مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان دقیق پرداخت 1401 افزایش مستمری مشخص شد/ مستمری ها از فروردین تا اردیبهشت ماه پرداخت می شود.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت حقوق خرداد مستمری بگیران طبق روال گذشته از بیستم ماه جاری آغاز و مبلغ آن به تفکیک از 25 ژوئن.” مابه التفاوت مستمری های فروردین و اردیبهشت تا دو ماه آینده تسویه خواهد شد.

میرهاشم موسوی با اشاره به بودجه های انجام شده برای افزایش مستمری ها در مصوبه دولت، افزایش مستمری های سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد و افزود: پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری ها براساس مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی ارائه شد. در اصل 96 بر افزایش مستمری ها بر اساس هزینه های زندگی تاکید شده است و در اصل 111 تاکید شده است که حداقل مستمری در سال نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد تا حداقل استاندارد زندگی با دسترسی عادلانه به مستمری بگیران حفظ شود.

مدیرکل مجمع شهرداری ها با بیان اینکه ابلاغیه هیأت وزیران دارای چندین سطح افزایش است، گفت: در سطح اول برای حداقل بگیران و مستمری بگیران حداقل، حداقل و زیر حداقل دریافتی افزایشی خواهیم داشت. 57.4 درصد در سال جدید. البته سطح درآمد پایین تر می تواند بیشتر هم شود و افزایش آن می تواند بیش از 57.4 درصد باشد، زیرا مصوبه دولت می گوید حداقل مستمری بعد از افزایش سالانه نباید کمتر از پنج میلیون و 580 هزار تومان باشد. بنابراین، هرچه درآمد بازنشستگی کمتر باشد، افزایش بیشتر است و برای برخی افراد ممکن است این افزایش حتی بیشتر باشد. به این مبلغ کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد اضافه می شود و برآورد می کنیم حداقل حقوق مستمری بگیر دو فرزند در سال جاری به حدود 6 میلیون و 200 هزار تومان برسد.

موسوی با بیان اینکه در سطح بعدی مصوبه به بیش از حداقل حقوق بگیران تا سقف 10 میلیون تومان اشاره شده است، گفت: حقوق این افراد 10 درصد و علاوه بر آن مبلغ ثابت 650 هزار تومان افزایش می یابد. مجموع مستمری تا سقف 10 میلیون تومان به نام حمایت زندگی برای این افراد. به عنوان مثال اگر فردی در سال گذشته 9 میلیون در ماه دریافت می کرد، با افزایش 10 درصدی، حقوق وی به 9 میلیون و 900 هزار تومان می رسد و برای پرکردن 10 میلیون تومان، 100 هزار تومان دیگر به حقوق وی اضافه می شود. برای آخرین تراز و حقوق بالای 10 میلیون تومان 10 درصد افزایش در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید  حضور کی راش در تیم ملی عراق منتفی شد / مخالفت با شرط ماندن در دبی! خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

70 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی حداقل مستمری بگیران هستند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی دارای حداقل درآمد و کم درآمد هستند که درآمد آنها با افزایش 57.4 درصدی مواجه خواهد شد، گفت: در اسفند ماه سال 1400 این رقم به حدود پنج میلیون و 900 هزار نفر رسید. تومان. علاوه بر افزایش حقوق مصوب و اجرا شده در دولت، افزایش حقوق خانواده و اولاد نیز طی روزهای آینده به تصویب خواهد رسید و پس از اعلام مبالغ جدید، این موارد فرعی در تصمیمات اعمال خواهد شد.

موسوی در خصوص زمان پرداخت معوقات مستمری بگیران امسال نیز گفت: اجرای نرم افزارهای لازم و صدور احکام جدید فرآیند پیچیده ای است و پیش بینی می کنیم چهار یا پنج روز طول بکشد. برنامه ما این است که با توجه به اینکه پرداخت ماهانه به مستمری بگیران از ماه بیستم به ترتیب حروف الفبا شروع می شود، طبق روال گذشته حقوق خرداد ماه را طبق برنامه قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت کنیم و سعی کنیم افزایش حقوق خرداد ماه را واریز کنیم. از 25 و از 16 ژوئن به طور جداگانه شروع می شود. مابه التفاوت فروردین و اردیبهشت تا دو ماه آینده تسویه خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: معتقدیم تا جایی که می توانیم باید تدابیری اتخاذ کنیم تا وجود مستمری بگیران عزیز در تمام سطوح درآمدی را تضمین کنیم، اما در مورد نیازمندی های صندوق و محاسبات بیمه ای نیز بحث می کنیم و با توجه به شرایطی که داریم، ممکن است منابع و مصارف ما باشد. تا حدودی سایه باشید. اما در کل طرفدار شرایط حقوقی مطلوب تری برای بازنشستگان هستیم.

بیشتر بخوانید  گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس وفولاد مبارکه اصفهان برای توسعه میادین گازی، سرمایه‌گذاری مشترک می‌کنند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: وضعیت صندوق تامین اجتماعی در زمان ارائه از دولت قبل مشخص بود. به دلیل کمبود منابع بیش از 90 هزار میلیارد تن به سیستم بانکی بدهکار بودیم. تاکید ما در این دوره این است که دیگر از بانک وام نگیریم. در سال 1400 فقط در اولین ماه حضورمان در سازمان باید از بانک وام می گرفتیم اما بعد اصرار داشتیم که از بانک وام نگیریم. دولت 73 هزار میلیارد تن از بدهی خود را به ما پرداخت و از این محل بخشی از بدهی به سیستم بانکی را تسویه کردیم.

۷۳ درصد مردم از تامین اجتماعی استفاده می کنند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص توسعه پوشش بیمه همگانی گفت: امروز حدود 73 درصد مردم از بیمه اجتماعی بهره مند هستند. حدود 52 درصد از جمعیت حوزه تامین اجتماعی زیر نظر سازمان تامین اجتماعی هستند. در همین راستا در 6 ماه دیگر از سال گذشته حدود 700 هزار بیمه شده جدید را تحت پوشش قرار دادیم که بخشی از آن در قالب بیمه جامع خانواده ایرانی انجام شد و این طرح را با جدیت ادامه خواهیم داد و برنامه توسعه داریم. این طرح‌ها و برای شرکت‌های جدید و استارت‌آپ‌ها تدابیری اتخاذ می‌کنیم تا بیمه آنها را گسترش دهیم تا همه اعضای شرکت بیمه پایه داشته باشند.

موسوی با اشاره به برنامه سازمان تامین اجتماعی برای توسعه عادلانه نهادها و خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور گفت: یکی از مهمترین خدماتی که بیمه شدگان و مستمری بگیران فعلی انتظار دریافت آن را دارند خدمات درمانی است. امروز در درمان مستقیم 380 کلینیک و بیمارستان خصوصی در سراسر کشور داریم که به بیمه شدگان خدمات رسانی می کنند و در درمان غیرمستقیم با بیش از 50 هزار مرکز درمانی و بیمارستان قرارداد داریم. در درمان مستقیم، خدمات تامین اجتماعی رایگان است. در یک دوره جدید در بخش درمان، خدمات ویژه ای را راه اندازی کرده ایم. پرداخت از جیب بازنشستگان مراکز درمانی تامین اجتماعی و همچنین تمامی داروهای مورد نیاز بیمار در مراکز خصوصی تامین اجتماعی صفر است. همچنین خدمات بیمه اجتماعی ویژه مستمری بگیران بالای 65 سال به این صورت است که هزینه های درمان بستری در تمامی مراکز درمانی رایگان است. بیش از 80 درصد مراکز درمانی امضاکننده قرارداد تامین اجتماعی به این موضوع احترام می گذارند و مستمری بگیران بالای 65 سال هزینه ای برای مراکز درمانی پرداخت نمی کنند.

بیشتر بخوانید  ناصری: من نماینده داوران دوچرخه سواری ایران در بازی های المپیک هستم

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای ارزشمندی که در بیمه های اجتماعی برای ارائه خدمات به مستمری بگیران انجام شده است بیمه تکمیلی این عزیزان است. در سال های گذشته 30 درصد از هزینه های بیمه تکمیلی مستمری بگیران توسط سازمان بیمه اجتماعی پرداخت می شد که 50 درصد هزینه ها را تقبل کردیم و مبلغ ریالی آن 120 درصد افزایش یافت. بیش از یک میلیون و 500 هزار بازنشسته تامین اجتماعی از بیمه تکمیلی استفاده می کنند. چشم انداز ما خدمت رسانی هر چه بیشتر به این عزیزان است و یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه درمان اجتماعی راه اندازی کلینیک های ویژه دیابت و فشار خون است. می دانیم که این بیماری ها در بین بازنشستگان بسیار شایع است و کلینیک های ویژه ای برای تشخیص به موقع و درمان موثرتر این بیماری ها ایجاد شده است. در آینده نیز کلینیک های سالمندان ایجاد خواهیم کرد و سعی داریم تکالیف خود را به طور کامل برای این عزیزان انجام دهیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *