مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان دقیق پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان 1401 / یارانه ماه مبارک رمضان به این افراد تعلق می گیرد + مبلغ

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از راهبرد معاصر، بر اساس اخبار منتشر شده، مشمولان یارانه ماه مبارک رمضان عبارتند از:

خانواده های مددجویان کمیته امداد و سازمان اجتماعی جزو اولین گروه های دریافت کننده یارانه کمک زندگی در ماه مبارک رمضان خواهند بود و زنان سرپرست خانوار نیز مشمول این یارانه خواهند شد.

مردم دهک اول تا چهارم و همچنین کسانی که احتمالاً برای دریافت سهام عدالت جان سالم به در خواهند برد، از دیگر قشرهایی هستند که برای زندگی در ماه مبارک رمضان یارانه دریافت می کنند.

واریز یارانه ماه مبارک رمضان

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها از پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان به مشمولانی که سود سهام عدالت دریافت نکرده اند، خبر داد. حیاتی، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: اگر این یارانه را نگرفتند، دریافت می کنند. این یارانه به 4 دهک اول مردم با حمایت کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود که حدود 31 میلیون نفر و 771 هزار نفر در قالب 11 میلیون خانوار 150 هزار تومانی پرداخت می شود.

پرداخت یارانه 150 هزار تومانی ماه مبارک رمضان

با دستور رئیس جمهور و به مناسبت ماه مبارک رمضان؛ یک میلیون و پانصد هزار ریال یارانه مادام العمر در ماه مبارک رمضان به حساب بیش از 11 میلیون سرپرست خانوار واریز می شود.

بر این اساس، یارانه معیشتی ماه مبارک رمضان به ازای هر یک از اعضای خانواده مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال به حساب سرپرستان ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ خانوار واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش، ساعت 24 روز جمعه 26 فروردین ماه 1401 مبلغ 1.5 میلیون ریال یارانه و مستمری ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی شده واریز می شود.

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت دلار و یورو 8 اسفند 1400

این مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شده، عدالت جاری است، پرداخت خواهد شد.

با توجه به رویکرد دولت سیزدهم برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد و همچنین اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت کاهش فقر مطلق در جامعه به ویژه حمایت از اقشار ضعیف یا کم درآمد، مبلغ پرداخت شد

گفتنی است از ابتدای دولت سیزدهم یارانه به زندگی اقشار آسیب پذیر و اقشار کم درآمد در دو مرحله و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عید باستانی نوروز تا اول تا چهارم دهک ها اعم از مشمولان و مستمری بگیران خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت می شود.

سوم یارانه های گاه به گاه دولت سیزدهم

سوم یارانه های گاه به گاه دولت اصلی به احتمال زیاد هفته آینده به کاربران منتسب خواهد شد. آخرین رصد تجارت نیوز از سازمان هدفمندی یارانه ها حاکی از این است که واریز یارانه ماه مبارک رمضان در حال حاضر در مرحله صدور مجوز و ابلاغ از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

میزان دقیق یارانه ماه مبارک رمضان چقدر است؟ رصد اخبار تجارت سازمان های مربوطه نشان می دهد که میزان یارانه ماه مبارک رمضان 150 هزار تومان است و یک خانواده چهار نفره باید منتظر دریافت 600 هزار تومان یارانه باشند.

یارانه ماه مبارک رمضان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

ظاهراً درگیر است یارانه ماه مبارک رمضان بر اساس جامعه هدف دریافت یارانه در دو مرحله قبل به مناسبت 22 بهمن (سالروز پیروزی انقلاب) و فرا رسیدن عید نوروز است.

بیشتر بخوانید  تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران + جزییات

سازمان هدفمندی یارانه ها می گوید برای حمایت از خانوارها، تمامی محاسبات مربوط به یارانه ماه مبارک رمضان را بر اساس اطلاعات و اطلاعیه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به روز کرده است.

البته در 22 بهمن به 34 میلیون نفر یارانه پرداخت شد. اما تنها 12 میلیون نفر مشمول دریافت یارانه عیدی شدند. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به هر دلیلی درگیر عدالت نیستند.

احتمالاً با توجه به مبلغ 150 هزار تومانی یارانه ماه مبارک رمضان، مشمولان این یارانه همان هایی هستند که یارانه عیدی دریافت کرده اند.

زمان پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان

روز جمعه 26 فروردین ماه 1401 ساعت 24 یک میلیون و 500 هزار ریال یارانه وجودی ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی شده واریز می شود.

یارانه های واجد شرایط چیست؟

در دولت سیدابراهیم رئیسی سنگ بنای پرداخت یارانه پولی جدیدی به نام یارانه موردی گذاشته شد. مبلغ این یارانه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 100 هزار تومان بود که به جمعیتی حدود 34 میلیون نفر پرداخت شد.

دولت سیزدهم برای دومین بار در روزهای مانده به سال نو 150 هزار تومان یارانه برای حمایت از نوروز پرداخت کرد اما تنها 12 میلیون نفر تحت پوشش این یارانه قرار گرفتند.

پرداخت یارانه نقدی مربوطه رویه جدیدی است که مستقل از پرداخت دو یارانه نقدی دیگر انجام می شود. به گفته مسئولان کشوری، مشمولان این یارانه بر اساس چهار دهک اول اقتصادی مشخص شده اند.

پرداخت یارانه مادام العمر سرانه انفرادی 55 هزار تومان است که بعد از بحث سهمیه بندی بنزین در سال 98 در دستور کار دولت روحانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  همه طرف های مذاکره در وین در تلاش هستند تا هر چه سریعتر به توافق نهایی دست یابند

پرداخت یارانه نقدی انرژی همچنین قدیمی‌تر از سایر یارانه‌های نقدی، قانون هدفمندی یارانه‌ها از اواخر دهه 1980 آغاز شد.

یارانه های مالی از یک سو دارای تعدیل ساختاری با سیاست های دولت های پس از جنگ تحمیلی ایران و عراق به منظور انطباق با استانداردهای اقتصادی بین المللی است و از سوی دیگر ارزش و ارزش آن به دلیل جزئی و ثابت بودن دائما در حال کاهش است. مقادیر .

با این حال، به دلیل شوک های متوالی اقتصادی، برنامه های دولت برای پرداخت یارانه های جدید یا افزایش مبالغ آن همواره موضوع مورد توجه عموم بوده است.

منتقدان اقتصادی دولت می گویند با وجود پایین بودن ارزش یارانه ها، این مبالغ همچنان نقش اساسی در زندگی اقشار آسیب پذیر و آسیب پذیری دارد که شغل مناسب و منبع درآمد ثابتی ندارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *