مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش های حذف رسوبات آب از بدنه خودرو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یکی از مشکلاتی که صاحبان خودرو همیشه با آن دست و پنجه نرم می کنند لکه های آب است. این ظالمانه است که آبی که برای تمیز کردن ماشین خود استفاده کردید روی ماشین شما کثیف شود!
به طور کلی، دو دسته از لکه های آب وجود دارد: دسته اول در واقع مواد معدنی موجود در آب پس از تبخیر آب هستند، در حالی که دسته دوم منجر به از بین رفتن رنگ بدن می شود. این از دست دادن رنگ به دلیل وجود یک جزء در آب است که به اندازه کافی قوی است که رنگ را حل کند.
در مورد هر یک از این دسته ها باید مراقب باشیم که خود آب ضرری نداشته باشد.

5 راه برای از بین بردن لکه های آب روی بدن

1. استفاده از اسپری کارواش بدون آب

زمان مهمترین مسئله در برخورد با لکه های آب است. اگر مشکل را سریع حل کنید، با استفاده از این اسپری ها می توانید به راحتی مشکل را حل کنید. مطمئن شوید که این اسپری ها می توانند دسته اول را لکه دار کنند و مدت زیادی از ظهور آن نگذشته است. در غیر این صورت باید به روش دیگری لکه را پاک کنیم.

2. سرکه

یکی از راه هایی که از قدیم الایام برای این منظور استفاده می شده استفاده از سرکه است که البته ارزان ترین راه موجود در این لیست است. این روش حتی ترفندی است که نقاشان و گچ کارها برای پاک کردن رنگ اضافی از آن استفاده می کنند.
می توانید این لکه ها را با کمی سرکه و اسفنج پاک کنید. مراقب باشید سرکه را روی لکه نمالید، بلکه اجازه دهید روی لکه بماند و پاک شود. بعد از اینکه سرکه برای چند دقیقه روی لکه ماند، محل را با کمی آب تمیز کنید. بسته به شدت لکه، این شستشو باید چندین بار انجام شود. توجه داشته باشید که این روش برای لکه های نوع اول نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید  ۱۸ ترفند عالی برای خلاصی از بوی بد ماهی


از بین بردن لکه آب ماشین

3. پاک کننده رنگ

اگر یک لکه نوع یک برای مدت طولانی روی بدن باقی بماند، می تواند به لکه نوع دو تبدیل شود. گاهی اوقات، حتی پس از از بین بردن لکه نوع 1، متوجه خواهید شد که اثری از لکه باقی می ماند. در چنین مواردی، چیزی قوی تر مانند پاک کننده های رنگ می تواند مفید باشد. با توجه به شدت و میزان آسیب، چندین بار تمیز کردن محل با فوم مشکل را حل می کند.

4. پرداخت

ابزار دیگری که می توانید برای از بین بردن نوع دیگری از لکه استفاده کنید پولیش است. اگر احساس می کنید که لکه واقعا مضر است، قبل از اینکه تصمیم به پرداخت آن بگیرید، حتما با یک متخصص مشورت کنید.
نکته ای که باید مراقب آن باشید این است که از واکس بدنه بعد از استفاده از پاک کننده رنگ یا پس از پرداخت استفاده کنید زیرا پوشش موم موجود را از بین می برند.

باید بخوانید:

جلوگیری از لکه آب روی خودرو

البته بهترین راه برای از بین بردن لکه های آب روی بدن جلوگیری از ایجاد آنهاست. به عنوان مثال، می توانید آب را قبل از تبخیر ذخیره کنید. این کار از قرار گرفتن موادی که باعث لکه های آب می شوند روی بدن جلوگیری می کند. حوله ابزار خوبی برای این کار است.
راه دیگر اطمینان از پایداری موم بدن است. باید مطمئن شوید که موم روی کل بدن ثابت است. توجه به این موضوع نه تنها از ایجاد لکه آب جلوگیری می کند، بلکه از ایجاد خراش و فرورفتگی کوچک نیز جلوگیری می کند. این موضوع به ویژه برای دارندگان خودروهای تیره رنگ اهمیت دارد. شما می توانید تمام این کارها را خودتان بدون صرف هزینه انجام دهید.

بیشتر بخوانید  مدل زیبای کیک عروسی- سری 9


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *