچک وجود دارد، پمپ آب کشی نیز برای بالا کشیدن آب نیاز به برق دارد! با توجه به کامل نبودن بازده انرژی این دستگاه‌ها در عمل، میزان برق مصرفی توسط پمپ آبکشی از میزان برق تولید شده توسط توربین بالا‌تر بوده،


بنابراین استفاده از این سیستم به صرفه نیست؛ هرچند کماکان می‌توانید از آن استفاده کنید!


ثبت نام آب‌ سوز کردن خودروهای بنزینی آغاز شد


برای آب سوز کردن خودرو باید از یک دستگاه هیدرولیز کننده آب استفاده کنید. سپس هیدروژن حاصل از هیدرولیز آب را به درون موتور خودرو وارد کنید. سیستم ورود گاز هیدروژن به موتور خودرو کاملا مشابه زمانی است که خودرو را به صورت دستی گاز سوز می‌کنید.


هیدروژن به نسبت از بنزین نیز ساده‌تر می‌سوزد، بنابراین چندان برای تنظیم کردن نسبت اکسیژن به هیدروژن مشکلی نخواهید داشت.


با استارت زدن، خودرو شروع به کار می‌کند؛ هرچند، چون سیلندر خودرو مناسب با سوختن بنزین طراحی شده است، در هنگام استفاده از این سیستم به موتور خودرو‌ آسیب وارد می‌شود، این آسیب به موتور ماشین بیش از مقداری است که با گاز به آن آسیب وارد می‌آید.


پس از مدتی استفاده از آب در خودرو، باتری اتومبیل از کار می‌افتد و نیاز به شارژ دوباره آن پیدا می‌کنید. با تکرار استفاده از آب در موتور خودرو، باتری بسیار زودتر از چیزی که فکر می‌کنید از کار خواهد افتاد؛


هرچند، استفاده از باتری‌های خودروهای الکتریکی می‌تواند مشکل شما را تا حدودی حل کند


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *