مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه های صرفه جویی در مصرف آب / لطفا آب کمتری اضافه کنید!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این روزها مشکل کمبود آب در سراسر جهان به یک بحران عمومی تبدیل شده است. در نتیجه صرفه جویی در هزینه ها نه تنها هزینه های شما را کاهش می دهد، بلکه به نفع کشور و نسل های آینده نیز خواهد بود.

صرفه جویی در مصرف آب نیازی به هزینه اضافی در خانه ندارد. اگرچه دستگاه ها و دستگاه های مختلفی برای صرفه جویی در مصرف آب در بازار وجود دارد، اما می توانید بدون کمک این دستگاه ها این کار را انجام دهید در صرفه جویی در مصرف آب. به عنوان مثال، 75 درصد از آب مصرفی در خانه ها برای حمام و 25 درصد برای توالت است.

با نصب شیر فشار کم و تقویت‌کننده‌های شناور ارزان می‌توانند در هزینه‌های ذخیره آب ماهانه شما صرفه‌جویی کنند. وقتی همه اعضای خانواده از اهمیت بحران کم آبی آگاه باشند، صرفه جویی در مصرف آب به بخشی طبیعی از خانه تبدیل خواهد شد.

حتما استفاده از آن را به فرزندان خود آموزش دهید راه های صرفه جویی در مصرف آب عجله نکن. فراموش نکنید که کمبود آب را جدی بگیرید و صرفه جویی در مصرف آب را به یک عادت خانوادگی تبدیل کنید.

راه های صرفه جویی در مصرف آب / لطفا آب کمتری اضافه کنید!

در مصرف آب صرفه جویی کنید

1. شیرها و لوله های آب را از نظر نشت بررسی کنید.
یک قطره کوچک از یک شیر آب قدیمی و شکسته می تواند 75 لیتر آب را در یک روز مصرف کند. نشتی های بزرگتر این فاضلاب را به صدها لیتر در روز می رساند.

2. از توالت به عنوان جا سیگار یا سطل زباله استفاده نکنید.
20 تا 25 لیتر آب در هر بار شستشوی توالت مصرف می شود تا ته سیگار یا دستمال کاغذی یا زباله هایی مانند این را دور بریزید.

3. مطمئن شوید که توالت ها نشتی ندارند.
داخل کاسه توالت کمی رنگ خوراکی بریزید، اگر رنگ تا 30 دقیقه بدون سیفون به داخل کاسه توالت نشت کرد، نشتی هایی وجود دارد که باید سریعاً تعمیر شوند.

4. از کنتور آب برای بررسی نشت آب پنهان استفاده کنید.
کنتور آب خانه را بخوانید، تا دو ساعت از آب استفاده نکنید و دوباره عدد آن را بخوانید. اگر شماره یکسان نیست، حتماً نشتی در خانه وجود دارد.

5. از چراغ های جلوی کم مصرف و همچنین شیرهای کم فشار استفاده کنید.
نصب این تخته ها بسیار ساده است و هزینه بسیار کمی دارد. به یاد داشته باشید، یک دوش طولانی با آب گرم 20 تا 35 لیتر آب در دقیقه مصرف می کند. زمان دوش گرفتن را محدود کنید

بطری های پلاستیکی یا تقویت کننده های شناور را در مخزن توالت قرار دهید.
برای صرفه جویی در مصرف آب و کاهش تلفات، دو بطری پلاستیکی 2 تا 5 اینچی را با سنگریزه پر کنید تا سنگین تر شوند. بطری ها را با آب پر کنید، درب ها را ببندید و در کاسه توالت قرار دهید. همچنین می توانید یک تقویت کننده شناور ارزان قیمت بخرید و آن را در توالت نصب کنید. این امر از مصرف ده ها لیتر آب در روز جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  کشف تخم دایناسور 60 میلیون ساله

مطمئن شوید که حداقل 10 لیتر آب در مخزن توالت وجود دارد تا سیفون به درستی کار کند. اگر آب کافی برای سیفون در مخزن نباشد، فرد اهرم را پایین تر نگه می دارد. البته سیفون تکی که 7.5 لیتر آب مصرف می کند بسیار بهتر از سیفون دوبل است که هر بار 1.5 لیتر آب مصرف می کند.

7. لوله های آب را عایق بندی کنید.
عایق لوله ساده و ارزان است. به این ترتیب آب خیلی سریعتر گرم می شود و زمانی که منتظر گرم شدن آب هستید از مصرف آب جلوگیری می کنید.

8. یک دوش کوتاه بگیرید.
یکی از راه های کاهش مصرف آب این است که هنگام دوش گرفتن آب را ببندید و فقط برای گرفتن آب و شستن کف ها آن را باز کنید. برای یک دوش 4 دقیقه ای حدود 75 تا 150 لیتر آب مصرف می شود.

9. هنگام مسواک زدن آب را ببندید.
لازم نیست در حین شستشو آب را باز نگه دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا آن را باز کنید، مسواک را مرطوب کرده و آب آن را ببندید و در نهایت هنگام شستشو دهان خود را باز کنید.

10. چانه خود را در سینک بشویید.
برای یک گل آرایی مدرن، یک لیوان مهمانی بزرگ را پر کنید.

11. از ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی کاملا استفاده کنید.
برای مصرف بهینه آب، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی باید با ظرفیت کامل استفاده شوند. اکثر تولیدکنندگان مواد شوینده ماشین ظرفشویی توصیه می کنند که برای صرفه جویی در مصرف آب، ظروف خود را قبل از قرار دادن در ماشین آبگیری نکنید.

در مورد ماشین لباسشویی، دکمه اضافی را فشار ندهید، زیرا دستگاه 20 لیتر آب بیشتر مصرف می کند تا لباس های بیشتری را آبگیری کند. وقتی می خواهید دستگاه را تا نیمه پر کنید، سطح آب را با توجه به حجم لباس تعیین کنید. ماشین لباسشویی های قدیمی خود را تعویض کنید. ماشین های لباسشویی جدید برای هر کار 50 تا 35 درصد آب کمتر و 50 درصد انرژی کمتر مصرف می کنند.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق روز جهانی بازی در تقویم ۹۸ چه روزی است ؟

12. استفاده از وسایل دفع زباله را محدود کنید.
این دستگاه ها که در زیر سینک قرار می گیرند برای عملکرد صحیح و افزایش میزان مواد جامد در انبار فاضلاب خانه نیاز به آب زیادی دارند که مشکلاتی را ایجاد می کند.

13. وقتی می خواهید ظروف را با دست بشویید، آب را مدام باز نگذارید.
اگر ظرف شما دوتایی است، یکی را با آب و مایع ظرفشویی و دیگری را با آب تمیز پر کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما یکسان است، ظروف شسته شده را در یک سبد قرار دهید و با آب ولرم یا یک کاسه آب گرم بشویید.

14. هنگام شستن سبزیجات شیر ​​آب را باز نگذارید.
به سادگی سبزیجات را در یک کاسه پر از آب ظرفشویی فرو کنید.

15. یک بطری آب آشامیدنی را در یخچال قرار دهید.
اگر شیر آب را باز بگذارید تا برای نوشیدن خنک شود، آب از بین می رود. می توانید آب آشامیدنی را در یک بطری در یخچال نگهداری کنید.

راه های صرفه جویی در مصرف آب / لطفا آب کمتری اضافه کنید!

صرفه جویی در مصرف آب در حیاط و باغچه

16. در باغچه حیاط خلوت خود گیاهان ضد آب بکارید.
بسیاری از گل ها و گیاهان برای حفظ تازگی و طراوت به آب بسیار کمتری نیاز دارند. سعی کنید گیاهان مخصوص منطقه خود را در باغ بکارید زیرا به آب بسیار کمتری نیاز دارند و در برابر بیماری های گیاهی مقاومت بیشتری دارند. همچنین مطمئن شوید که گیاهانی که به همان میزان آب نیاز دارند به صورت گروهی در باغ کاشته شوند.

17. یک لایه کود در اطراف درختان و گیاهان بمالید.
کود تبخیر آب را کند می کند و به رشد گیاهان کمک می کند. افزودن 5 تا 7 اینچ کود طبیعی به باغ، توانایی خاک در حفظ آب را افزایش می دهد.

18. کف حیاط را آب ندهید.
شلنگ را طوری تنظیم کنید که گل ها و گیاهان را آبیاری کند، نه کف.

19. باغ را فقط در صورت نیاز آبیاری کنید.
یک راه خوب برای فهمیدن اینکه آیا باغ شما به آبیاری نیاز دارد یا خیر این است که پای خود را روی چمن های کف باغ بگذارید. اگر صاف بمانند به این معنی است که باغ آماده آبیاری است. بالا نگه داشتن کف چمن نیز باعث افزایش احتباس آب در گیاهان می شود.

بیشتر باغ ها فقط یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارند. در فصول خشک می توانید آبیاری باغ را کاملاً متوقف کنید و باغ خشک و قهوه ای می شود. با فرا رسیدن هوای سردتر، شبنم صبحگاهی و باران، باغ را به حالت طبیعی خود باز می گرداند. این می تواند باغ شما را در طول تابستان خشک کند، اما باعث صرفه جویی زیادی در مصرف آب می شود.

بیشتر بخوانید  کولبری چیست ؟ روایت زندگی کولبران در ایران

20. باغ را عمیقاً آبیاری کنید.
باغچه را آبیاری کنید تا آب به خوبی به ریشه گیاه نفوذ کند. سمپاشی سطحی به سرعت تبخیر می شود و برای ریشه های گیاه کاربرد کمی دارد. برای اینکه بفهمید چه مقدار آبی باید در پایه گیاه نگه دارید، یک قوطی خالی کنار آن بگذارید، وقتی قوطی پر شد، آبیاری کافی است.

21. باغ را در ساعات اولیه روز آبیاری کنید.
آبیاری گیاهان در صبح زود بسیار بهتر از شب است زیرا از رشد قارچ ها جلوگیری می کند. آبیاری در اوایل صبح و اواخر شب نیز باعث کاهش تبخیر آب گیاه می شود. از آبیاری گیاهان در بادهای شدید خودداری کنید زیرا باد تبخیر آب را افزایش می دهد.

22. برای آبیاری گل ها و گیاهان و دادن کود طبیعی به آنها از سیستم های آبیاری کارآمد استفاده کنید.
افزودن کودهای طبیعی به خاک باغچه به جذب و حفظ آب کمک می کند. به قسمت هایی از باغ که تازه گل و گیاه کاشته شده اند کود طبیعی بزنید.

با استفاده از راه حل های زیادی می توانید آب زیادی را برای آبیاری باغ ذخیره کنید:
– نصب شیلنگ های مکنده
– نصب سیستم جمع آوری آب باران
– نصب سیستم آبیاری بارانی

از آبیاری زیاد گل ها و گیاهان خودداری کنید زیرا باعث از بین رفتن سلامت گیاه و زرد شدن برگ ها می شود.
برای آبیاری دستی از شیلنگ های اسپری استفاده کنید.

23. هنگام شستن ماشین شیر آب را باز نگذارید.
ماشین را به سمت خشکشویی ببرید تا تا حد امکان شسته شود، اما اگر این امکان وجود ندارد، ماشین را با یک سطل آب و مواد شوینده بشویید. از شلنگ آب فقط برای شستشو استفاده کنید. این روش تا 500 لیتر در مصرف آب صرفه جویی می کند. ایده بهتر ممکن است استفاده از ماشین های لباسشویی بدون آب باشد که توسط بسیاری از شرکت ها ارائه می شود.

24. برای شستن حیاط و پارکینگ از جارو استفاده کنید نه شلنگ.

25. لوله ها، شیلنگ ها و شیرهای حیاط را از نظر نشتی بررسی کنید.
نشتی در خارج از خانه بد به نظر نمی رسد زیرا به اندازه نشتی در داخل خانه واضح نیست. اما می توانند آب هم مصرف کنند. اطمینان حاصل کنید که شلنگ ها و شیرهای آب به طور مرتب نشت می کنند.

v

منبع: پرشین استار


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *