مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه حل هایی برای حداکثر سوزاندن چربی بدن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


راه حل هایی برای حداکثر سوزاندن چربی بدن

تجزیه چربی و رسیدن به اندامی که می خواهید جز با آن آسان نیست ورزش و تغذیه برنامه ریزی شده، با افزایش متابولیسمبدن شروع به سوزاندن کالری می کند، هر چه باشد کالری سوزی هر چه زودتر به اندام مورد نظر برسید، زودتر.

افزایش متابولیسم هدف نهایی هر کسی است که به وزن خود اهمیت می دهد، اما اینکه بدن شما چقدر کالری می سوزاند به چندین چیز بستگی دارد.

راه حل هایی برای حداکثر سوزاندن چربی بدن

آیا می توانید متابولیسم خود را بهبود ببخشید؟

افزایش متابولیسم هدف نهایی هر کسی است که به وزن خود اهمیت می دهد، اما اینکه بدن شما چقدر کالری می سوزاند به چندین چیز بستگی دارد. برخی افراد متابولیسم سریع تری را به ارث می برند. مردان حتی در حالت استراحت کالری بیشتری نسبت به زنان می سوزانند. برای اکثر افراد بعد از 40 سالگی متابولیسم آنها به طور مداوم در حال کاهش است. اگرچه نمی توانید سن، جنسیت یا ژنتیک خود را کنترل کنید، اما راه های دیگری برای بهبود متابولیسم وجود دارد.

عضله سازی

بدن شما همیشه کالری می سوزاند، حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید. این میزان متابولیسم در حالت استراحت در افرادی که عضلات بیشتری دارند بسیار بیشتر است. هر پوند (454 گرم) عضله برای حفظ خود حدود 6 کالری در روز مصرف می کند، در حالی که هر پوند چربی تنها دو کالری در روز می سوزاند. این تفاوت کوچک در طول زمان انباشته می شود. پس از یک جلسه تمرین قدرتی، ماهیچه ها در سراسر بدن فعال می شوند و میانگین متابولیسم شما را در روز افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل کپسول رامیپریل

ورزش خود را افزایش دهید

ورزش هوازی ممکن است عضلات شما را افزایش ندهد، اما می تواند متابولیسم شما را تا چند ساعت پس از پایان ورزش افزایش دهد. برای انجام این کار، باید بیشتر تمرین کنید. ورزش با شدت بالا در مقایسه با ورزش با شدت متوسط ​​یا کم، افزایش متابولیسم استراحت طولانی‌تر و طولانی‌تری دارد. برای استفاده از این مزیت، ورزش‌های شدیدتر را در باشگاه انجام دهید یا در طول پیاده‌روی‌های منظم، مسابقات شدید و کوتاه را انجام دهید.
آب بنوشید

بدن شما برای پردازش کالری به آب نیاز دارد. حتی اگر کمی کم آب باشید، متابولیسم شما کند می شود. یک مطالعه نشان داد بزرگسالانی که هشت لیوان یا بیشتر آب می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چهار لیوان آب می‌نوشیدند کالری بیشتری مصرف می‌کردند. برای جلوگیری از کم آبی بدن، قبل از هر وعده غذایی یا میان وعده یک لیوان آب یا یک نوشیدنی بدون قند دیگر بنوشید. همچنین تنقلات، سبزیجات تازه و میوه هایی که به طور طبیعی حاوی آب هستند بخورید، نه چیپس و چوب شور و مانند آن.

میان وعده هوشمند

خوردن وعده های غذایی بیشتر به کاهش وزن کمک می کند. هنگامی که شما وعده های غذایی بزرگ می خورید در حالی که زمان زیادی بین وعده های غذایی وجود دارد، متابولیسم شما بین وعده های غذایی کند می شود. خوردن وعده های غذایی کوچک یا میان وعده ها هر سه تا چهار ساعت به متابولیسم شما کمک می کند، بنابراین در طول روز کالری بیشتری می سوزانید. چندین مطالعه نشان داده است افرادی که به طور منظم تنقلات می خورند هنگام غذا خوردن کمتر غذا می خورند.

بیشتر بخوانید  مزایای درمانی کپسول گلوکزآمین - کندروتین برای دردهای مفصلی

راه حل هایی برای حداکثر سوزاندن چربی بدن

سرعت دادن به غذا

غذاهای تند حاوی مواد شیمیایی طبیعی هستند که می توانند متابولیسم را افزایش دهند. یک قاشق فلفل تند یا قرمز در غذا می تواند متابولیسم را افزایش دهد. این اثر احتمالا موقتی است، اما اگر بیشتر غذاهای تند بخورید، فواید آن افزایش می یابد. برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن، پاستا، کباب و لوبیا را با تکه های فلفل قرمز مزه دار کنید.

با مصرف پروتئین متابولیسم خود را افزایش دهید

بدن در هضم پروتئین نسبت به هضم چربی ها یا کربوهیدرات ها کالری بیشتری می سوزاند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، برخی از کربوهیدرات ها را با غذاهای پر پروتئین و کم چربی جایگزین کنید، زیرا این کار باعث افزایش متابولیسم می شود. منابع خوب پروتئین عبارتند از: گوشت بدون چربی، بوقلمون، ماهی، مرغ سفید، توفو، آجیل، حبوبات، تخم مرغ و لبنیات کم چرب.

قهوه تلخ بنوشید

اگر قهوه می نوشید، احتمالاً از مزایای افزایش تمرکز و انرژی لذت خواهید برد. یکی از مزایای مصرف متعادل ممکن است افزایش کوتاه مدت متابولیسم باشد. کافئین به شما کمک می کند کمتر احساس خستگی کنید و استقامت شما را حتی در هنگام ورزش افزایش می دهد.
با چای سبز خود را جوان کنید

نوشیدن چای سبز یا اولانگ ترکیبی از فواید کافئین و کاتچین ها را ارائه می دهد، موادی که ثابت شده است متابولیسم را برای چند ساعت افزایش می دهند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن دو تا چهار فنجان چای می تواند چربی سوزی بدن را تا 17 درصد در طول ورزش شدید در کوتاه مدت افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  فواید دارویی و درمانی گیاه آگریمونیا

از فست فود اجتناب کنید

بچه سریع که شامل دریافت کمتر از 1200 کالری (برای زنان) یا 1800 کالری (برای مردان) در روز است، برای همه کسانی که می خواهند متابولیسم خود را افزایش دهند مناسب نیست. اگرچه این رژیم ها می توانند به کاهش وزن سریع کمک کنند، اما به قیمت کاهش وزن تغذیه ی خوب تمام خواهد شد علاوه بر این، از آنجایی که می تواند باعث از دست دادن عضلات شود که به نوبه خود متابولیسم را کند می کند، نتیجه معکوس خواهد داشت. نتیجه نهایی این است که بدن شما کالری کمتری می سوزاند و سریعتر از رژیم قبلی وزن اضافه می کنید.

فیفادی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *