مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساختمان ما باید دسترسی مردم به خدمات دولتی را آسان‌تر کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آیت الله سید آبراهام رییسی وی شامگاه پنجشنبه در بیست و سومین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تبریک میلاد امام محمد باکر (ع) و حلول ماه رجب گفت: یکی از اقدامات لازم در خصوص این شورا تصویب است. آیین نامه اجرایی آن در اسرع وقت برسد.
وی افزود: اقدام مهم دیگر ارزیابی و آسیب شناسی آن قسمت از اقدامات انجام شده تاکنون برای اجرای مصوبات این شورا است تا ببینیم چه تعداد از اهداف محقق شده و دلیل عدم اجرای کامل سایر مصوبات چیست. “؟

رئیس قوه مجریه گفت: کار درست این است که دستگاه های اجرایی در جایگاه رگولاتوری قرار بگیرند و اجرای مصوبات و ارائه خدمات را به بخش خصوصی بسپارند که هر جا بوده بسیار مفید و موثر بوده است. انجام شده.”

رئیسی در ادامه اولویت بندی وظایف و خدمات را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: البته همه خدمات در یک سطح اهمیت نیستند و لازم است با طبقه بندی خدمات بر اساس اهمیت، اولویت به الکترونیکی شدن خدمات کلیدی داده شود.

وی اجرای سریع و دقیق تصمیمات و برنامه های شورای اجرایی فناوری اطلاعات را با توجه به جایگاه شرافتمندانه و ممتاز در نهادها و سازمان های ملی در این خصوص خواستار شد و خاطرنشان کرد: افراد شاغل در این سمت باید با شغل آشنا باشند. انگیزه لازم و کافی برای سازماندهی سریع و دقیق امور و انتخاب شدن از بین بهترین نیروها.

رئیس جمهور اتصال دستگاه های اجرایی با مرکز تبادل اطلاعات را ضروری دانست و گفت: داده های موجود در سازمان ها و نهادها جزو دارایی های آن نهاد نیست، بلکه این داده ها باید سرمایه های ملی تلقی شود که سایر دستگاه ها می توانند در صورت نیاز از آنها استفاده کنند.
آیت‌الله رییسی افزود: اگر فکر می‌کردیم شبکه‌ها و دستگاه‌ها به موقع کار خود را انجام می‌دهند، امروز دولت الکترونیک محقق می‌شد و به دنبال ایجاد دولت هوشمند بودیم.

بیشتر بخوانید  پلیس هائیتی مظنونان به ترور رئیس جمهور را دستگیر کرد - آژانس مهر اخبار ایران و جهان

وی تسهیل خدمات رسانی به شهروندان، ارتقای شفافیت و مبارزه با فساد را از نتایج و ثمرات تحقق دولت الکترونیک برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم تا عقب ماندگی ها در حوزه دولت الکترونیک برطرف شود. قبل از.”

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود از دستگاه ها خواست تا سطح نظام اداری الکترونیک و هوشمند را در سیاست های استخدام نیروی انسانی بازنگری کنند و تصریح کرد: ماموریت اصلی دستگاه ها در این حوزه باید چابکی با توجه به نیاز کشور و نظام اداری باشد. .

رییسی تغییر دیدگاه ها و نگرش ها، تغییر فرآیندها و تغییر نهادها و سازمان ها را سه مرحله ایجاد تحول در نظام اداری کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تسهیل و تسریع سیستم های اطلاعاتی در قالب دولت الکترونیک. .

وی با بیان اینکه سامانه یکپارچه کسب و کار باید هر چه سریعتر تکمیل شود، گفت: وظایفی که برای دستگاه ها برای دستیابی به دولت الکترونیک در نظر گرفته شده دقیقاً در قانون و مستندات مذکور مشخص شده است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید برای تسریع در تحقق دولت الکترونیک اقداماتی انجام شود.

آیت الله رییسی همچنین خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای کامل دولت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و تصریح کرد: در صورت عدم استفاده صحیح و بهینه از ظرفیت های موجود باید این نقیصه برطرف شود.

وی تدوین طرح دولت هوشمند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیاز مبرم خواند و افزود: ساماندهی امور آنها را به عهده گرفت.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه قصد دولت تسهیل در کار مردم و افزایش دسترسی آنان به خدمات با تعهد همه مدیران و دستگاه ها است، تاکید کرد: این نگرش باید در همه دستگاه های دولت وجود داشته باشد. از اجرای خدمات دور مانده و امکانات و خدمات دولتی به طور کامل در اختیار آنها قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید  آیا معلمان طرح مهر آفرین شامل رتبه بندی می شوند؟

در این جلسه به منظور ایجاد الحاقیه و همسان سازی کلیه طرح ها و طرح های ارائه خدمات الکترونیکی با رویکرد گذار به مدیریت هوشمند و تسریع در انجام وظایف باقیمانده دستگاه های اجرایی، استانداردسازی و مهندسی مجدد خدمات دولت الکترونیک و کاهش مراجعات مردمی به دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی، هیئت مدیره شش تصمیم اتخاذ کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *