مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان آغاز اعزام حجاج اعلام شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، سید صادق حسینی در دیدار امروز مسئولان دفاتر مقام معظم رهبری در مناطق و استان های تهران با بیان استقبال از ثبت نام در کاروان های حائی اظهار داشت: اولویت های سفر زائران 99 نفر به در صورت لزوم ظرفیت را پر کنید.

رئیس سازمان حج و زیارت به شرایط عربستان برای پذیرایی از زائران در سال جاری اشاره کرد و گفت: فعالیت ها و برنامه های حج و زیارت در یک وبینار با حضور احزاب سعودی، رفاه زائر رصد شد.

وی با تاکید بر اینکه همکاری خوبی بین نهادهای همکار حج و سازمان زیارت از داخل برای اعزام زائران به سرزمین وحی وجود دارد، به مسئولان دفتر مقام معظم رهبری در مناطق و استان ها گفت: ممکن است توصیه شما مفید باشد.

حسینی تصریح کرد: حفظ آرامش، کرامت و عزت زائران ایرانی در این مسیر معنوی وظیفه ما و شماست و تلاش کرده ایم از سال های گذشته مدت اقامت زائران در کشور میزبان را کاهش دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان با بیان اینکه آغاز پروازهای حج 23 خرداد و پایان آن 7 مرداد است، گفت: سفر امسال طولانی نخواهد بود.

در ادامه این همایش، اکبر رضایی به تشریح جزئیات برنامه های انجام شده در حوزه اجرایی حج پرداخت و گفت: هزینه حج امسال با انقباض برآورد و اعلام شده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از امروز استان هایی که ظرفیت خالی دارند و از ردیف افرادی که در سال 99 ثبت نام کرده اند، این ظرفیت تکمیل می شود.

بیشتر بخوانید  انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای وزارت بی‌احترامی به عظمت نام ایران است -

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تعداد پزشکان و راه اندازی کلینیک های شبانه روزی در مجاورت سفر آتی حج، نحوه انتقال اسناد حج از طریق سامانه ورودی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در ادامه این نشست برخی از حاضران به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعات مطرح شده و طرح جدید اعزام خود به عتبات عالیات پرداختند و خواستار از سرگیری موضوع بازگشایی مرز زمینی ایران و عراق شدند کاهش هزینه های سفر به ویژه برای زائران استانی. آنها به مرز عراق تبدیل شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ادامه سفر به کشور عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی گفت: مجموعه حج و زیارت با استفاده از راهکارهای مختلف در تلاش است تا زائران بیشتری را به حرم برساند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *