مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه های از بین بردن لکه های آب روی بدنه خودرو

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یکی از مشکلاتی که همیشه دارندگان خودرو با آن دست و پنجه نرم می کنند لکه آب است. ظالمانه است که آبی که برای تمیز کردن ماشین خود استفاده کردید، ماشین شما را آلوده کند!
به طور کلی دو دسته از لکه های آب وجود دارد: دسته اول در واقع مواد معدنی موجود در آب پس از تبخیر آب هستند، در حالی که دسته دوم منجر به از بین رفتن رنگ بدن می شود. این از بین رفتن رنگ به دلیل وجود ذره ای در آب است که آنقدر قوی است که می تواند رنگ را حل کند.
برای هر یک از این دسته بندی ها باید مراقب باشیم که خود آب آسیبی وارد نکند.

5 راه برای از بین بردن لکه های آب روی بدن

1. برای جزئیات بدون آب از اسپری استفاده کنید

زمان مهمترین مسئله در رفع لکه های آب است. اگر مشکل را سریع حل کنید، با استفاده از این اسپری ها می توانید به راحتی مشکل را حل کنید. مطمئن شوید که این اسپری ها می توانند دسته اول را لکه دار کنند و مدت زیادی از ظهور آنها نگذشته است. در غیر این صورت باید به روش دیگری لکه را پاک کنیم.

2. سرکه

یکی از راه هایی که از قدیم برای این منظور استفاده می شود استفاده از سرکه است که البته ارزان ترین راه این لیست است. این روش حتی ترفندی است که نقاشان و گچ کارها برای پاک کردن رنگ اضافی از آن استفاده می کنند.
می توانید این لکه ها را با کمی سرکه و اسفنج پاک کنید. در نظر داشته باشید که نباید سرکه را روی لکه بمالید، بلکه باید اجازه دهید سرکه روی لکه بماند و آن را پاک کنید. بعد از اینکه سرکه برای چند دقیقه روی لکه ماند، محل را با کمی آب تمیز کنید. بسته به وزن لکه، باید چندین بار این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که این روش برای لکه های نوع اول نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید  شستشوی سر دوش با چندین روش راحت و سریع


لکه های آب روی ماشین را پاک کنید

3. پاک کننده رنگ

اگر لکه نوع یک برای مدت طولانی روی بدن بماند، می تواند به لکه نوع دو تبدیل شود. گاهی حتی پس از از بین بردن لکه نوع 1، می بینید که اثری از لکه باقی می ماند. در چنین مواردی، چیزی قوی تر، مانند پاک کننده های رنگ، ممکن است مفید باشد. بسته به شدت و وسعت آسیب، چندین بار تمیز کردن محل با پدهای فوم، مشکل را حل می کند.

4. پرداخت

ابزار دیگری که می توانید برای از بین بردن انواع دیگر لکه ها استفاده کنید پولیش است. اگر فکر می کنید که لکه واقعا مضر است، قبل از تصمیم به پولیش حتما با یک متخصص مشورت کنید.
چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هم بعد از استفاده از رنگ پاک کن و هم بعد از پرداخت باید از واکس بدن استفاده کنید زیرا پوشش موم موجود را از بین می برند.

باید بخوانید:

جلوگیری از لکه آب روی خودرو

البته بهترین راه برای از بین بردن لکه های آب روی بدن این است که از ایجاد آنها جلوگیری کنید. به عنوان مثال، می توانید قبل از تبخیر آب را دور بریزید. این کار از نشستن موادی که باعث لکه های آب می شوند روی بدن جلوگیری می کند. حوله ابزار خوبی برای این کار است.

راه دیگر اطمینان از پایداری موم بدن است. باید مطمئن شوید که موم در تمام بدن شما پایدار است. توجه به این موضوع نه تنها از ایجاد لکه های آب جلوگیری می کند، بلکه از خراش ها و فرورفتگی های کوچک نیز جلوگیری می کند. این امر به ویژه برای دارندگان خودروهای تیره رنگ بسیار مهم است. شما می توانید همه این کارها را بدون هیچ هزینه ای انجام دهید.

بیشتر بخوانید  با 6 ترفند خانه ای خوشبو داشته باشیم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *