مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهنمای کامل نحوه تبلیغ از طریق گوگل ادز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در صورتی که یک کسب و کار آنلاین را مدیریت می‌کنید، به احتمال زیاد با رقبای سرسختی مواجه هستید. در چند سال اخیر با صداقت و کیفیت کار می‌توانستید نسبت به آنها متمایز باشید؛ اما در حال حاضر با تبلیغات می‌‌توانید این کار را انجام دهید. در ادامه این راهنمای کامل، شما را با نحوه تبلیغ از طریق گوگل ادز آشنا می‌کنیم.


به طور کلی وقتی کلمه جدیدی به گوشتان می‌خورد به احتمال زیاد آن را در گوگل جستجو کرده و با نتایج بسیاری روبرو می‌شوید. حال فکر کنید کلمه ای که بر سر زبان ها افتاده یا اصطلاحا ترند شده، یک محصول یا خدمات جدید باشد.


به عنوان مثال، محصولات جدید منتشر شده در زمان نوشتار این مقاله، دوربین نوکیا D810، ساعت ال جی و گوگل هستند.


شما به عنوان صاحبین کسب و کار که این محصولات یا بسیاری از محصولات یا خدمات دیگر را در اختیار دارید، این شانس را خواهید داشت تا پس از جستجوی این کلمات، کاربران را از طریق تبلیغات گوگل به صفحه خود منتقل نمائید.


با خدمات تبلیغاتی گوگل ادز آشنا شوید


قبل از اینکه در هر شبکه ای بخواهید تبلیغات انجام دهید، بهتر است با ساختار و امکانات آن به طور کامل آشنا شوید. گوگل ادز به عنوان پلتفرم اصلی شرکت گوگل برای ایجاد آگهی های تبلیغ دهندگان شناخته می‌شود.


به عنوان مثال، کمپین های متنوعی در این پلتفرم اجرا می‌شوند که کارشناسان شرکت جی ادز می‌توانند در اجرای هر کدام از آنها به شما کمک کنند.


راهنمای کامل نحوه تبلیغ از طریق گوگل ادز


اسم ساده ای برای این نرم افزار رایگان انتخاب شده تا به سادگی در ذهن مخاطب باقی بماند. توسط گوگل ادز امکاناتی گسترده ای در اختیار تبلیغ دهنده قرار خواهد گرفت تا با توجه به نیازهای خود تبلیغاتش را اجرا کند.


به عنوان مثال، این امکان وجود دارد تا هزینه های خود را کنترل کرده و تنها برای نمایش روزانه تبلیغات خود 5 دلار (بیشتر یا کمتر) نیز تعیین کنید.


برای اینکه نحوه تبلیغ از طریق گوگل را بدانید، باید آشنایی نسبی با کمپین های گوگل ادز داشته باشید.


انواع کمپین های گوگل ادز


همانطور که قبلا نیز گفتیم، گوگل ادز کمپین های گسترده ای دارد که هر کدام از آنها با توجه به اهداف خاصی توسط تبلیغ دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک سپه کرمان + آدرس و تلفن


کمپین های متنوع گوگل ادز این موضوع را نشان می‌دهد که تبلیغات ایجاد شده توسط این پلتفرم کاملا هدفمند بوده و هر کدام با توجه به هدف خاصی اجرا می‌شوند.


در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.


کمپین سرچ – عمومی ترین روش برای تبلیغ از طریق گوگل ادز


به احتمال بسیار زیاد تا به حال چندین مثال از کمپین سرچ گوگل را دیده اید. این کمپین به صورت متنی ایجاد شده و با توجه به جستجوهای کاربران، نتایج تبلیغاتی به آنها نمایش داده می‌شود.


راهنمای کامل نحوه تبلیغ از طریق گوگل ادز


نحوه اجرایی شدن آن به این صورت است که شما کلمه یا گروهی از کلمات را انتخاب می‌کنید و به ازای هر کلیک روی آنها مبلغی را تعیین می‌کنید. پس از اینکه کاربر روی نتیجه تبلیغاتی شما کلیک کرد، مبلغ تعیین شده از حساب گوگل ادز شما کسر خواهد شد.


شما می‌توانید تبلیغات کمپین دیسپلی خود را توسط جی ادز اجرا کرده و باقی مراحل کمپین خود را به کارشناسان این آژانس واگذار کنید.


کمپین دیسپلی – تبلیغات بنری گوگل


تبلیغات دیسپلی یا نمایشی گوگل عموما در قالب یک بنر و شبیه به سایر محتوای سایت به کاربران نشان داده می‌شود. این تبلیغات توسط سایت هایی نمایش داده می‌شوند که در شبکه نمایش گوگل به عنوان همکار تبلیغاتی تائید شده اند.


این نوع تبلیغات کمتر توسط وب سایت های ایرانی مورد هدف قرار گرفته می‌شود. این اتفاق به این خاطر است که وب سایت های موجود در شبکه نمایش گوگل عمدتا وب سایت های خارجی زبان هستند.


بنابراین کسب و کارهای ایرانی به صورت هدفمند نمی‌توانند در این شبکه تبلیغات اجرا کنند. البته در حال حاضر این شرایط وجود دارد و شاید در آینده ای نزدیک شاهد تغییر آن باشیم.


کمپین اپلیکیشن – افزایش نصب برنامه های موبایلی


می‌توان گفت این روزها استفاده از اپلیکیشن های موبایلی به حداکثر خود رسیده است. کاربران اندروید یا iOS زمان زیادی از روز خود را به استفاده از برنامه های مختلف اختصاص می‌دهند.


برخی از افراد علاقه مند به استفاده از بازی ها و برخی دیگر شبکه های اجتماعی را ترجیح می‌دهند.


با توجه به برنامه های موبایلی متنوع در هرکدام از این سیستم عامل ها، دریافت رتبه ارگانیک برای برنامه ای که اخیرا طراحی کرده اید ممکن است ساده نباشد.

بیشتر بخوانید  معرفی ، زیستگاه و تغذیه حواصیل زرد کاکلی + آلبوم


در این شرایط، تبلیغات نصب اپلیکیشن می‌تواند به رشد برنامه موبایلی شما کمک بسزایی کند. این تبلیغات توسط گوگل ادز اجرا شده و امکان تبلیغ برای برنامه های اندروید و iOS در آن وجود دارد.


به راحتی می‌توانید توسط شرکت جی ادز تعداد نصب اپلیکیشن خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.


کمپین ویدیویی گوگل ادز


قطعا تا به حال یک بار از وب سایت یوتیوب استفاده کرده اید. به احتمال زیاد می‌دانید که گوگل مالک یوتیوب است.


بنابراین تبلیغات اجرا شده در این شبکه ویدیویی محبوب توسط پلتفرم گوگل ادز اجرا می‌شود. عموما این آگهی ها در سه حالت مختلف در دسترس هستند که با توجه به اهداف خود می‌توانید از آنها استفاده نمائید.


عموما تبلیغات ایجاد شده در یوتیوب نرخ کلیک بالاتری نسبت به کمپین اپلیکیشن یا دیسپلی دارند که برای تبلیغ کنندگان می‌تواند بسیار مهم باشد.


شما می‌توانید برای اجرای تبلیغات یوتیوب خود از آژانس تبلیغاتی جی ادز اقدام نمائید.


هزینه تبلیغات گوگل چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟


اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن پاسخ بدهیم، به شرایط مختلفی بستگی دارد!


راهنمای کامل نحوه تبلیغ از طریق گوگل ادز


قبل از هر چیزی باید بدانید که سیستم گوگل ادز به صورت مزایده‌ای بوده و سقف هزینه ای برای هیچ کدام از کمپین ها وجود ندارد.


به عنوان مثال، کلمات کلیدی که برای تبلیغات خود انتخاب کرده اید، می‌‌توانند به تنهایی تغییرات زیادی در هزینه های تبلیغات گوگل ایجاد کنند.


مثلا کلمه طراحی سایت (10 سنت) هزینه متفاوتی با کلمه طراحی وب سایت (6 سنت) دارد. همچنین نرخ تبلیغ برای کلمه طراحی سایت شرکتی (9 سنت) است.


هرکدام از این کلمات هزینه متفاوتی به ازای هر کلیک از تبلیغ دهنده کسر می‌کنند.


علاوه بر آن، حضور رقبا گاهی اوقات باعث می‌شود هزینه های بیشتری برای هر کلیک بپردازید.


به طور مثال، اگر شما برای کلمه طراحی سایت 10 سنت (حداقل هزینه) را ارائه کرده باشید، رقبای شما می‌توانند با پیشنهاد 11 یا 12 سنتی مشتریان بیشتری برای کسب و کار خودشان جذب کنند.


بنابراین شما مجبور خواهید بود تا مبلغ بیشتری برای برتری نسبت به رقبای خود بپردازید.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های تیپاکس در مشهد


همچنین ضعیف بودن تجربه کاربری وب سایت شما و عدم ارائه پاسخ مناسب در صفحه تبلیغاتی خود، در بیشتر دفعات باعث می‌شود تا مجبور باشید هزینه بیشتری برای تبلیغات بپردازید. به این دلیل که نمره کیفیت یا کوالیتی اسکور کمپین شما مناسب نیست.


توصیه کارشناسان جی ادز این است که همیشه کیفیت تبلیغات مناسبی ارائه دهید. این موضوع ممکن است باعث شود تا با هزینه کمتری نسب به رقبا، جایگاه تبلیغاتی بهتری داشته باشید.


چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟


برای تبلیغ در پلتفرم گوگل ادز ابتدا لازم است که یک اکانت برای کسب و کار خود ایجاد کنید. قبل از هرچیزی باید بدانید که در حال حاضر دامنه های .IR امکان تبلیغ در گوگل را ندارند.


بعد از اینکه اکانت خود را ایجاد کردید، در پلتفرم گوگل ادز باید از گزینه Campaigns استفاده کرده و روی گزینه New Campaigns کلیک کنید. سپس New Campaign را انتخاب نمائید.


در این بخش، به شما امکانات از پیش تعیین شده ای نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال، اگر قصد فروش بیشتر را دارید، روی گزینه Sales کلیک کرده که گوگل تنظیمات پیش فرضی را برای راحتی تبلیغ دهندگان ایجاد کرده است.


هدف ما ایجاد یک کمپین اختصاصی است و به همین دلیل از گزینه Create a Campaign without a goal’s guaidance استفاده می‌کنیم.


چون عموما تبلیغات ایران از طریق کمپین سرچ ایجاد می‌شود، روی گزینه Search کلیک می‌کنیم. سپس گزینه Website Visits را انتخاب می‌کنیم.


پس از انتخاب این گزینه به صورت خودکار از ما آدرس وب سایت درخواست می‌شود. پس از وارد کردن سایت، روی گزینه Continue کلیک می‌کنیم.


متاسفانه شرایط توضیح کامل نحوه تبلیغ از طریق گوگل ادز در این مقاله وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید اطلاعات کاملی درباره آموزش گوگل ادز در وبلاگ جی ادز مشاهده نمائید.


برای راحتی کاربران، از ویدیوهای دوبله استفاده شده تا درک مفاهیم و مطالب دوره ساده تر شود.


در صورتی که قصد دارید تبلیغات خود را برون سپاری کنید، می‌توانید از خدمات تبلیغاتی جی ادز استفاده نمائید. دسترسی به اکانت گوگل ادز برای شما ارائه می‌شود تا بتوانید تمامی مراحل تبلیغ را خودتان مشاهده نمائید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *