مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهنمای سفر به پاتایا و هزینه های این سفر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





سفر به پاتایا در تایلند




پاتایا از شهرهای ساحلی کوچک است که در شرق خلیج تایلند قرار دارد و از مناطق پربازدید این کشور می باشد. این شهر نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک است و به همین دلیل کسانی که به بانکوک می روند می توانند دسترسی راحتی به این شهر داشته باشند. این شهر ساحلی دارای جاذبه‌های زیادی از جمله جزیره‌ی مرجانی، باغ‌های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه‌های دیدنی است که دست کم ارزش یک بار بازدید را دارند.




پاتایا یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی در کشور تایلند است. این شهر تایلندی به دلیل شرایط آب و هوایی و سواحلی که دارا هست در شرایط آب و هوایی گرم بهترین مقصد برای آب تنی و قدم زدن در سواحل شنی است. علاوه بر سواحل شنی زیبا، رستوران های عالی، مراکز خرید، تفریحاتی مثل شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی هم در این شهر وجود دارد، که می تواند دنیایی از سرگرمی و هیجان را برای شما به ارمغان بیاورد.




هزینه های سفر به پاتایا




برای سفر به این کشور باید بدانید که راحت ترین راه ممکن استفاده از مسیرهای هوایی است. زیرا برای دریافت ویزای تایلند باید بلیط رفت و برگشت داشته باشید. اما اگر واقعا دلتان می خواهد که کوله یتان را بردارید و به سمت این شهر بروید می توانید از ایران با هواپیما وارد خاک این کشور بشوید و باقی مانده مسیر را به روش دلخواهتان طی کنید. برای سفر به این شهر دو راه پیش رو دارید اول اینکه از تورهای آژانس های مسافرتی استفاده کنید و دومین راه این است که شما چمدانتان را بردارید و بلیط هواپیما تهیه کرده و به این شهر تایلندی سفر کنید.




هزینه بلیط تهران – بانکوک که به طور مستقیم به سمت فرودگاه بانکوک می رود مبلغ پرداختی بین ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۴,۵۰۰,۰۰۰ است. بستگی به ایرلاینی که انتخاب می کنید این هزینه تغییر می کند.


هزینه تورهای پاتایا




هزینه تورهای پاتایا متنوع است و بستگی به مدت زمان برگزاری تور و همچنین آژانس مسافرتی که شما انتخاب کرده اید دارد، اما به طور مثال اگر بخواهیم حدودی از یک تور پاتایا که غالبا ۶ الی ۷ شب هستند و دارای امکاناتی نظیر بیمه مسافرتی، راهنمای تور، یک عدد سیم کارت، ترانسفر فرودگاهی از بانکوک به پاتایا و بالعکس، ویزا و گشت و گذار در شهر پاتایا را بگوییم می شوید ۲ الی ۴ میلیون در روزهای غیرتعطیل هزینه کنید.


دهکده فیل


آب و هوای پاتایا




شهر پاتایا دارای شرایط آب و هوایی گرمسیری بوده و تقریبا دارای شباهت زیادی به آب و هوای شهر بانکوک دارد. زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود. فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می‌کشند، ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. باران در شهر پاتایا به صورت نم نم می بارد و اکثرا به صورت رگباری و کوتاه مدت است.


اقامت در شهر پاتایا




اقامت در شهر پاتایا، مثل هر شهر توریستی دیگری دارای انتخاب های متنوعی است. از همین رو کسانی که به این شهر پر هیاهو سفر می کنند، نیازی به هیچ نگرانی بابت اقامتشان وجود ندارد. نکته ای در شهر پاتایا قابل توجه است، این است که فرقی نمی کند شما در هتل ۵ ستاره اقامت دارید یا در هاستل های این شهر زیرا در تمامی آنها شما مهمان نوازی و ارائه خدمات عالی را حس خواهید نمود.




اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در شهر پاتایا بمانید می توانید همچنان هتل رزرو کنید و یا که یک واحد آپارتمان اجاره نمایید، مزیت هتل امنیت و راحت تر بودن آن است. هزینه هایی که باید برای اجاره آپارتمان در شهر پاتایا، تایلند بپردازید را در ادامه ذکر می کنیم:


  • آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۱۸,۵۹۶ بات

  • آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۱۰,۶۱۰ بات

  • آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر ۳۷,۹۴۴ بات

  • آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز ۲۰,۶۸۷ بات


ساحل


هزینه حمل و نقل در شهر پاتایا




در شهر پاتایا چندان نباید انتظار وسایل نقلیه پیشرفته و تندرو را داشته باشید، زیرا این شهر چندان وسیع نیست. بنابراین تنها گزینه هایی که برای حمل و نقل در این شهر وجود دارد اتوبوس های محلی، وانت، تاکسی موتور و تاکسی ها هستند.


  • هزینه بلیط تک سفره ۳۰ بات

  • هزینه بلیط ماهانه ۱,۷۶۵ بات


هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۹۹ بات و به ازای هر یک کیلومتر ۱۲ بات به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰۰ بات باید پرداخت نمایید.


هزینه خورد و خوراک در پاتایا




در راهنمای هزینه های سفر به پاتایا ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهر توریستی پاتایا، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۸۰ بات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۹۰۰ بات پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر پاتایا تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۱۷۷ بات می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر ۱۰ بات بپردازید.




هزینه تفریح و ورودیه های پاتایا


  • باغ گیاه شناسی نانگ نوچ: ۸۰۰ بات

  • ورودی بازار شناور پاتایا: ۲۰۰ بات

  • پارک آبی کارتون نتورک آمازون: ۱۲۹۰ بات

  • گالری هنر در بهشت: ۵۰۰ بات

  • پارک مینی سیام: ۳۰۰ بات

  • بانجی جامپینگ پاتایا: ۱۴۰۰ تا ۴۲۰۰ بات

  • آکواریوم پاتایا ورلد: ۵۰۰ بات

  • دهکده فیل پاتایا: ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ بات

  • باغ ببرهای سیرارچا: ۴۲۰ بات

  • پارک آبی رامایانا: ۱۱۹۰ بات

  • مزرعه کروکودیل: ۴۰۰ بات

  • نمایش دلفین ها در دنیای دلفین پاتایا: ۵۰۰ بات

  • غواصی و شنا: ۱۶۰۰ تا ۴۲۰۰ بات

  • پارک هیجانی تو اسکای پاتایا: ۸۰۰ بات

  • پارک پاتایا: ۱۰۰ بات


باغ


جاذبه های گردشگری در پاتایا




معبد حقیقت در پاتایا


شاید معبد حقیقت شاخص‌ترین ساختمان پاتایا باشد. تمام معبد از چوب درخت ساج ساخته شده است و سالن ۱۰۵ متری بی‌نظیر آن به ساحل ونگامات مشرف است. درواقع این مکان نه معبد است و نه کاخ، بلکه تلفیقی از این دو است. معبد حقیقت توسط یک سرمایه‌دار محلی برای تقدیر از فلسفه، هنر، فرهنگ و ایمان ساخته شده است و عناصر موجود در آن به یک مذهب خاص محدود نیستند.


ساحل جامتین پاتایا


ساحلی شنی جامتین به طول ۶ کیلومتر در ۲ کیلومتری جنوب پاتایا و ۴ کیلومتری شهر پاتایا قرار دارد و محلی برای آنهایی است که می خواهند از آرامش، لذت می برند و از فشار و شلوغی منطقه تفریحی، به دور باشند. با وجود این واقعیت که توسعه آپارتمان های مرتفع، هتل ها و استراحتگاه ها در این منطقه رو به گسترش می باشد، ساحل جامتین هنوز هم آرامش بخش بوده و در میان مردم محلی، اهالی بانکوک، مسافران خانوادگی و افراد بازنشسته، محبوب می باشد.


فعالیت های ورزشی در پاتایا


مؤسسه پرش جنگل بانجی، برجی به ارتفاع ۱۶۵ فوت است که تجربه ای پرماجرا و هیجان انگیز است و دارای سکوی پرش الکتریکی می باشد. این منطقه در میان باغ های سرسبز مجموعه دریاچه ماهیگیری جامتین واقع شده است. پرش جنگل بانجی، پرش بانجی را از سال ۱۹۹۲ در سراسر آسیا مطابق با استانداردهای نیوزیلند بنا نهاد که ایمنی کامل آن، تضمین شده است.


بودا


بازار شناور پاتایا


این بازار در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. این بازار به ۴ بخش تقسیم می‌شود که در هر بخش، اجناسی از ۴ بخش مهم تایلند (شمال، شمال شرقی، مرکزی و جنوب) معرفی و فروخته می‌شوند. اغذیه‌فروش‌ها، میوه‌‌فروش‌ها، سوغات‌فروش‌ها و فروشنده‌های آثار هنری، اجناس‌شان را در این بازار عرضه می‌کنند. همچنین بعدازظهرها، نمایشی فرهنگی در این مکان برگزار می‌شود. برای مشاهده‌ی معماری تایلندی و زندگی ساکنین حاشیه‌ی رودخانه، قایقی را به‌ همراه راهنما اجاره کنید. معمولا قایق‌ها گنجایش ۴ نفر را دارند و در ازای مبلغ نسبتا کمی به‌ مدت ۳۰ دقیقه به مسافران اجاره داده می‌شوند.


باغ گرمسیری نونگ نوچ پاتایا


این پارک چندین سال پیش برای کشت میوه های گرمسیری خریداری شده بود ولی بعد از مدتی به یک جاذبه توریستی در پاتایا تبدیل شد. در اینجا یک باغ میوه وجود دارد که با دیدن آن حس و حال و هوای باغداری در وجودتان بیدار می شود، این پارک باغ وحشی هم دارد که برای همه سنین سرگرم کننده خواهد بود، از دیگر تفریحات این باغ دیدن مسابقاتی مثل بوکس و خروس جنگی و نمایش فیل هاست.


موزه ریپلی پاتایا


موزه‌ی ریپلی در طبقه‌ی سوم رویال گاردن پلازا در پاتایا قرار دارد و بیش از ۳۰۰ اثر در ۱۰ بخش متفاوت را به نمایش می‌گذارد. در ساخت این آثار، از کتاب رابرت لِروی ریپلی به‌ نام «باور می‌کنی یا نه» الهام گرفته شده است. این موزه ترکیبی از شگفتی، ترس و زیبایی است و در آن اشیاء و افرادی را می‌بینید که فکر نمی‌کردید در جهان وجود داشته باشند. اگر در زمان ترک موزه به واقعی‌ بودن چیزهایی که دیده‌اید شک دارید، پس هنوز به اندازه‌ی کافی جهان را نمی‌شناسید.


چیزهایی که در این موزه می‌بینید، نمی‌توانند زندگی‌تان را به‌طور جدی تغییر بدهند، اما حقایق و شگفتی‌های عجیبی را از جهان پیرامون‌تان به شما نشان می‌دهند. بسیاری از آثار این موزه را چیزهایی تشکیل می‌دهند که اصلا انتظارشان را ندارید. همین موضوع مهم‌ترین دلیل شهرت این موزه است. ماسکی از پوست انسان، سر کوچک‌شده‌ی انسان، ابزار اولیه‌ی شکنجه و انسان چهارچشم مومیایی‌شده، نمونه‌هایی از آثار این نمایشگاه هستند. برخی از چیزهایی که در اینجا می‌بینید واقعی هستند، درحالی که برخی دیگر تنها نسخه‌ی بازسازی شده‌اند.


شهر پاتایا


دهکده فیل ها در پاتایا


دهکده فیل ها در پاتایا در سال ۱۹۷۳ برای مراقبت از فیل هایی که از کارافتاده شده اند و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگلهای تایلند رو ندارند ساخته شد. در اینجا فیل ها آزاد هستند و به دقت ازشون مراقبت می شوند. نمایش هایی همچون فوتبال فیل ها، رژه فیل ها و فیل سواری در جنگل در این مکان اجرا می گردد.


معبد وات فرا یایی پاتایا


مجسمه‌ی ۱۸ متری بودای بزرگ، در بالاترین نقطه‌ی تپه‌ی پراتومناک، بین ساحل پاتایا و ساحل جومتین و در میان درختان به چشم می‌خورد. این مجسمه‌ی بودا، بزرگ‌ترین مجسمه در این منطقه است و از نقاط دیدنی تایلند محسوب می‌شود. این معبد در دهه‌ی ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد. در آن زمان پاتایا تنها یک روستای ماهیگیری بود. بودای بزرگ درمیان تورهای مسافرتی تایلند محبوب است و بسیاری از گردشگران برای تماشای طراحی پیچیده‌ی این مجسمه و معبد به اینجا می‌آیند. علاوه‌بر گردشگران، افراد بومی نیز برای عبادت به این معبد می‌آیند. با وجود شلوغی این معبد، تاج‌های زیبای گل و بوی خوش عودهای در حال سوختن شما را ترغیب می‌کنند تا به‌دنبال کشف سایر دیدنی‌های این معبد بروید. مجسمه‌های کوچک‌تر بودا، مناظری از ساحل جومتین و عمارت کلاه‌فرنگی (نوع خاصی از معماری) که در آن موزاییک‌های رنگ‌شده‌ی جذابی روی دیوار نصب شده‌اند، از سایر جاذبه‌های معبد وات فرا یایی هستند.


موزه‌ی هنر در بهشت پاتایا


موزه‌ی هنر در بهشت پاتایا ، نسخه‌ی جالب و تازه‌ای از گالری‌های هنری است که در آن مرز بین اثر هنری و بیننده از بین رفته است. نقاشی‌های سه‌بعدیِ این مجموعه، برای گردشگران بسیار سرگرم‌کننده هستند. هنرمندان با استفاده‌ی هوشمندانه از سایه‌ها و لبه‌ها، نقاشی‌هایی روی دیوارها کشیده‌اند که چشمان‌تان را فریب می‌دهند. در این نقاشی‌ها به نظر می‌رسد که حیوانات از درون دیوارها بیرون می‌آیند، دوستان‌تان بر تخته‌های چوبی معلق روی آبشاری خروشان راه می‌روند و خرس‌های قطبی در حال دزدیدن نارگیل‌هایتان هستند. این گالری بیشتر از ۱۰۰ اثر هنری با موضوعات متفاوت را در ۱۰ بخش، در خود جای داده است. این نقاشی‌ها شامل تصاویری از خطای دید، حیوانات وحشی، طبیعت، تمدن‌های گذشته و بازسازی‌ آثار هنری کلاسیک همراه با دست‌مایه‌های طنز هستند. به‌ عنوان مثال در اینجا می‌توانید قلم به دست بگیرید و به‌ جای پیکاسو تابلوی مونا لیزا را نقاشی کنید.


پارک


کوه بودا در پاتایا


بزرگ‌ترین تصویر حکاکی‌شده از بودا در جهان که با لیزر روی کوه آهکی حک و با طلا آراسته شده است، در کوه بودای پاتایا قرار دارد. این تصویر، ۱۳۰ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد. منطقه‌ای که کوه بودا در آن قرار دارد، دریاچه‌ی نقره‌ای نامیده می‌شود و یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی تایلند است.


باغ وحش ببرها در پاتایا


در باغ وحش ببرهای پاتایا بیشتر از ۲۰۰ ببر بنگال و صد هزار تمساح موجود است و در کنار آن هم گونه های مختلفی از حیوانات دیگر وجود دارد که سرگرمی های متعددی را برای گردشگران فراهم می آورد. در این باغ وحش، ببرها نمایش های زیبایی از جمله پریدن از حلقه های آتش و راه رفتن روی طناب رو در سیرک اجرا می کنند. این خدمات باعث شده که این مرکز به یکی از جذابترین دیدنی های پاتایا تبدیل شود.


جزیره مرجانی پاتایا


یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر پاتایا جزیره مرجانی است. محیطی بسیار آرام با آب های پر از مرجان های زیبا است. در این جزیره با قایق های کف شیشه ای می توانید به تماشای مرجان ها بروید و علاوه بر نواحی غواصی فوق العاده ای که وجود دارد می توانید از تفریحات آبی هیجان انگیز مثل اسکی روی آب و موج سواری هم استفاده کنید. تماشای این جزیره را هرگز در سفرتان به پاتایا از دست ندهید.


بایدها و نبایدها در پاتایا و شهرهای تایلند


  • هرگز وسایل با ارزش خود را هنگام ترک هتل در اتاق نگذارید.

  • هنگام رفتن به مراکز عبادتی لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.

  • در رستوران و یا هرجای دیگر اگر خدمت خوبی دریافت کردید سعی کنید انعام پرداخت نمایید.


divider


بیشتر بخوانید:


هزینه های سفر به سامویی تایلند و جاذبه های طبیعی زیبای آن


هزینه های سفر در تایلند و دیدنی های طبیعی آن


هزینه های سفر به شهر توریستی پوکت و جاذبه های گردشگری آن


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  آشنایی با بهترین مکان های توریستی سوئیس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *