مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش تهیه خورش ونوشک ملس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


روش تهیه خورش ونوشک ملس را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

طرز تهیه خورش ونوشک

طرز تهیه خورش ونوشک

مواد لازم برای هر نفر :










گوشت قیمه مرغ یا گوساله 80 الی 100 گرم
ونوشک نصف لیوان
گوجه فرنگی 1 عدد
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن زیتون 1 قاشق غذا خوری
پیاز 1 عدد

طرز تهیه :

گوشت قیمه را با پیاز خرد شده و روغن و زردچوبه کمی تفت دهید بعد آب اضافه کنید .در صورت استفاده از مرغ ، ونوشک را بلافاصله به گوشت اضافه کنید تا با هم بپزند اما در مورد گوشت گوساله ، ونوشک را در اواسط پخت اضافه کنید.

طرز تهیه خورش ونوشک

گوجه فرنگی را در آب جوش انداخته و پوست گوجه فرنگی و دانه های آن را جدا کرده و به قطعات حبه قندی خرد کنید . زمانی که گوشت و ونوشک پخته شدند گوجه فرنگی و فلفل سیاه و نمک و زعفران اضافه کنید چند دقیقه که جوشید شعله را خاموش کنید .در صورت تمایل میتوانید کمی رب گوجه فرنگی به خورش هم اضافه کنید .

طرز تهیه خورش ونوشک

ونوشک را میتوانید به صورت خوشه کوچک در آورده یا کاملا از خوشه جدا کنید .دو تصویر با گوشت مرغ و گوساله و ونوشک پاک شده و خوشه ای برایتان گذاشتم .

طرز تهیه خورش ونوشک

بیشتر بدانید :

ونوشك ميوه درخت “بنه” است كه در برخي مناطق به پسته كوهي نيز معروف است.ونوشك داراي لفافي نازك سبز رنگ و پوسته‌اي تا حدودي سفت بوده كه مغز آن قابل مصرف است و اين محصول تنها در استان ايلام و مناطق “زاگرس‌نشين” مورد مصرف شهروندان قرار مي‌گيرد.

افراد مسن ايلامي معتقدند كه مصرف اين ميوه طبيعي كه به وفور در اين فصل سال در كوهستانهاي استان يافت مي‌شود، خاصيت زيادي براي رفع بيماري معده دارد.

محصول ونوشك به خاطر اينكه راحت زير دندان قرار مي‌گيرد و علاوه بر اين داراي مزه منحصر به فردي است، بيشتر مورد توجه جوانان قرار مي‌گيرد.

برداشت اين محصول داراي آداب خاصي به اين ترتيب است كه ونوشك فروشان قبل از طلوع آفتاب با رفتن به مناطق كوهستاني كه داراي درختان بنه انبوهي است محصول ونوشك را براي مصرف شهروندان به داخل شهر مي‌آورند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


بیشتر بخوانید  طرز تهیه کیک گلاب در منزل مرحله به مرحله
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *