مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روز رنگین کمانی ها | به چه کسانی رنگین کمانی می گویند ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



روز رنگین کمانی های ایران چه روزیست ؟


نخستین با در سال 1389 بود که همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسی‌ها و تراجنسیتی‌های ایرانی، اولین جمعه مرداد ماه هر سال را به عنوان روز رنگین کمانی های ایران انتخاب کردند. در این روز، این افراد با در دست داشتن نمادهای گروه خود مانند پرچم رنگین کمان در سطح شهر پیاده روی می کنند و با هم آشنا می شوند.


رنگین کمانی ها چه کسانی هستند ؟


رنگین کمانی ها افرادی هستند که برخلاف روال طبیعی و فطری انسان ها، به جای ارتباط با جنس مخالف به ارتباط عاطفی، روانی و جنسی با همجنس خود گرایش دارند. کتب روانشناسی همجنس گرایی را نوعی اختلال رفتار جنسی و آسیب می دانند و دلایل این اختلال را فیزیولوژی، توارث و یا محیط و اطرافیانی که فرد با آنها در تعامل بوده است می داند.


نماد این افراد یک پرچم رنگین کمانی است که به همین علت به آن ها رنگین کمانی ها گفته می شود. در ادامه مطلب در این باره نیز توضیح داده شده است.


رنگین کمانی ها چند دسته اند ؟


دگرباش از دو بخش دگر و باش تشکیل شده‌است. واژه دگر، دگرگون یافته واژه دیگر و واژه باش از ریشه باشیدن به معنای بودن یا زیستن است و شامل افرادی است که گرایش جنسی و رفتار جنسی متفاوت از دگر جنس‌گرایی دارند که شامل همجنس‌گرایی مردانه، همجنس‌گرایی زنانه، دوجنس‌گرایی و دگرجنس گونه گان است.


افرادی که از لحاظ جنسی متفاوت از بقیه هستند چند دسته مختلف دارند در ادامه تمامی مفاهیم در این مورد را توضیح خواهیم داد:


1. همجنس‌گرایی مردانه


به رابطه عاطفی و احساسی و جنسی بین دو مرد گفته می‌شود. در زبان انگلیسی به چنین افرادی (Gay) گفته می‌شود. این اصطلاح از سال ۱۹۲۰ ترویج یافت و مصطلح شد. در متون دینی به رابطه جنسی بین دو مرد لواط گفته می‌شود و از آن نهی شده در تورات در پیدایش از شهری به نام سدوم و در اسلام در قرآن از قومی به نام لوط نام برده شده‌است که توسط خداوند مورد عذاب قرار می‌گیرند. بعضی محققان همجنس‌گرایی را از لواط جدا می‌دانند.


2. همجنسگرایی زنانه


به رابطه جنسی و احساسی بین دو زن گفته می‌شود و معادل آن در زبان انگلیسی واژه (Lesbian) است در ایران و متون مذهبی از آن به عنوان مساحقه نام برده می‌شود. این کار از لحاظ دینی منع شده است.


روز رنگین کمانی ها

یکی از نمادهای همجنسگرایی


3. دوجنس گرایی


به فردی اطلاق می‌شود که رابطه جنسی و احساسی هم با همجنس هم با جنس مخالف دارد و لزوماً شدت گرایش به دو جنس یکسان نیست این اصطلاح معادلی برای واژه (Bisexual) است که از قرن ۱۹ وارد شده‌است.


4. تراجنسیتی


تراجنسیتی یعنی یک فرد که خود را به صورت زن، مرد، دوجنسه، یا بی‌جنسیت ببیند ولی دیگران فرد را از لحاظ ظاهری یا ژنتیکی به صورت دیگر ببینند. تراجنسیتی یک گرایش جنسی نیست. یک تراجنسیتی به عنوان یک فرد می‌تواند یک دگرجنس‌گرا، همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، همه جنس گرا، چندجنس‌گرا، یا بی‌جنس‌گرا باشد تراجنسیتی معادلی برای اصطلاح (transgender) می‌باشد.

بیشتر بخوانید  چگونه یک جواهر اتمی را از الماس تشخیص دهیم؟


پرچم و نماد های گروه های همجنس گرا (رنگین کمانی ها)


همجنسگرایان دارای یک نماد مشترک برای شناساندن خود به جامعه هستند. دو نماد مشهور برای آن ها، مثلث صورتی و پرچمی است رنگین کمانی، مثلث صورتی توسط نازی‌ها درخلال جنگ جهانی دوم به‌عنوان نمادی برای ننگ و شرم به زندانیان همجنسگرا تعلق می‌گرفت، این نماد کماکان بار معنایی منفی دارد.


پرچم رنگین‌کمانی رسمی‌تر و عمومی‌تر است و هیچ بار معنایی منفی ندارد.


مثلث صورتی یکی از قدیمی ترین این نمادها است که در خلال جنگ جهانی دوم برای زندانیان همجنسگرا در بازداشتگاه استفاده می‌شد به همین دلیل نماد مثلث صورتی توسط همجنسگرایان استفاده می‌شود تا هم خود را به جامعه معرفی کنند و هم یادبودی برای همجنسگرایان کشته شده در جنگ جهانی دوم باشد.


لاندا علامت یونانی در سال ۱۹۷۰ توسط ائتلاف همجنسگرایان فعال نیویورک به عنوان نماد برگزیده شد، در دسامبر ۱۹۷۴ لاندا به عنوان نماد بین المللی همجنسگرایان زن و مرد در همایش حقوق همجنسگرایان در اسکاتلند انتخاب شد.


روز رنگین کمانی ها


سازمانهای حمایتی همجنسگرایان به نام lambda legal و Lambda Literary Award نیز نام خود را با اقتباس از این نماد گرفته‌اند. در سال ۱۹۷۸ پرچم رنگین کمانی را برای جشن آزادی همجنسگرایان طراحی کرد. در بین سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ یک رنگ از بالای پرچم حذف شد.


در بالای پرچم رنگ قرمز برای مردان و در پایین آن رنگ بنفش برای زنان است به این معنی که همجنسگرایان مرد و همجنسگرایان زن در تمام دنیا هستند. در نمونه اصلی ۸ رنگ وجود داشت و به ترتیب رنگ‌ها از بالا به این صورت بود.


امروزه، همجنسگرایان در جهان دارای پرچمی رسمی با رنگ های “رنگین کمان” هستند که هر رنگ در این پرچم سمبل امر خاصی است. بطور مثال رنگ قرمز نشانه زندگی، رنگ نارنجی نشانه بهبودی و سلامتی، رنگ زرد نشانه نور خورشید، رنگ سبز نشانه طبیعت، رنگ آبی نیلی نشانه نظم، هارمونی، یکپارچگی و آرامش و رنگ بنفش نیز نشانه روح و روان انسان است.


روز رنگین کمانی ها


در انگلستان از سال 2004 به بعد زوج های همجنس باز از حقوق و مزایای زوج های عادی برخوردار شده اند و عده ای از مقامات دولتی در خواست کرده اند که ازدواج همجنس بازان در سراسر انگلیس تا سال 2015 به صورت قانونی تایید شود.


در آمریکا نیز شبکه سی‌ان‌ ان گزارش داده است که 53 درصد مردم خواهان قانونی شدن همجنس‌بازی در ایالت‌های این کشور بودند که در تیرماه سال 92 دادگاه عالی آمریکا محدودیت ها برای قانونی بودن ازدواج همجنس گرایان در کالیفرنیا را برداشت و این ازدواج در این ایالت نیز قانونی شد.


تبلیغاتی برای رواج همجنس گرایی با مجوز بومی!


سال هاست که در جوامع غربی و برخی از کشورهای شرقی رفته رفته همجنس گرایی در حال رواج یافتن است. اکنون این بار نوبت به تبلیغ این عمل شنیع در کشورهای مسلمان نشین رسیده است. بطور مثال چندی پیش در کشور اندونزی جشنواره همجنسگرایان برگزار شده و در کنفرانس هایی نیز به تبلیغ این عمل و به اصطلاح بررسی آن در اسلام و سخنانی درباره عدم مخالفت اسلام با همجنس گرایی مطرح نموده اند.

بیشتر بخوانید  اسم پسر با ص : منتخبی از زیباترین اسامی پسرانه با اول حرف (ص)


در همین راستا در فضای مجازی نیز تقریباً به تازگی افرادی به ظاهر مسلمان، تبلیغاتی در جهت رسمیت بخشیدن به مسلمانان همجنس گرا انجام می دهند. کسانی چون “آنی زانی.ولد” فرد خواننده و ترانه سرایی که خود را یکی از موسسین انجمن به اصطلاح اسلامی به نام “گسترش ارزش ها” در آمریکا معرفی می کند.


او می گوید:” در انجمن ما طیف وسیعی از مسلمانان همجنسگرا حضور دارند و از برخوردهای ستیزه جویانه و خشونت بار پرهیز شده و بر تعامل انتقادی با متون کتاب مقدس تاکید می شود.” او امام جماعت این مرکز است و در صفحه فیس بوک خود می نویسد: “می خواهد در مراسم ازدواج یک زوج همجنس شرکت و خطبه عقد آنها را به شکل کاملاً اسلامی بخواند.”


او دلیل اغلب مسلمانان برای مخالفت با همجنس گرایی را داستان قوم لوط و آنچه تفسیر خشن و افراطی از متون مقدس اسلامی معرفی می کند می داند، او معتقد است که مرکز اسلامی تاسیس شده از جانب وی با برداشتی متعادل و ملایم به دین نگاه می کند. حتی فردی به نام امام “دایی.یه عدالت” امام جماعت همجنسگرای جامعه مسلمان آمریکا و مدیر مسجد همجنسگرایان در واشنگتن است.


همچون اکثر مفاسد در اینجا نیز سرمایه‌های مالی و انسانی یهود در خدمت فرهنگ سازی گسترده برای اشاعه همجنس بازی بوده که در سه حوزه فرهنگی و هنری، تبلیغی و سیاسی فعال بوده است. این فعالیت ها از تاسیس جوایز ادبی اختصاصی برای نویسندگانی که با موضوع همجنس‌بازی می‌نویسند تا حمایت سیاسی اجتماعی رژیم صهیونیستی از همجنس بازها در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی دامنه داشته است.


بر اساس یک نظرسنجی که از سوی “آمریکن ایرلاینز” و پایگاه اطلاع‌رسانی “گی‌سیتی” به انجام رسیده است، تل آویو از نظر همجنس‌ بازان محبوب‌ ترین شهر روی زمین محسوب می شود.


تبلیغات غرب برای ترویج همجنس گرایی تا آنجایی پیش رفته است که اگر شما در شهر تهران قدم بزنید بارها پرچم رنگین کمان نماد این ناهنجاری و انحطاط جنسی را می بینید، از کیسه های خرید بوتیک ها گرفته تا چترهایی که به فروش می رسند.


عکس زیر چتری را با نماد همجنس گرایی نشان می دهد که در سطح شهر تهران و به راحتی به فروش می رسد.


روز رنگین کمانی ها


البته ناگفته نماند که این نماد بعلت شباهتش با رنگ های رنگین کمان مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است و تنها افراد کمی در جامعه از معنای واقعی نهفته در این نماد خبر دارند اما غرب با استفاده از این نا آگاهی و از طریق تبلیغات و استفاده از شبکه مجازی در تلاش است تا چشم مردم را به دیدن نماد همجنس گرایی عادت دهد و آن را تبدیل به موضوعی عادی کند.

بیشتر بخوانید  چرا مردم از شرم سرخ می شوند؟


حتی گاهی استفاده از این نماد با زیرکی بسیار صورت گیرد به گونه ای که حتی افراد آگاه را هم به اشتباه می اندازد.


لزوم آگاه سازی مردم از طریق رسانه ها و همچنین برخورد مسئولین با رواج این نماد در زندگی مردم احساس می شود و امیدواریم با برخورد و اقدام مناسب و به موقع مانند تمامی موارد، نقشه های غرب برای به انحطاط کشاندن فرهنگ و دین مردم ایران با شکست مواجه شود.


نظر امام خمینی درباره دگرباشان جنسی


امام خمینی ره موضوع تغییر جنسیت و احکام آن را قریب به پنجاه سال قبل و در دوران مبارزه و تبعید، در پایان جلد دوم کتاب تحریرالوسیله و در ضمن مسائل مستحدثه مطرح فرموده‌اند. در آن‌جا تصریح شده است:


مساله 1:


تغییر جنس دادن مرد به زن و بالعکس تغییر جنس زن به مرد، همچنین اقدام شخص خنثی به منظور ملحق شدن به یکی از دو جنس، ظاهرا حرام نیست.


این که حضرت امام (س) در این موضوع، تعبیر به عدم حرمت کرده‌اند، از آن جهت است که بعض صور مسأله محکوم به وجوب و بعض دیگر محکوم به جواز، و عدم حرمت اعم و شامل آن دو می‌باشد.


مساله 2:


در صورتى که شخص، حقیقتا از جنسی باشد و تغییر جنسیت واقعی او به جنس دیگر نیز ممکن باشد. با این فرض؛ اگر زن در خود احساسات و تمایلاتى از سنخ تمایلات مرد یا بعضى از آثار مردانگی را ببیند یا مرد در خود تمایلات جنس مخالف یا بعضى از آثار آن را مى‌بیند، ظاهر آن است که تغییر جنس واجب نیست.


مساله 3:


اگر کسی علم داشته باشد به این‌که قبل از عمل، در جنس مخالف داخل است، و عمل جراحی، جنس او را به جنس دیگر تبدیل نمى‌کند بلکه آن‌چه که پنهان است را کشف و آشکار مى‌نماید، در این صورت اگرچه در وجوب ترتیب آثار جنس واقعى مستور و حرمت آثار جنس ظاهر شبهه‌اى نیست‌.


اما تغییر صورت و آشکار ساختن جنس واقعی، واجب نیست مگر این‌که عمل به تکالیف شرعى یا بعضى از آن‌ها، متوقف بر آن بوده و احتراز از محرمات الهى ممکن نباشد مگر به آن؛ پس در این صورت تغییر جنسیت و آشکار ساختن جنسیت حقیقی و باطنی واجب مى‌باشد.


در خصوص کسانی که با چنین مشکل و معظلی مواجهه هستند و وظیفه آن‌ها قبل از عمل و نیز احکام مربوط به دوره بعد از تغییر جنسیت، مسائل و احکام دقیقی مطرح است که امام خمینی ره در ادامه بحث به بیان آن‎‌ها پرداخته‌اند. و علاقه‌مندان جهت اطلاع از مسائل مورد نظر خویش، به آن مراجعه می‌نمایند.


روز رنگین کمانی ها


بیشتر بخوانید:


علت همجنس گرایی در زنان چیست؟ + حکم همجنس گرایی در اسلام


آیا شوهرم همجنسگراس؟! راه های مناسب برای تشخیص همجنس گرا بودن همسر


تشخیص افراد همجنسگرا و همجنس باز | چه افرادی مبدل پوشی می کنند؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *