مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش صحیح تنبیه سگ و تربیت سگ چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


غالبا سگ رو تنبیه کن رفتار بد سگ را از بین نمی برد و حتی در برخی موارد می تواند اثر معکوس داشته باشد و رفتار بد را بدتر کند.

تنبیه سگ و روش صحیح تنبیه سگ

تنبیه سگ و روش صحیح تنبیه سگ

موثر بودن سگ رو تنبیه کن 3 اصل مهم باید رعایت شود:

1- رشستشوی صحیح تسمه ها:هر بار که حیوانی مرتکب کار نادرستی می شود، مجازات باید به طور مداوم اجرا شود.

2-رشستشوی صحیح تسمه ها:مجازات نباید بیش از 2 تا 5 ثانیه پس از انجام عمل ناشایست سگ باشد.

3-رشستشوی صحیح تسمه ها:تنبیه باید باعث ایجاد نفرت در سگ ها شود، اما نه آنقدر که باعث ترس و تشویق حیوان شود.

در نگاه اول می توان فهمید که اعمال این سه اصل بسیار دشوار و در بسیاری از موارد حتی غیرممکن است، بنابراین در بیشتر موارد نمی توان مجازات را اعمال کرد. مشکلات در رفتار سگ بنابراین، نباید باشد متاسفم به عنوان راه اول حل مشکلات رفتاری و تربیت سگ که استفاده خواهد شد.

بجای سگ رو تنبیه کن بهتر است برای آموزش سگ برای رفتار مناسب در جای خود از تشویق و حمایت مثبت استفاده کنید، در این روش سگ برای کارهای خوب تشویق و پاداش می گیرد اما کارهای بد او نادیده گرفته می شود.

تنبیه سگ و روش صحیح تنبیه سگ

برای درک تشویق و حمایت مثبت، دو مثال زیر را در نظر بگیرید.

مثال الف. آموزش سگ

مشکل رفتار سگ: پریدن و خوابیدن روی مبلمان

پاسخ مالک (پنالتی): هر بار که سگ می پرد یا روی اثاثیه صاحبش می خوابد، سگ سر سگ داد می زند یا سگ را با روزنامه تهدید یا تهدید می کند، سگ صاحبش را می بیند، از مبل می خزد و پایین می آید.

بیشتر بخوانید  آیا میوه موز کرم را دریافت کرد؟

نتیجه پنالتی: سگ زمانی که صاحبش حضور دارد کمتر روی مبل راه می‌رود، اما در غیاب او به سراغ مبلمان می‌رود و چرت امنی می‌زند. این اولین اصل ذکر شده مجازات را نقض می کند و سگ دوباره به کار خود ادامه می دهد. با نزدیک شدن به صاحبش، او را بریده یا به آرامی خاموش می کند.

راه حل اساسی (تشویق مثبت):

دسترسی سگ به اثاثیه را ببندید یا وقتی صاحبش در خانه نیست، حیوان را به اتاق یا لانه محدود کنید. می توانید مبلمان خود را با یک لایه پلاستیک بپوشانید تا مبلمان برای سگ جذابیت کمتری داشته باشد.

یک سری لباس های تجاری با تیغ های پلاستیکی وجود دارد که روی اثاثیه انداخته می شود و وقتی سگ روی اثاثیه می پرد و روی آن می خوابد منزجر می شود و هر بار که سگ را استفاده می کند و روی آن می خوابد مبلمان درست کنید و به او جایزه بدهید و تشویق کنید.

تنبیه سگ و روش صحیح تنبیه سگ

مثال b آموزش سگ

مشکل رفتار سگ: پریدن روی مهمانان هنگام ورود از خانه

پاسخ مالک (پنالتی): هر بار که صاحب سگ یا مهمان این رفتار نامناسب را انجام می دهد، سگ را با تکان دادن یا ضربه زدن دور می کند.

نتیجه پنالتی: سگ از تنبیه کننده دوری می کند اما در هنگام احوالپرسی با افراد جدید رفتار نامناسبی از خود نشان می دهد و از آنجایی که سگ توسط همه افراد تنبیه نمی شود، اصل شماره 1 مجددا رعایت نمی شود و بنابراین مجازات تاثیری ندارد و برعکس این عمل را نشانه ای برای این کار در نظر گرفت. بازی را شروع کرد و او آن را دوست داشت.

بیشتر بخوانید  بهترین روش برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند چیست؟

راه حل اساسی (تشویق و تقویت مناسب):

به جای تلاش برای تنبیه سگ برای جلوگیری از پریدن روی پای میهمان، باید سگ را طوری آموزش داد که در حالت نشسته به مهمانان خوش آمد بگوید. کنار هم قرار دادن سگ با شیرینی و نوازش و تشویق می تواند نقش را در ذهن سگ تثبیت کرده و ببندد.

تنبیه سگ و روش صحیح تنبیه سگ

با توجه به مثال های ذکر شده در صورت عدم رعایت اصول تنبیه سگ ها مشکلات رفتاری به جای بهبود، بدتر و ضعیف تر می شوند ارتباط بین سگ و صاحبش می چرخند. زمانی که تنبیه نادرست استفاده شود سگ را گیج می کند و بسیاری از سگ ها در کنار مجرم ناراحت، ترسیده و ترسیده می شوند، ادامه مجازات سگ های ترسیده و ناراحت می تواند ترس و اضطراب را بدتر کرده و آنها را به پرخاشگری تبدیل کند. .

خلاصه اینکه به دلیل عدم رعایت اصل مجازات، در اکثر موارد نباید از مجازات استفاده کرد صاحب سگ و در صورت لزوم تنبیه باید تحت نظر یا توسط مربی مجرب رفتار سگ انجام شود. صاحب دام فقط مجبور است آموزش سگ خودتان از روش های مثبت تشویق استفاده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *