مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روند افزایش بستری‌های عروق کرونر در بیمارستان‌های استان بوشهر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم از بوشهر، بیش از 2 سال است که مردم از سراسر جهان از جمله ایران با بیماری عروق کرونر قلب مبارزه می کنند چرا که این روزها بیشترین موارد و مرگ و میر در این استان به ثبت رسیده است.

در ششمین اوج تاج، سویه جدیدی به نام Omicron آغاز شد، مانند طوفانی سهمگین که در آن تعداد زیادی از مردم مبتلا شدند و بیشترین تعداد قربانیان ثبت شد.

قله ششم در اواسط اسفند سال گذشته به آرامی در حال نزول بود تا اینکه شهرهای مختلف استان از شرایط بسیار خطرناک یا قرمز تاج خارج شدند و اکنون به رنگ زرد و آبی درآمدند.

ما شاهد روند رو به رشد بستری شدن عروق کرونر هستیم

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تعداد فوتی های ناشی از بیماری عروق کرونر قلب از یک نفر در دی ماه به 23 نفر در بهمن ماه رسید.

حسن ملکی زاده با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بخش عروق کرونر از اواخر اسفند ماه سال 1400 تا اوایل فروردین 96 کاهش یافته است، گفت: تعداد بیماران بستری در بخش عروق کرونر تا 12 فروردین 1401 به حدود 54 نفر رسیده و این در حالی است که 49 نفر. در 2 آوریل ثبت شد. اما از دیروز شاهد روند رو به رشد بستری شدن در بیمارستان هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد پذیرش در بیمارستان های عروق کرونر یک درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها به استان شاهد رشد بیماری های عروق کرونر هستیم. در حال حاضر 56 بیمار عروق کرونر وجود دارد. در بیمارستانی در استان بوشهر بستری شدند.

بیشتر بخوانید  لحظه ورود روباه بازیگوش به زمین فوتبال / فیلم -

ملکی زاده از بستری شدن 23 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته در بخش های عروق کرونر استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 7 بیمار عروق کرونر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که از این تعداد 4 بیمار در وضعیت حاد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه شب گذشته 21 بیمار با حال عمومی خوب از بخش عروق کرونر از بیمارستان های استان بوشهر ترخیص شدند که از این تعداد 4 مورد بیماری عروق کرونر قلب مثبت قطعی شد.

وی با اشاره به اینکه در 2 روز گذشته فوتی در استان بوشهر نداشتیم، افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تاکنون 2 هزار و 147 بیمار جان خود را از دست داده اند.

مردم به رعایت بهداشت و استفاده مکرر از ماسک توجه ویژه ای دارند

ملکی زاده با تاکید بر لزوم واکسیناسیون و رعایت بهداشت بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 103 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده اند.

انتظار می رود با روند بیماری در موج بعدی مردم و به ویژه گردشگران نوروزی با رعایت نکات بهداشتی به استفاده مکرر از ماسک توجه ویژه ای داشته باشند و از تزریق واکسن غافل نشوند.

مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز فعال هستند

مدیرکل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به فعال بودن مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز گفت: بوشهر برای دریافت خدمات …

قاسم برجوئی فرد با اشاره به فعالیت مراکز تزریق واکسن کرون در 10 شهر استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد مرکز جامع واکسیناسیون، برخی مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها خدمات تزریق واکسن کرونا را ارائه می کنند.

بیشتر بخوانید  فیلمبرداری زنده از مار در شهر صنعتی ایوانکا سمنان و رهاسازی آن در طبیعت + فیلم

وی از تزریق یک میلیون و 880 هزار واکسن در استان خبر داد و گفت: اکنون جمعیت بالای 12 سال استان 84.6 درصد واکسن را یک بار و 77.2 درصد در هر دو واکسن دریافت کرده اند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پوشش واکسیناسیون درجه سه در استان را 34.8 درصد عنوان کرد و گفت: واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 ساله تاکنون حدود 7 درصد را پوشش داده است که این میزان است. لازم است. با توجه به حضور در مدرسه بعد از نوروز، والدین باید علیه فرزندان خود واکسینه شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *