راههای تشخیص سرطان عضله چیست و چگونه درمان میشود ؟



سرطان عضله چیست ؟


حتما تاکنون نام سرطان عضله یا همان سرطان سارکوم را شنیده اید، این سرطان از بافت های همبند ایجاد می شود، بافت های همبند در واقع همان غضروف، ماهیچه و استخوان می باشد. به صورت کلی سرطان سارکوم به هر کدام از سرطان عضله و سرطان استخوان گفته می شود و ما در این مطلب قصد داریم به صورت تخصصی درباره سرطان عضله صحبت کنیم.


سرطان عضله بیماری بسیار ناشناخته ای است و علت آن نیز همانند بسیاری از سرطان های دیگر قابل شناسایی نمی باشد ولی با این حال پزشکان متوجه شده اند که این بیماری مربوط به تغییرات ژن است.


سرطان عضله


سرطان عضله دارای چه علائمی است ؟


سرطان عضله معمولا سن خاصی ندارد و همه افراد در هر سنی می توانند مبتلا به این بیماری شوند، در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین علائم آن می پردازیم:


اولین علامت این سرطان درد بسیار زیاد در عضله های بدن می باشد، علامت دیگر این سرطان ایجاد التهاب در قسمت های مختلف بدن از جمله عضلات است، مبتلا شدن به تب های بسیار خفیف نیز از دیگر علائم این بیماری است، اگر مبتلا به سرطان عضله شوید استخوان های شما به تدریج ضعیف تر می شوند و حتی ممکن است به صورت ناگهانی بشکنند، در برخی نقاط از بدن ممکن است دچار تورم هایی شوید که دارای درد نیستند.


سرطان عضله


روش های تشخیص سرطان عضله


برای تشخیص سرطان عضله روش های بسیار زیادی وجود دارد که باید به پزشک متخصص در این زمنیه مراجعه کنید تا با استفاده از این روش ها بیماری شما را تشخیص دهد. یکی از این روش ها استفاده از رادیوگرافی می باشد،

بیشتر بخوانید  بریدگی، خراش، کبودی و خارش پوست را درمان کنید


با استفاده از ام آر آی نیز می توانید به سادگی این بیماری را تشخیص دهید، سی تی اسکن روش دیگر تشخیص بیماری سرطان عضله است و در صورتی که این سرطان پیشرفت کرده باشد نیز روش هایی از قبیل اسکن رادیو ایزوتوپ، نمونه برداری از توده های استخوانی و همین طور رادیوگرافی می تواند در تشخیص این بیماری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.


در صورتی که این بیماری با استفاده از هر یک از روش های بالا تشخیص داده شد باید به سرعت اقدام به درمان آن کنید.


سرطان عضله


درمان سرطان عضله


حال که با علائم و روش های تشخیص این بیماری آشنا شدیم بهتر است با روش های درمانی این سرطان نیز آشنا شویم. یکی از روش های درمان سرطان عضله با شیمی درمانی می باشد، شیمی درمانی برای درمان سرطان عضله دارای دو مرحله می بشد، در مرحله اول از شیمی برداری به منظور کوچک کردن اندازه تومور استفاده می شود این مرحله بسیار مهم است چرا که از پیشروی سرطان در بدن شما جلوگیری می کند، در مرحله بعدی از شیمی درمانی بعد از عمل جراحی استفاده می شود تا تمامی اثرات این سرطان در دست شما از بین برود. علاوه بر این روش ها می توانید از رادیوتراپی نیز برای بهبود در روند نابودی سلول های سرطانی و همین طور راحتی بیشتر عمل جراحی قبل و بعد از عمل جراحی استفاده کنید.


بیشتر بخوانید :


علت سفتی و گرفتگی عضلات ساق پا چیست؟


بیماری ضعف عضلات و روشهای پیشگیری از آن

بیشتر بخوانید  10 قدم برای ترک کامل سیگار


علت گرفتگی ناگهانی عضلات بدن چیست؟


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم


وحید محقق


دیدگاهتان را بنویسید