مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان واریز عیدی یلدایی دولت برای بازنشستگان اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات در هنگام بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق در دوران بازنشستگیبرای سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. بازنشستگان جدید خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه و برابری هستند حقوق بازنشستگان آنها در چند ماه گذشته اعتراضات زیادی را آغاز کرده اند.

اکنون با افزایش دستمزدها بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان شده است. علیرضا حیدری گفت: کاهش ارزش پول و افزایش نرخ تورم به این معناست که کارگران و مستمری بگیران ارزش کار خود را به کسانی می دهند که تلاش نکرده اند. علیرضا حیدری (نایب رئیس اتحادیه مبارزان جامعه کارگری) در نشست اتحادیه مبارزان جامعه کارگری با بیان اینکه افزایش نرخ تورم افزایش یافته است، گفت: چند سالی است که بودجه را می گیرند. کسری از جیب افراد ضعیف جامعه و حقوق از طریق افزایش نرخ تورم. در واقع تورم نوعی مالیات است، حال سوال اینجاست که چرا باید هزینه کشور را در حوزه های مختلف پرداخت کنیم؟

وی ادامه داد: این وضعیت نتیجه سیاست دولت است. در این شرایط افرادی که زمین، مسکن، بورس و… دارند سود می برند و بر خلاف کسانی که بیشترین درآمد را دارند، بیشترین ضرر را خواهند داشت. در واقع پول از جیب ما خارج می شود و به جیب کسانی که بدشان نمی آید می برند. حیدری گفت: کاهش ارزش پول و افزایش تورم به این معناست که کارگران و بازنشستگان ارزش کار خود را به کسانی می دهند که تلاشی نکرده اند. دولت ها متوجه آسیب هایی که با این سیاست ها به فقرا و مزدبگیران وارد می کنند ندارند و در حال گسترش فقر هستند. نایب رئیس کانون صنفی کارگری گفت: به نظر من این موضوعات مهمتر از موضوعات مربوط به افزایش دستمزد سالانه است چرا که افزایش نرخ تورم اثر افزایش دستمزد را نیز از بین می برد و قدرت خرید را کاهش می دهد. حیدری با بیان اینکه چه کسانی باید پاسخگو باشند، گفت: حرف من مستقیما متوجه دولت، شخص رئیس جمهور و وزارت اقتصاد دولت است. ارز پارسال 24 تومان بود و الان 40 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  فیلم/ رئیس سازمان تبلیغات: از هیئت‌ها گله‌مندم

همه قیمت ها با این تنظیم می شوند. در این شرایط اگر حداقل تعهد را بگیرید و مستمری بگیرید چه اتفاقی می افتد؟ چه کسی جواب خواهد داد؟ وی ادامه داد: با توجه به نرخ تورم، ارزش 5 میلیون و 600 تومان در سال اول به کمتر از 3 میلیون تومان رسید. این فشار اقتصادی غیرقابل تحمل است. چه نوع تصویری داریم؟ وضعیت درمان چگونه است؟ دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد. دولت باید راه حلی داشته باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *