مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رفتار مناسب و روش صحیح صحبت با همسر در جمع خانواده یا دوستان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رفتار برخی از زوج های گروه باید مدیریت و کنترل شود تا باعث ناراحتی همسر نشود، استقبال و رسیدگی به همسر باید در اولویت قرار گیرد و این افراد از تهمت و انتقاد از همسر خودداری کنند. بیان مشکلات زندگی و انتقادهای نابجا نیز می تواند به خاطر شما باعث ناراحتی همسرتان شود.

یک ازدواج موفق مبتنی بر احترام متقابل است. متأسفانه بسیاری از افراد احترام گذاشتن به همسر خود را در جمع فراموش می کنند. آنها با رفتار نامناسب خود، هم حیثیت خود و هم حیثیت همسرشان را تحقیر می کنند و این می تواند اختلافات زناشویی زیادی را به دنبال داشته باشد.
درست است که هیچ کس کامل نیست و حتی اگر همیشه سعی کنید به همسرتان احترام بگذارید، در برخی موارد ممکن است یک کلمه کنایه آمیز از دهانتان خارج شود که همسرتان را آزار دهد. اما اگر می خواهید ازدواج سالم و زندگی مشترکی شاد داشته باشید، باید بدانید که چگونه در جمع با همسرتان رفتار کنید.

همیشه مهربان باشید و در همه شرایط به طرف مقابل احترام بگذارید و طوری صحبت کنید که اگر شما را همانطور که صحبت کرده است، شما را مورد خطاب قرار دهد ناراحت نشوید.
همیشه در سخنرانی خود چارچوبی برای خود تعیین کنید و در جمع چیزی نگویید، حتی اگر افراد گروه فامیل باشند، از همسرتان انتقاد نکنید و در جمع از او نامی نبرید.

برخی رفتارهای زوجین در گروه باید مدیریت و کنترل شود تا باعث ناراحتی همسر نشود، پذیرش و مراقبت از همسر باید در اولویت قرار گیرد و این افراد از تهمت و سرزنش همسر خودداری کنند. بیان مشکلات زندگی و انتقادهای نابجا نیز می تواند به خاطر شما باعث ناراحتی همسرتان شود.

بیشتر بخوانید  اوج میل جنسی مردان و زنان در چه سنی است؟


بهترین و راحت ترین راه برای برخورد با همسرتان در جمع

بهترین برخورد با همسران در جمع

در هنگام پذیرایی همسر خود را فراموش نکنید

اگر سینی نوشیدنی جلوی شماست بهتر است کنار هم بنشینید، اول برای همسرتان نوشیدنی بگیرید و بگذارید برای او، وقتی میوه می خورد بهتر است همسرتان پرتقال یا خیار را پوست کند و به او تعارف کنید

شوخی نکن

مرز باریکی بین یک شوخی بی ضرر و یک شوخی خسته کننده وجود دارد. حتی اگر شوخی شما بی ضرر و خنده دار به نظر می رسد، به این معنی نیست که همسرتان هم همین فکر را می کند. پس هرگز چیزی نگویید که باعث شرمساری یا تحقیر همسرتان شود. شوخی با نیت خوب اشکالی ندارد، اما اگر متوجه شدید که شوخی شما باعث ناراحتی همسرتان شده است، سریعا اشتباه خود را بپذیرید و در حضور افرادی که آن را شنیده اند از همسرتان عذرخواهی کنید.

وقتی با دیگران صحبت می کنید اینطور باشید

فرقی نمی کند به خانه آشنایانتان بروید یا همسرتان، سعی کنید اجتماعی باشید و مثل مجسمه یا ربات یک ناظر یا شنونده تنها نباشید. لبخند بزنید، سرتان را تکان دهید، سوال بپرسید و آرام نگیرید. در حین رفتار اجتماعی زیاد صحبت نکنید.


 رفتار و رفتار صحیح با همسرتان را بدانید

در ملاء عام از آن شکایت نکنید

هر زوجی گاهی اوقات مخالفت می کند، هیچ کس کامل نیست و همه ممکن است نقص داشته باشند، اما این به این معنا نیست که شما حق دارید علناً از همسرتان و اشتباهات او شکایت کنید. شکایات خود را برای یکدیگر خصوصی نگه دارید. با انتقاد صریح از همسرتان چهره او را در ملاء عام تخریب می کنید و باعث می شوید که احترام او را در بین دیگران از دست بدهد. اگر می خواهید دیگران به شریک زندگی شما احترام بگذارند، ابتدا باید این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید  اگر فرزندتان در درس خواندن تمرکز ندارد بخوانید

حرف همسرتان را قطع نکنید

بعضی از زوج ها آنقدر صمیمی هستند و همدیگر را خوب می شناسند که می توانند جمله های یکدیگر را تمام کنند. و این اشکالی ندارد، اما اینکه بتوانید جملات یکدیگر را به دلیل قرار گرفتن در یک فضای ذهنی مشترک تمام کنید، با پریدن بین حرف های همسر و جدا شدن در جمع فرق می کند. وقتی شریک زندگی شما صحبت می کند، اجازه دهید صحبت کند. اگر چیزی برای گفتن دارید، صبر کنید و شروع به گفتن کنید.

درباره همه چیز در جمع صحبت نکنید

همسرتان مطمئناً در ملاء عام با شما رفتار خواهد کرد، نه در ملاء عام، بنابراین شما مجبور نیستید ویژگی های رفتاری پنهان او را فاش کنید و درمورد مسائل خصوصی جنسی و بخش عاطفی شریک عاطفی خود در ملاء عام صحبت کنید، زیرا چنین رفتاری فقط نتیجه خواهد داد. در ناراحتی و کسالت . .


 در کل با همسرت اینطور رفتار کن

همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

یکی از مواردی که همسر را در ملاء عام تحقیر می کند، مقایسه او با افراد دیگر است. حتی به شوخی همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید و رفتار و اندام همسرتان را مسخره نکنید زیرا باعث بی احترامی به همسرتان می شود.

از حریم خصوصی خود محافظت کنید

مطمئناً شما و همسرتان در خانه صحبت هایی دارید که دوست ندارید افراد دیگری مانند خانواده یا دوستانتان از آن باخبر شوند. در خلوت صحبت نکنید و حریم خصوصی خود را حفظ کنید زیرا اگر این حرف را بزنید باعث شرمندگی همسرتان در جمع می شود. ممکن است تعریف شما از حریم خصوصی متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید  مردان خانواده دوست را بشناسید!

باید بخوانید:

در جمع خانوادگی همسرتان را نادیده نگیرید

بسیاری از زوج ها وقتی وارد گردهمایی خانوادگی می شوند به همسر خود بی اعتنایی می کنند و دیگر به او توجه نمی کنند و توجیه آنها این است که ما در خانه از همسر خود مراقبت می کنیم، چه اشکالی دارد که جمع شدن خانواده انجام شود؟ والدین و خانواده
نادیده گرفتن و نادیده گرفتن همسرتان در ملاء عام نوعی بی احترامی به او است و می تواند بسیار ساده و خنده دار به نظر برسد، اما از نظر روحی اگر به آن پایبند نباشید دچار مشکلات زیادی خواهید شد، پس در مهمانی ها طوری رفتار کنید که همسرتان مفتخره اگه داری ..

با همسرتان به عنوان یک کودک رفتار نکنید

بیشتر ما در این قسمت به زنان فکر می کنیم، توجه داشته باشید که شما با فردی عاقل و بالغ ازدواج کرده اید، پس در ملاء عام به همسرتان امر و نهی نکنید و با او مانند یک کودک رفتار نکنید، باید بدانید که همسرتان فرزند شما نیست و شما نمی توانید به او اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید که رابطه شما با همسرتان باید متفاوت باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *