مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رفع نفخ، آیا غذاهایی برای رفع نفخ می شناسید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اگر به غذایی که می خورید توجه بیشتری داشته باشید، معمولاً می توانید نفخ شکم اجتناب کردن.نفخ شکم این به دلیل تجمع مایع بین سلول های معده است که می تواند نتیجه هضم ضعیف غذا، افزایش میزان سدیم در خون یا چرخه قاعدگی زنان باشد. اما به گفته کارشناسان، اگر به غذایی که می خورید توجه بیشتری داشته باشید، معمولا می توانید نفخ را از بین ببرید خیلی به خودت کمک کن

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ نفخ و غذا را از بین ببرید

رفع نفخ با ریحان:

افراد زیادی هستند نفخ شکم آنها می توانند، می توانند ریحان بیشتری در غذای خود مصرف کنند. ریحان ضد حالت تهوع و استفراغ است، بنابراین گاهی اوقات برای حالت تهوع بارداری مفید است. ریحان می تواند اشتها را افزایش دهد.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

رفع نفخ با نکات مفید:

از غذاهای سرد و مرطوب خودداری کنید. مرکبات، کاهو، خیار، گوجه فرنگی، ماست، دوغ، پنیر، کیوی غذای ضد نفخ (حبوبات، سیر و پیاز خام، تربچه، پیاز) آب یخ، آب وسط غذا.

:::برای رفع نفخ رازیانه، زیره و شکر را به مقدار مساوی مخلوط و چرخ کنید این مخلوط ها را بعد از هر وعده غذایی 1 قاشق غذاخوری میل کنید.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

رفع نفخ با کیوی:

محققان تأثیر کیوی بر هضم غذا را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که کیوی حاوی به اصطلاح آنزیم است.اکتینیدینبه هضم پروتئین های حیوانی کمک می کند.

در واقع، محققان به این نتیجه رسیدند که وجود آنزیم اکتینیدین در میوه کیوی به هضم سریع پروتئین های حیوانی کمک می کند. این آنزیم پروتئین ها را سریعتر از سایر آنزیم های گوارشی هضم می کند. در واقع، محققان به این نتیجه رسیدند که با کمک یک کیوی دیگر پس از مصرف لبنیات، گوشت قرمز و ماهی دچار مشکلات معده و معده شدند. نفخ شکم تو نیستی.

بیشتر بخوانید  مکمل کراتین و نحوه صحیح مصرف آن

اگر پروتئین‌ها سریع‌تر در معده هضم شوند، راحت‌تر و سریع‌تر در روده‌ها جذب می‌شوند و بدن از آنها استفاده می‌کند. فعالیت های آنزیمی مختلفی در معده وجود دارد که منجر به عمل گوارشی آن کمک می کند.

وقتی معده زودتر تخلیه شود، ناراحتی در معده کاهش می یابد. به همین دلیل است که خوردن میوه هایی مانند کیوی به عنوان دسر می تواند به هضم غذاهای غنی از پروتئین کمک کند. محققان معتقدند که تعداد کیوی ها را می توان حس کرد نفخ ناخوشایند و مشکلات معده را کاهش دهد.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ موارد زیر را انجام دهید:

برای رفع نفخ:تند غذا نخورید و هنگام غذا خوردن صحبت نکنید زیرا هوای زیادی وارد دستگاه گوارش شما می شود. جویدن کامل غذا نیز نفخ را کاهش می دهد.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ:میوه ها و سبزیجات را به مقدار کم، اما اغلب مصرف کنید.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ:در انتخاب سبزیجات دقت کنید. سبزیجات با نرم شدن و مرطوب نگه داشتن غذا به هضم بهتر غذا کمک می کنند و دفع آن را تسهیل می کنند. اما همین سبزی ها در صورت مصرف زیاد باعث ایجاد مشکل و نفخ می شوند.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ:پرهیز از خوردن انواع کلمات؛ زیرا این سبزیجات در افراد حساس بسیار نفاخ هستند. اما ناامید نشوید، با به کار بردن توصیه ها می توانید نفخ این سبزی را کاهش دهید و کلم را یک ساعت قبل از مصرف خرد کنید و در روغن زیتون و کمی آبلیمو فرو کنید، خاصیت نفخ کننده کلم را کاهش می دهد.سبزیجات تا حدودی بخارپز می شوند. . خاصیت نفخ سبزیجات را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  علت اصلی بروز پروکتیت (التهاب راست روده) و راههای پیشگیری از این عارضه

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ:ساقه های متوسط ​​برگ کاهو نیز باعث نفخ می شود اما برای کاهش این خاصیت بهتر است گلدان های میانی برگ کاهو را جدا کرده و فقط قسمت سبز برگ ها را خرد کرده و میل کنید.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ:هرگز مستقیماً از بطری یا با نی یا نوشیدنی دیگر ننوشید. آنها را با یک لیوان بنوشید. این کار باعث می شود که هوای اضافی را نبلعید و پس از آن متورم نشوید.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ:فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس و … به دلیل داشتن نمک زیاد باعث جذب آب و افزایش نفخ می شوند. بنابراین قطع مصرف این غذاها این وضعیت را بهبود می بخشد.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ:اگر بعد از خوردن یک لیوان شیر یا غذای تهیه شده از آن دچار عدم تحمل لاکتوز و نفخ می شوید، بهتر است به جای شیر از ماست، شیر سویا یا حتی پنیر استفاده کنید. به یاد داشته باشید، شیر بدون لاکتوز نیز برای از بین بردن این قند مشکل ساز توصیه می شود.

غذاهای نفخ شکم و نفخ را از بین ببرید

برای رفع نفخ:برخی از زنان در دوران قاعدگی دچار نفخ شدید می شوند. برای این عزیزان ورزش در این دوران بسیار مفید است. علاوه بر این، مصرف مکمل 6B قبل یا در طول این دوره ممکن است این عارضه را کاهش دهد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *