مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش صحیح کاشت درختان شیک

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کاشت عمو و اصول کشت آن

کاشتن درخت چیکو فازهای مختلفی دارد. این درخت میوه ای استوایی است و در مناطق گرم می روید. میوه این درخت قهوه ای رنگ است. این درخت باید در معرض نور خورشید باشد. هرس این گیاه بسیار کم است و خاک باید حاصلخیز باشد.
میوه چیکو قهوه ای روشن است. پوست قهوه ای رنگی که دور این میوه را احاطه کرده است باعث می شود این میوه وسوسه انگیز کمتر به چشم بیاید. این میوه طعم بسیار لذیذی دارد و با وجود خواص مختلفی که دارد می تواند گزینه مناسبی برای کاشت باشد. این میوه طعمی شبیه هلو شیرین دارد و خاصیت سیری گرم دارد. بافت این میوه مانند گلابی است. در این مقاله نحوه کاشت بذر درخت چیکو را برای شما توضیح می دهم و می توانید خودتان این میوه را پرورش دهید.

امکان پرورش این میوه در منزل نیز وجود دارد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم دوست دارند این میوه را در خانه پرورش دهند. به راحتی می توانید بذر میوه را برای جوانه زدن در خانه خود آماده کنید. این درختان میوه های همیشه سبز دارند. این میوه یک میوه بومی با آب و هوای گرمسیری آمریکای مرکزی و دریای کارائیب است.
این نوع درختان در هوای سرد دوام نمی آورند. جوانه های این گونه بسیار سخت است. برگها براق و دارای گلهای سفید ساده هستند. میوه های این درختان گرد و آبدار است. باردهی این درختان دو بار در سال است. اولین میوه های این درختان چهار تا شش ماه پس از گلدهی است. کاشت یک درخت لیمو شیرین تقریباً مشابه کاشت آن است.

بیشتر بخوانید  لیست نام و آدرس دفاتر اسناد رسمی رشت

کاشتن درختان عمو

جوانه زنی چیکو

برای جوانه زدن بذر درختان عمو باید تا پایان این مقاله تشویق شوید. سینی نهال یا گلدان را با خاک گلدان، ماسه، شن، پیت ماس ​​پر کنید. مخلوط را خوب بریزید و بعد از یک ساعت که آب اضافی از صافی خارج شد، جوانه ها را به صورت ورقه های نازک برش دهید و در سینی مخصوص نهال قرار دهید. در این مرحله نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

اولین نکته این است که خاک این دانه باید همیشه مرطوب باشد. همچنین باید در نظر داشت که این رطوبت نباید بیش از حد باشد، زیرا رطوبت زیاد در خاک باعث پوسیدگی بذرها قبل از جوانه زدن می شود. به مدت یک ساعت در حالی که گلدان خیس است باید دانه ها را در سینی بریزید، مورد دیگر این است که جوانه ها را سوراخ کنید. نیش جوانه به سرعت رشد می کند و باید در نظر داشت که این نیش نباید عمیق باشد.

کاشت بذر چیکو

یکی از مراحل کاشت درختان شیک کاشت بذر است. دانه های آماده شده را در عمق 5 سانتی متری در زمین قرار دهید. یک راه آسان برای تعیین عمق خاک فشار دادن دانه به اندازه نوک انگشت در زمین است. فاصله بین دانه ها باید 10 سانتی متر باشد.

پس از کاشت این بذرها گلدان را کمی تکان دهید تا خاک به خوبی پخش شود و پس از اتمام کار مجدداً گلدان را آبیاری کرده و در محلی قرار دهید که نور مستقیم خورشید باشد این بذر در دمای منزل به خوبی رشد می کند. .

بیشتر بخوانید  لیست تلفن و آدرس دفاتر پیشخوان دولت کرج

آشنایی با درخت چیکو

رشد و توسعه چیکو

این درختان متعلق به مناطق استوایی هستند. همچنین رشد این درختان در این مناطق گرمسیری کند است. برای نگهداری این درختان باید خاک آنها مرطوب باشد. باید محیط را گرم نگه دارید. در بیشتر موارد جوانه های درختان پس از دو ماه رشد می کنند. با خروج اولین جوانه این درخت باید تپه ای از نیتروژن محلول به خاک آن اضافه شود.

قابلمه یا سینی را به مکانی با نور مناسب انتقال دهید. این نور باید نور فیلتر شده یا نور صبح باشد. وقتی جوانه این درخت به 8 تا 10 سانتی متر رسید آن را به گلدانی که بزرگتر و مناسبتر است منتقل کنید. این گیاه پس از 8 تا 10 سال میوه می دهد. در این مرحله از کاشت درختان شیک باید به نور توجه کرد.

خاک مناسب
درخت چیکو می تواند در بیشتر خاک ها به خوبی رشد کند. در زمین هایی که مواد غذایی کمی نیز دارند، این گیاه می تواند رشد کند. بهترین محیط برای رشد این گیاهان خاک های عمیق و سست است. بهتر است این خاک ها حاوی مواد آلی نیز باشند. خاک های رسی سبک با خاک مورد نظر می توانند بستر مناسبی برای این درختان باشند.
زهکشی خاک نیز می تواند نقش مهمی در رشد مناسب این درختان داشته باشد. این درخت را نمی توان در زمین زهکشی کرد. چون رطوبت کافی ندارند. تحمل به شوری خاک نیز برای این درختان بسیار بالاست.

آبیاری و کوددهی
با توجه به اینکه این درخت تحمل بالایی به خشکی دارد، اما آبیاری این درخت در فصل خشک باعث استفاده بهتر از آن می شود. یکی دیگر از مراحل مهم در رشد این درختان، لقاح آنهاست. درختان تازه کاشته شده به تغذیه کمی نیاز دارند. این مرحله برای کاشت درختان شیک مهم است.

بیشتر بخوانید  از سیر تا پیاز ایمنی و اصول گودبرداری ساختمان

برای کوددهی باید 6 تا 8 درصد نیتروژن، 6 تا 8 درصد پتاس، 2 تا 4 درصد اسید فسفریک ترکیب شود. لقاح در سالهای اول باید هر دو تا سه ماه یکبار انجام شود. برای شروع باید از 100 گرم کود استفاده کنید. در نهایت می توانید به 400 گرم برسید. پس از یک سال، لقاح را به دو یا سه بار در سال افزایش دهید.

آموزش کاشت درخت چیکو

هرس درختان عمو
هرس درختان یکی از مهمترین مراحل کمک به رشد بیشتر گیاهان است. اما درخت دایی نیاز به هرس کمی دارد. این درخت کوتاه هرس می شود.

محصول
دانه های چیکو سفت و سیاه هستند. این دانه به اندازه یک دانه است. در وسط هر میوه 3 تا 12 دانه وجود دارد. برای جمع آوری چنین دانه هایی ابتدا باید میوه رسیده را از یک درخت سالم بچینید. دانه ها را از میوه جدا کنید و در ظرفی بریزید و بشویید. در نهایت بوته های نرم این دانه ها را با حوله خشک کنید. می توانید این دانه ها را برای چندین سال نگهداری کنید.

یکی از راه های رشد و نمو این دسته از درختان جوانه زدن با بذر است. در این صورت می توانید میوه های این درخت را در خانه نگهداری کنید. بذر این درخت را نیز می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *