مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه یک جواهر اتمی را از الماس تشخیص دهیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بهترین تعریف برای تفاوت بین جواهر اتمی و الماس این است که می توان گفت الماس یک سنگ طبیعی است، اما گوهر اتمی توسط دست انسان ساخته می شود. سنگ های الماس سالهاست که از زغال سنگ ساخته می شوند، اما جواهرات اتمی توسط انسان ساخته می شوند.

تفاوت بین جواهر اتمی و الماس چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک الماس اصلی را تشخیص دهیم؟ برای تزیین و تزیین محصولات معمولاً از جواهراتی از مواد مختلف روی طلا استفاده می شود. الماس یکی از پرکاربردترین انواع سنگ های تزئینی در بازار طلای ایران است.
روش های مختلفی برای تشخیص الماس واقعی از جواهرات اتمی وجود دارد. رایج ترین و بهترین راه حل ها در زیر ارائه شده است.


تفاوت بین یک جواهر اتمی و یک الماس

تست ضرب

اگر در خانه ذره بین یا حتی یک عینک دارید، می توانید این تست را انجام دهید. بیشتر الماس ها افزودنی کوچکی به نام کربن دارند که به راحتی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست. ممکن است بتوانید این قطعه را روی الماس اصلی با ذره بین یا عینک پایین تشخیص دهید، اما مراقب باشید، در بسیاری از موارد این آزمایش کار دشواری است که ممکن است با انجام آن نتوانید انجام دهید.

تست آب

بیشتر الماس های واقعی به دلیل چگالی زیاد زیر آب می روند و نگین های تقلبی و غیر اصل روی آب می مانند. برای این منظور می توانید به راحتی طلای خریداری شده را در یک لیوان آب قرار دهید و از اصل یا اتمی بودن آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید  سگ نژاد آناتولی شپرد داگ

قیمت الماس

رایج ترین تفاوت بین جواهرات اتمی و الماس قیمت آنهاست. سنگ های اتمی قیمت بسیار پایینی دارند که در مقایسه با الماس اصلی ناچیز است. معمولا برای یک نگین اتمی هزینه کمتری از شما دریافت می شود و فقط وزن کار در نظر گرفته می شود.


تشخیص سنگهای اتمی از الماس

تفاوت بین یک جواهر اتمی و یک الماس

به خاطر داشته باشید که از هر سنگ قیمتی برای تزئین الماس طلا استفاده نمی شود. در واقع، برخی از افراد از گوهر اتمی برای کاهش هزینه ها استفاده می کنند تا مشتریان بیشتری داشته باشند.
قیمت الماس نیز مانند سایر سنگ های تزئینی به اندازه، کیفیت و یکپارچگی آن بستگی دارد و البته باید توجه داشت که اندازه سنگ ها مبنای اصلی تعیین قیمت در بازار طلا است. بنابراین، هر چه سنگ ها بزرگتر باشند، ارزشمندتر و گران تر خواهند بود. در زمان خرید، دو راه اصلی برای تشخیص الماس واقعی از جواهرات اتمی وجود دارد:


1. بازتاب نوری: الماس ها در مقایسه با جواهرات اتمی رنگی کدر و مات دارند که بازتاب تیره نور را منعکس می کند، اما سنگ های اتمی شفاف هستند و طیف کامل رنگ های منشوری را به رنگ سفید منعکس می کنند.

باید بخوانید:


2. سنگ مورد نظر را با سنگ اتمی یا الماسی که می خرید مقایسه کنید: راه حل بهتر برای تمایز بین نگین اتمی و الماس، خرید انگشتر یا گردنبند با نگین اتمی و مقایسه آن با سنگ های مورد نظرتان است. پس از مدتی، چشم شما بهترین ارزیابی را از کشف سنگ و الماس اتمی انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید  راه های تشخیص ارده تاریخ مصرف گذشته


سنگ اتمی یا الماس

در نهایت، اگر طلا و جواهرات دوست ندارید و از سنگ ها و انواع آنها اطلاعی ندارید، قطعا تشخیص گوهر اتمی از الماس برای شما آسان نخواهد بود. مثلاً اگر سرویس الماس و سرویس هسته ای برای یک فرد بی تجربه باشد، تشخیص آسان نیست. به طور کلی بهتر است در تعیین قیمت، خرید و حتی تشخیص سنگ تزئینی از افراد متخصص و مطمئن کمک بگیرید. فیروزه نیز یکی از سنگ هایی است که تشخیص اصل آن برای مردم عادی کمی دشوار است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *