مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

6 نشانه خطرناک پوستی omicron

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اگر متوجه تغییری در پوست خود شدید، ممکن است یکی از شش علامت پوستی احتمالی ناشی از سویه omicron باشد.

در طول بیماری عروق کرونر قلب، افراد مبتلا به کووید علائم مختلفی را نشان دادند و مقامات بهداشتی در ابتدا سرفه مداوم، تب و از دست دادن بویایی را به عنوان علائم اصلی ذکر کردند. آنها آغاز سال 2020 را معرفی کردند و از همه خواستند که مراقب خود باشند.

Omicron به عنوان یک سویه جدید علائم متفاوتی دارد.

داده های قبلی نشان داده است که سه علامت شایع Omicron سرفه، خستگی و سردرد هستند.

با این حال، برخی از افراد به بیماری های پوستی نیز مبتلا هستند و این شش مورد از شایع ترین آنها هستند.

1- تغییر رنگ پوست

پوست رنگ پریده یا خاکستری یا آبی می شود ممکن است علامت هشدار دهنده omicron باشد. این یک عارضه نادر در موارد شدید بیماری عروق کرونر است و به این معنی است که سطح اکسیژن در خون پایین است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) می گوید که این یک “علامت هشدار اضطراری” است.

2-وارث

مطالعات در بریتانیا نشان می دهد که افراد مبتلا به omicron ممکن است دچار بثورات پوستی شوند. نوع اول کهیر است که به طور ناگهانی ایجاد می شود و می تواند به صورت برآمدگی های برجسته ظاهر شود و با خارش شدید همراه است و اغلب با خارش شدید کف دست یا کف پا شروع می شود.

3- تعریق پوست

در صورت داشتن امیکرون، شرایطی شبیه تعریق در قسمت‌های مختلف بدن می‌تواند در آرنج زانوها و پشت دست‌ها و پاها بارزتر باشد. حدود 15 درصد از جوانان مبتلا به امیکرون این ضایعه پوستی را تجربه کرده اند. علاوه بر این، ضایعات جامد و برجسته روی پوست و همچنین تاول های شبیه تاول (برجستگی های پر از مایع) از جمله عوارض پوستی omicron بودند که به صورت سطوح قرمز و ناهموار ظاهر می شوند.

بیشتر بخوانید  سرودهای عجیب و خواندن شعر توسط یک کشیش به زبان خارجی در میلواکی آمریکا / فیلم

شش علامت Omicron روی پوست که نباید نادیده گرفته شوند

4- التهاب و قرمزی انگشتان دست

التهاب و رنگ قرمز یا بنفش انگشتان همراه با درد و خارش یا تاول و تورم ممکن است یکی از علائم امیکرون باشد. برخی از بیماران ممکن است چرک و برجستگی های دردناک را در این ناحیه تجربه کنند. این وضعیت می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد. اکثر افرادی که از آن رنج می برند علائم معمول کووید را تجربه نمی کنند. این یک نشانه کلیدی برای سویه اصلی کووید بود.

5- ایجاد زخم و تبخال در لب

برخی از افراد مبتلا به امیکرون علائمی شبیه سرماخوردگی دارند و نشان داده شده است که این علائم می تواند به لب ها سرایت کند و باعث ایجاد ترک و زخم روی لب و تبخال شود. زخم های مشابهی می توانند در دهان ایجاد شوند.

شش نشانه پوست Omicron که نباید نادیده گرفته شوند // Preveo g.  اعتضاد

6- خشک شدن پوست

کارشناسان گزارش کرده اند که بسیاری از افراد مبتلا به omicron دچار اگزما در گردن و قفسه سینه می شوند، مناطقی که در معرض نور خورشید هستند. رنگ این نواحی معمولا صورتی می شود و فرد دچار خارش می شود. این وضعیت می تواند در هر زمانی در حین یا بعد از عفونت رخ دهد و معمولاً مدت زیادی طول می کشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *