مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سازمان هواشناسی نسبت به ورود گرد و غبار به 14 استان هشدار داد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به ورود گرد و غبار به کشور و درگیر شدن 14 استان کشور در بارش باران و وزش باد طی روز تا شنبه آینده در برخی مناطق هشدار داد.

بر اساس نقشه های هواشناسی و آینده پژوهی سازمان هواشناسی، در نیمه شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش گاهی باران و وزش باد پیش بینی می شود و در غرب جوی آرام با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود. . کشورها.

در نیمه شرقی کشور فردا جوی آرام و پایدار با روند رشد نسبی دما برقرار می شود و بعد از ظهر در شمال غرب در استان های مرزی در غرب تشدید ابر و در نقاطی بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه با جریانات شمالی در دریای خزر بارش همراه با کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان و آذربایجان غربی پیش بینی می شود. همچنین با گذر موج میانی کشور در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان افزایش ابر، بارش خفیف باران و وزش باد پیش بینی می شود. می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در برخی مناطق شرق دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، جز، برخی مناطق اصفهان، شمال فرش و کرمان بارش گاهی باران و وزش باد پیش بینی می شود.

* توضیحات سیستم: تشکیل توده غبار در کشورهای همسایه غربی و انتقال ذرات به زمین

بیشتر بخوانید  آمار کرونا 18 مرداد 1401; 49 فوت و 2343 عفونت / 1499 نفر بستری در بخش مراقبت های ویژه

زمان شروع: اواخر روز سه شنبه 1401/01/30

زمان اتمام: چهارشنبه 1401/01/31

نوع خطر: کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید

حوزه فعالیت:

سه شنبه 9 دی 1401: آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان.

چهارشنبه 1401/01/31: آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، کوم، خوزستان.

اثر خطر: کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترافیک و احتمال انسداد پرواز.

توصیه: از ماندن در فضای باز به ویژه افراد آسیب پذیر خودداری کنید، از انجام حرکات فیزیکی در فضای باز خودداری کنید، اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب احتمالی به تاسیسات حساس به گرد و غبار انجام دهید و در سفرهای طولانی احتیاط کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *