مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساخت موزه حماسه اسلامی در ششم توسط باخمان آمل

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / مازندران مدیرکل حفظ آثار مازندران از آثار دفاع مقدس مازندران از احداث موزه ششم باخمان آمل خبر داد و گفت: برای احداث موزه اسلامی ششم باخمان آمل به عزم جهادگران و تلاش مسئولان آمل نیاز داریم و ما می خواهیم این موزه را بسازیم. حماسه برای معرفی این حماسه به تاریخ و احیای هزار سنگر. ”

عبدالله ملکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی حفاظت از آثار تاریخی در شهر آمل گفت که کارهای زیادی برای حماسه مردم آمل در جنگ جنگل انجام شده است و اشاره کرد که کمونیست ها از عنوان هزاره آمل در کتاب آنها: حماسه اسلامی باخمن ششم آمل باید برای جوانان توضیح داده شود.

وی بر لزوم انتقال این حماسه به آینده و نسل جوان تأکید کرد و گفت: کتاب های زیادی با موضوع جنگ جنگل تألیف شده و کتاب جنگل های جنگل در هفته دفاع مقدس ارائه می شود. “

ملکی با بیان اینکه اوج جنگل جنگل در اوایل دهه 60 حماسه ششم درباره باخمان آمل بود ، و با اشاره به اینکه امام (ره) از آمل در وصیت نامه الهی سیاسی خود نام برد ، اظهار داشت: این س aال پیام دارد؛ زیرا یکی از م componentsلفه های قدرت انقلاب اسلامی ما مردم است و امام به خوبی مردم و مقاومت مردم را دید و برای دشمنان روشن ساخت که مردم در پای این انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه های ما در آمل ساخت موزه است ، گفت: آمل دروازه ورود به روستاست و سالانه 20 میلیون گردشگر را می بینیم و باید مقاومت اسلامی و حماسه را به مردم نشان دهیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه آمل به معنای تاریخ است و مردم آمل نباید نسبت به این حماسه و تاریخ بی تفاوت باقی بمانند ، ادامه داد: ما در چهلمین سال حماسه اسلامی 6 باخمان آمل هستیم و انتظار می رود تلاش های ویژه ای از طرف مسئولان شهرستان برای ساخت این موزه
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ، گفت: معرفی حکومت علوی و مرعشیان ، 40 شهید از حماسه اسلامی آمل و فرماندهانی مانند امیر منفرد نیاکی در موزه ، یکی از اهداف معرفی این بود حماسه اسلامی در تاریخ و احیای هزارسنگر.

بیشتر بخوانید  اذعان زارع پور به مشکلات جدی طرح حفاظت + فیلم

* آموزش حماسه اسلامی در تاریخ ششم توسط باخمان آمل برگزار می شود

علی امانی ، مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های حرمت مقدس آمل ، در ادامه جلسه گفت: “مردم آمل طی حدود 20 ساعت دادخواست اتحادیه کمونیست را به اتمام رسانده اند و ما باید از آنها درس مقاومت بگیریم. “

وی خاطرنشان کرد: گردان یاحسین و گردان روح الله توسط فرزندان نخبه سپاه در آمل تشکیل شده است. وی گفت: دو گردان ، تیپ 75 ظفر (که بعد از جنگ منحل شد) و تیپ 58 مالک اشتر کندو تحت فرماندهی قرارگاه رمضان ، آنها مأموریت هایی را در خارج انجام دادند و تا پایان داعش در جبهه مقاومت فعال بودند تشکیل نیروی قدس سپاه در حضور مدافعان حرم.

امانی با اشاره به نامگذاری هفته مقاومت در آمل ادامه داد: این هفته شاهد اجرای برنامه های مختلف از دوم تا هشتم باخمان هستیم و برنامه ها با سخنرانی آیت الله جوادی آملی با دانشجویان و دانشجویان آغاز می شود. روحانیون در کوم. “
وی برگزاری مسابقات بین المللی کشتی و مسابقات بین المللی بسکتبال با ویلچر و ششمین مانور حماسه اسلامی باخمان را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: “ما جلسات مختلفی را برای ساخت موزه حماسه اسلامی در تاریخ ششم برگزار کردیم. شما باخمن و برای حفاری رفتید ، اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.
این مقام مسئول ادامه داد: در موزه حماسه اسلامی ، ششم باخمان و جنگل ، فعالیت های مردم قبل از انقلاب و فعالیت های آیت الله جوادی در آمل ، قبل از انقلاب و دوران انقلاب و اواخر انقلاب و مقدس حفاظت به عملیات و 1048 شهید و فرمانده شهید تقسیم می شود. ما امیر منفرد نیاکی ، شهدای تیموریان و طاهری و 14 شهید از خانواده یک پسر ، 36 خانواده 2 شهید و مدافعان حرم را ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید  تعطیلی ادارات جزیره کیش درپی وقوع زلزله

* ساخت موزه شهدای آمل یک کار مذهبی است

سید جلیل مرتضوی ، امام جمعه آمل روز جمعه با توجه به ساخت موزه حماسه اسلامی باخمان ششم در آمل ، حماسه مردم آمل در ششم باخمان را یادآوری کرد و گفت: در آنجا دفن و دفن شد .
وی با بیان اینکه تعداد اهداهای آمل از برخی استانها بیشتر است ، اظهار داشت: آمل به تنهایی حدود 3000 کمک مالی دارد ، زیرا مدتها محل سکونت سادات و اهل بیت بوده و مردم علاقه زیادی به اهل بیت دارند.
مرتضوی با بیان اینکه جایگاه شهدا کمتر از امامزادگان نیست و دارای یک فلسفه و ارزش دینی است ، اظهار داشت: موزه شهدا نیز موزه دانشمندان ما است و ما باید منابع آمل را در این مکان ارائه دهیم و کارهای دینی انجام دهیم.

امام جمعه آمل گفت: ساخت موزه شهدای حماسه اسلامی ششم باخمان آمل اثری مذهبی و ارزشمند است.
انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *