مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سالاد لوبیا سبز و سیب زمینی با پنیر فتا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سالاد لوبیا سبز و سیب زمینی با پنیر فتا ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

سالاد لوبیا سبز و سیب زمینی با پنیر فتا

سالاد لوبیا سبز و سیب زمینی با پنیر فتا

مواد اولیه : (برای ۸ نفر )















سیب زمینی……………………………………..۴۵۰ گرم
لوبیا سبز۴۵۰ گرم – ۴ فنجان…………………… (دم ها زده شده و به شکل قطعات ۲/۵ سانتی متری خرد شده)
زیتون کالاماتا……………………………………نصف فنجان – ۸۰ گرم (بدون هسته، نصف شده)
پیازچه…………………………………………۱ قاشق سوپخوری (ریز خرد شده)
جعفری…………………………………………۱ قاشق سوپخوری (ریز خرد شده)
سرکه………………………………………….۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون……………………………………۳ قاشق سوپخوری
خردل…………………………………………۲ قاشق چایخوری (دیجون)
آب لیمو……………………………………….۲ قاشق چایخوری
پنیر فتا……………………………………….۶۰ گرم
نمک………………………………………….طبق ذائقه
فلفل سیاه………………………………………طبق ذائقه

زیتون کالاماتا و سس سرکه و پنیر فتا به این سالاد سیب زمینی طعم زیادی می دهند. سس سرکه که از سرکه ی انگور و کمی آب لیمو درست شده واقعاً سیب زمینی ها را درخشان می کند.

طرز تهیه:

۱. در یک قابلمه روی سیب زمینی ها را با ۵ سانتی متر آب بپوشانید. به ازای هر لیتر آب ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. آب را جوش بیاورید سپس شعله را کم کنید تا آهسته غل بزند. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا زمانی که به راحتی بتوان چنگال را درون سیب زمینی ها فرو کرد بپزید.

۲. زمانی که سیب زمینی ها می پزند، یک کاسه ی آب و یخ آماده کنید. سیب زمینی ها را داخل آب و یخ قرار دهید. سپس سیب زمینی ها را به شکل حلقه هایی به قطر ۱ سانتی متر برش دهید.


۳. آبی را که سیب زمینی ها در آن پخته بودند به جوش بیاورید و لوبیا سبز را داخل آن بریزید. ۲ تا ۳ دقیقه تا زمانی که سبز روشن و نرم و ترد شوند بپزید. یک کاسه ی آب و یخ دیگر درست کنید و لوبیا سبز ها را داخل آن بریزید.


۴. سیب زمینی، لوبیا سبز، زیتون، پیازچه و جعفری را در یک کاسه ی بزرگ مخلوط کنید.

۵. سرکه، روغن زیتون، خردل و لیموترش را با هم بزنید تا خامه ای شوند. پنیر فتا را اضافه کنید و خوب هم بزنید. با نمک و فلفل مزه دار کنید. سس را روی سالاد بریزید و هم بزنید تا همه ی آن به سس آغشته شود.

۶. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید. دوباره هم بزنید. در صورت نیاز باز هم نمک و فلفل اضافه کنید و سپس سرو کنید.

خواص لوبیا سبز

لوبیا سبز علائم یائسگی را کاهش می‌دهد
یائسگی، دوره‌ای از زندگی زنان است که با علائم مختلفی همراه است. نتایج یک پژوهش بالینی نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه میزان زیادی منگنز مصرف می‌کنند کمتر در معرض دل درد قرار می‌گیرند و خلق و خوی‌شان بهتر است. لوبیا سبز منبع فوق‌العاده‌ی منگنز بوده و برای زنان یائسه بسیار مفید است. توصیه می‌کنیم در تهیه‌ی غذاهایتان از این ماده‌ی غذایی استفاده کنید.

لوبیا سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
لوبیا سبز به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج پژوهش‌هایی که در دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی رشد سلول‌های سرطانی سینه و روده ها را کاهش می‌دهد. یعنی زنده باد لوبیا سبز!

لوبیا سبز دوست مفصل‌های شما
افزایش یک فنجان لوبیا سبز به سالادهای مورد علاقه‌تان باعث می‌شود که میزان پتاسیم دریافتی‌تان به میزان 19 درصد افزایش پیدا کند. واقعیت این است که بین آرتروز دست‌ها و زانوها و میزان کم پتاسیم خون ارتباط زیادی وجود دارد.

ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد.

یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود اگر بدنتان با کمبود پتاسیم مواجه باشد بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌گیرید. اگر به سلامت مفاصل‌تان علاقمند هستید حتماً لوبیا سبز را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. از این گذشته باید بدانید که پتاسیم نقش موثری در انعقاد خون ایفا می‌کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


بیشتر بخوانید  روش پخت قارچ سوخاری پفکی بین المللی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *