مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رودخانه رون یک مقصد گردشگری است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، شهرستان باشت یکی از شهرهای زیبای چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد است. ساحل زیبای رودخانه رونا در شهر باستا با محیطی مفرح، طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع خود در ایام تعطیلات به ویژه نوروز میزبان گردشگران است. این منطقه که آمیزه ای از سرسبزی بهاری در سایه جنگل های بلوط و بادام، صدای آب و آثار تاریخی، چشم انداز بی نظیر و بکر و جاذبه های طبیعی طولانی است، در جنوب کهگیلویه و بویراحمد و در ده کیلومتری آن واقع شده است. شهر باستا

رودخانه رون یک مقصد گردشگری است

رودخانه رونه یکی از زیباترین مناطق گردشگری شهرستان بهت کهگیلویه و استان بویراحمد است که به بهشت ​​گمشده جنوب ایران معروف است. هوای خنک و گوارا، سرسبزی و طراوت دامنه های کوه های خوش آب و هوای خامی، «رودخانه رونه» را به منطقه ای دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. مناظر دیدنی و کمیاب مانند دامنه کوه های مرتفع و دیدنی «کامی» که همیشه محل آبشارها و سرچشمه گوارا است، با آب شدن برف، جاذبه های طبیعی و شگفت انگیزی به نام رودخانه زیبای «رونه» و دیدنی ایجاد کرده است. آبشارها این منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد امروزه پرطرفدارترین منطقه تفریحی با انبوه مسافران و گردشگران است. در طول سه کیلومتری این رودخانه، آبی سرد و گوارا با سایه دلپذیری از درختان گردو، انگور، انجیر و میوه های جنگلی، با عطر خوش بوته های سرد نعناع و مزارع، با مناظر خام و بلوط زیبا جریان دارد. جنگل ها ، چنان محیطی دلنشین و دلنشین ایجاد کرد که چشم هر بیننده ای را خیره می کند و هر رهگذری را شاد و سرحال می کند. جایگاه این رودخانه در زندگی مردم این منطقه به قدری مهم است که در آوازهای باستانی این مردم به اشکال مختلف دیده می شود. این منطقه زیبا اوج زیبایی، رنگ و لطافت خود را در فصل بهار نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

رودخانه رون یک مقصد گردشگری است

منطقه توریستی رودخانه رون در دل کوهی به ارتفاع 3200 متر قرار دارد که امکان پیاده روی را فراهم می کند. همه ساله کوهنوردان و گردشگران زیادی از سراسر ایران به کوه خامی می آیند تا مناظر دلربا و مناظر زیبای این طبیعت دلپذیر را تماشا کنند. کوه خامی دارای توقفگاه ها و استراحتگاه هایی برای کوهنوردان مانند گو ونا، اونو و بازگه است. بازگه زیباترین نقطه کوه خام است که آخرین نقطه تابستانی اهالی است. از مهم ترین چشمه های کاران حامی می توان به سرچشمه موری کش، او کمپ، پیورو، سرچشمه اونو و کل کوزر اشاره کرد که منبع آن موری کش بیشترین آب را در تمام فصول سال دارد. علاوه بر این، کوه خام دارای دره هایی است که به عنوان یخچال های طبیعی کوه عمل می کنند و در تمام فصول برف را در خود نگه می دارند.

رودخانه رون یک مقصد گردشگری است

محل

منطقه گردشگری رود روده در 10 کیلومتری باغ و در یک کیلومتری جنوب شرقی روستای طلچگا از توابع شهرستان باغ در استان کهگیلوجه و بویراحمد در دامنه کوه واقع شده است. خامی».

جاذبه های گردشگری منطقه

وجود غار بزرگی به نام اشکفت میرمحمد ظاهری که در اوج یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و گردشگری این منطقه قرار دارد، جاذبه های طبیعی این منطقه بکر را کامل می کند. اشکفت با مساحتی معادل بیش از سی چادر مسافربری در نزدیکی سرچشمه گواوا این منطقه را به بهشت ​​گمشده طبیعت تبدیل کرد.

منبع: تریپ یار

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *