مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه های طبیعی برای ترک سیگار

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


راه های طبیعی ترک سیگار را برای شما عزیزان و کاربران عزیز مجله دلگر قرار داده ایم، با مجله دلگر همراه باشید.

 راه های طبیعی برای ترک سیگار

راه های طبیعی برای ترک سیگار

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که ترجیح می دهید سیگار را بدون مواد مخدر ترک کنید یا می خواهید شانس خود را برای ترک سیگار با ترکیبی از داروها و مواد طبیعی امتحان کنید، در اینجا چند راه حل طبیعی و اثبات شده وجود دارد:

مکمل های روغن ماهی

محققان نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 میل شدید به سیگار را کاهش می دهد که منجر به مصرف سیگار کمتر در روز می شود.

اگر به افراد سیگاری به مدت یک ماه هر روز روغن ماهی داده شود، به طور متوسط ​​دو نخ سیگار در روز کمتر می کشند و ولع مصرف تنباکو به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این، حتی یک ماه پس از قطع مصرف روغن ماهی، سیگار نکشید. فواید روغن ماهی: امگا 3 خطر التهاب منجر به بیماری قلبی، سرطان و چین و چروک پوست را کاهش می دهد.

عرق کردن.

روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی ملایم مانند پیاده روی سریع یا یک سری اسکات انجام دهید تا میل به سیگار کشیدن کاهش یابد. تحقیقات نشان می دهد که ورزش بر فعالیت مغز تأثیر می گذارد و میل به نیکوتین را کاهش می دهد. علاوه بر این، ورزش با اضافه وزن ناشی از ترک سیگار مبارزه می کند.

از استرس دوری کنید.

در طب سوزنی و طب فشاری، فشار و ضربات آهسته از جمله روش های استفاده کامل از انرژی بدن است. با این روش ها می توانید با فشار دادن به قسمت های خاصی از بدن استرس را کاهش دهید برای این منظور هر روز قسمت های خاصی از بدن را فشار داده یا ماساژ می دهیم تا از میزان استرس کاسته شود. جسیکا اورتنر، نویسنده کتاب کاهش وزن و اعتماد به نفس در طب فشاری، می گوید: «سیگار کشیدن و استرس در هم تنیده شده اند. برای رهایی از استرس به سیگار متوسل می شویم. «وقتی با استرس مبارزه می کنیم، اشتهای ما برای کشیدن سیگار کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید  خواص تایید شده عرق کیالک برای سلامت بدن

روش های مختلف را امتحان کنید.

اگرچه تحقیقات در مورد ترک سیگار از طریق هیپنوتیزم و طب سوزنی گاهی خسته کننده و گاهی موفقیت آمیز است، اما داستان همه این موفقیت ها و شکست ها به انگیزه فرد برای ترک سیگار بستگی دارد. یکی از این مطالعات نشان داد که استفاده از طب سوزنی میل به سیگار را کاهش می دهد. علاوه بر این، استفاده از این روش کاملاً ایمن و مطمئن است.

دهان خود را مشغول نگه دارید

زمانی که استرس دارید، به جای سیگار کشیدن، دهان خود را با آدامس های بدون قند سیر کنید. یا تنقلات و تنقلات کم چرب مانند پاپ کورن بدون کره یا کرفس و هویج بخورید تا دهان خود را مشغول نگه دارید، اما سیگار نکشید.

روش های شگفت انگیز برای ترک سیگار در 6 هفته!
این برنامه برای ترک سیگار به مدت سه هفته طراحی شده است. اگر زمان کوتاه‌تر یا طولانی‌تری می‌خواهید، می‌توانید این برنامه را با برنامه خود تنظیم کنید.

اولین هفته
عادات سیگار کشیدن خود را بررسی کنید.
چیزهایی را که از این فرآیند آموختید یادداشت کنید و روزانه و هر بار که سیگار می کشید موارد زیر را یادداشت کنید:
– زمان
– نوع کاری که انجام می دهید
– دلیل سیگار کشیدن در آن زمان
بعد از کشیدن سیگار چه احساسی دارید؟
– در پایان هر روز، الگوی سیگار کشیدن خود را مرور کنید. چه چیزی باعث سیگار کشیدن شما می شود؟ کسالت، عصبانیت، کار سخت، عصبانیت یا موقعیت های اجتماعی خاص؟ به دنبال راه های دیگری برای مقابله با این احساسات و موقعیت ها باشید.

 راه های طبیعی برای ترک سیگار

هفته دوم
برخی عادات را تغییر دهید
برنامه ترک سیگار خود را مرور کنید. برنامه روزانه خود را تغییر دهید تا سیگار کشیدن سخت تر به نظر برسد.
سیگار را در پنبه بخرید، نه در جعبه یا جعبه.

مصرف چای یا قهوه خود را نصف کنید (زیرا نوشیدن چای یا قهوه، به ویژه قهوه، معمولاً منجر به سیگار کشیدن می شود) و به جای آن پیاده روی کنید یا یک لیوان آب میوه بنوشید.

اگر معمولاً وقتی در ترافیک سنگین گیر می‌کنید سیگار می‌کشید، به جای آن آدامس یا شیرینی‌های بدون قند در ماشین خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید  معرفی 17 ماده غذایی که حاوی زینک (روی) فراوان هستند

– از محیط های پر دود دوری کنید.
زمان کشیدن سیگار را هر روز به تاخیر بیندازید، سعی کنید اولین سیگار خود را هر سه یا چهار روز بعد بکشید.
پزشک ممکن است برای کمک به شما داروهای ضد افسردگی تجویز کند.

هفته سوم
شمارش معکوس را شروع کنید.
به اطرافیان خود یادآوری کنید که زمان ترک فرا رسیده است. به ترک روزانه سیگار ادامه دهید.

هم:
– سعی کنید تمام روز سیگار نکشید.
– در ماشین فندک نداشته باشید.
– سیگار را با دست دیگر بگیرید.

شب قبل از توقف، بقیه سیگارها را در آب خیس کنید و در سطل زباله بیندازید. تمام ته سیگار، فندک و کبریت را دور بریزید. از محصولات جایگزین نیکوتین یا سایر کمک ها استفاده کنید. قبل از رفتن به رختخواب دلایل ترک سیگار را در نظر بگیرید. خود را برنده سیگار و در راه بازگشت به سلامت تصور کنید.

هفته چهارم

روز آخرین استراحت
یک روز مشخص از هفته را انتخاب کنید و وقتی از رختخواب بیرون آمدید، دلایل تسلیم شدن را مرور کنید. با خود تکرار کنید: «من می توانم هر کاری را در یک روز انجام دهم.» احساسات خود را در دفترچه یادداشت خود بنویسید و از هر کمک دیگری برای جلوگیری از بازگشت آن استفاده کنید.

از نوشیدنی های حاوی کافئین خودداری کنید، زیرا این مواد تمایل به مصرف نیکوتین را افزایش می دهند. از مکان هایی که شما را به یاد سیگار کشیدن می اندازد دوری کنید. به یاد داشته باشید، طبیعی است که هنگام ترک سیگار تمایل شدیدی به سیگار داشته باشید.

اگر بی خوابی دارید، قبل از خواب یک قاشق ماست یا یک لیوان شیر گرم بنوشید. شیر و ماست حاوی ماده شیمیایی تریتوفان است که اثر آرام بخشی دارد و به خواب بهتر کمک می کند.

این میل معمولاً بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. هنگامی که احساس کردید به سیگار نیاز دارید، نفس عمیق بکشید و سپس یک لیوان آب بنوشید. یا کمی ورزش کنید، یک بسته آدامس، یک تکه هویج یا یک تکه دارچین برای مکیدن در دست بگیرید.

 راه های طبیعی برای ترک سیگار

هدف امروز شما: سیگار نکشید.
ممکن است بی قرار باشید یا در تمرکز مشکل داشته باشید و از سیگار کشیدن احساس انزجار کنید. اگر بی خوابی دارید، قبل از خواب یک قاشق ماست یا یک لیوان شیر گرم بنوشید. شیر و ماست حاوی ماده شیمیایی تریتوفان است که اثر آرام بخشی دارد و به خواب بهتر کمک می کند. آیا تو آن کار را کردی؟ خیلی خوب! فردا راحت تر خواهد بود. اگر این کارها را انجام ندهید، احساس گناه نکنید، این به معنای شکست شما نیست، روند را ترک می کند، نه رویداد را.

بیشتر بخوانید  خواص دارویی کشمش

هفته پنجم
استقامت نشان دهید.
به آنچه به دست آورده اید راضی باشید. اگر قطع نیکوتین همچنان باعث مشکلات خواب می شود، با تمرینات تنفس عمیق ادامه دهید.

میل به سیگار معمولا بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد. هنگامی که احساس کردید به سیگار نیاز دارید، نفس عمیق بکشید و سپس یک لیوان آب بنوشید. یا کمی ورزش کنید، یک بسته آدامس، یک تکه هویج یا یک تکه دارچین برای مکیدن در دست بگیرید.

وقتی وسوسه می‌شوید سیگار بکشید، به مکان‌هایی بروید که سیگار کشیدن ممنوع است. مثلا یک سینما. زیاد ورزش کنید. از داروهای تجویز شده توسط متخصص یا جایگزین نیکوتین استفاده کنید. یادداشت بردارید هر شب قبل از خواب، خوشحال باشید که آن روز از شیطان نیکوتین دور بودید. صبح که از خواب بیدار می شوید، نفس عمیق بکشید و نفس بکشید. اکنون نسبت به هفته گذشته سالم تر هستید.

یکشنبه شش
داری به هدفت میرسی!
به کار خوب ادامه دهید … شما نتیجه می گیرید! پیوستن به یک باشگاه سلامت را در نظر بگیرید (از پولی که برای سیگار خرج می‌کنید استفاده کنید) با دقت در آینه نگاه کنید، به دندان‌های تمیزتر، پوست سالم‌تر و موهای تمیزتر توجه کنید.
مراقب باشید فریب عوامل بازدارنده را نخورید: دعوا، تعلل در ترافیک سنگین یا ملاقات با دوستانی که بعد از مدت ها شما را به کافه تریا دعوت می کنند … موفقیت خود را در پایان هفته جشن بگیرید، اما همچنان مراقب باشید. . برای برخی افراد، ترک سیگار و تشنگی ممکن است سال ها طول بکشد.

مجموعه: یک مجله اینترنتی دلگرم کننده


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *