زمان خوبی برای خوردن کربوهیدرات است تا وزن اضافه نکنید


کربوهیدرات حدود 43 گیاه انرژی جهان را تشکیل می دهند که زندگی حیوانات به غذا بستگی دارد. گیاهان سبز قادر به تولید کربوهیدرات از آب و دی اکسید کربن تحت تأثیر نور خورشید هستند.

زمان مناسب برای خوردن کربوهیدرات

زمان مناسب برای خوردن کربوهیدرات

برخی از این کربوهیدرات به آن الیاف می گویند که بیشتر آن سلولزی است، به دلیل دوام در ساخت گیاهان استفاده می شود. مقدار دوم به انرژی برای رشد گیاه تبدیل می شود و بقیه را می توان به صورت قند یا نشاسته در گیاه ذخیره کرد.

اگر کمی اضافه وزن می بینید، این در مورد خوردن کربوهیدرات نیست. هر چند این روزها زیاد رژیم غذاییشما باید به این باور داشته باشید، اما کربوهیدرات ها شما را چاق نمی کنند

هر پزشک به شما می گوید که تمام گروه های غذایی اصلی (پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها) باید حفظ شوند سلامتی عمومی و یا برای رسیدن به این ضروری است. آنچه مهم است نحوه مصرف آنها است و در مورد کربوهیدرات ها، زمانی که آنها را می خورید واقعا اهمیت دارد.

زمان مناسب برای خوردن کربوهیدرات

دکتر جیمز راس، نویسنده کتاب فکر کن، بخور، حرکت کن، گروو می گوید: «بهترین زمان از روز برای مصرف کربوهیدرات ها زمانی است که حساسیت به انسولین در بالاترین حد است.

کربوهیدرات ها در بدن تجزیه شده و به گلوکز (قند خون) تبدیل می شوند. حساسیت به انسولین، بستگی به این دارد که بدن چقدر می تواند گلوکز را مدیریت کند. اگر برای کنترل مصرف گلوکز خود به انسولین کمتری نیاز دارید، به انسولین حساسیت بیشتری دارید.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد داروی هیدروکسی اوره

زمان مناسب برای خوردن کربوهیدرات

برخلاف آنچه به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می شود، زمانی است که بدن برای پردازش همان مقدار گلوکز نیاز به تولید مقادیر زیادی انسولین دارد. به طور کلی، زمانی که ما کربوهیدرات ها را مصرف می کنیم، زمانی که بدن ما آمادگی بیشتری برای مدیریت آنها دارد، بدن ما عملکرد بهتری دارد. این بار معمولاً صبح و بعد از آن ورزش ها است.

البته مصرف کربوهیدرات در این زمان به این معنی نیست که می توانید پرخوری کنید. دکتر راس می گوید: “زمان و کیفیت کربوهیدرات هایی که می خوریم مهم است، اما نوع کربوهیدرات هایی که مصرف می کنیم مهمتر از زمان است.”

زمان مناسب برای خوردن کربوهیدرات

مثلاً اگر دونات درست می کنید بعد از ورزش خوردن آن بهتر از خوردن کلم بروکلی و کلم پیچ یا حتی کینوآ برای شام نیست. کربوهیدرات ها می توانند بسیار متفاوت باشند و بر عملکرد فیزیکی و ذهنی تأثیر بگذارند.

او خوردن کربوهیدرات‌های سالم‌تر و کم کالری مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، سیب‌زمینی شیرین، حبوبات و بخش‌های کوچک‌تری از غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، دانه‌های همیشه بهار، کینوا و گندم کامل ارگانیک را توصیه می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید