مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهنمای خرید کتاب آسان تر از همیشه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



اگرچه خواندن کتاب ممکن است سرگرمی ملی نباشد، اما مطمئناً یکی از سرگرمی های محبوب در اغلب کشورها محسوب می شود. طبق نظرسنجی که در سال های اخیر میان مردم آمریکا توسط مجله ی استنفورد(STANFORD) انجام شده نشان داده شده است که به طور تخمینی حدود 60 درصد بزرگسالان آمریکایی در سال گذشته یک یا چند کتاب خریداری کرده اند. خرید کتاب در میان آنها به هر دو روش معروف انجام گرفته است. به این معنی که خرید نیمی از کتاب ها به صورت سنتی و نیمی دیگر به صورت آنلاین بوده است. با این وجود تحلیلگران بازار و تجارت آنلاین، خرید آسان و آنلاین کتاب را میان شهروندان آمریکایی در حال رشد ارزیابی کرده اند. همچنین آنها همواره در داده های آماری خود نشان داده اند که از سال 1998 تا 2003 میلادی فروش آنلاین کتاب تقریبا از 800 میلیون دلار به 2.5 میلیارد دلار در سال رسیده است. هرچند این امر تنها مختص به آمریکا نیست بلکه در تعداد زیادی از کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته به وضوح به چشم می خورد.


همان گونه که میدانید فناوری های جدید در هر مرحله ای از زندگی مصرف کنندگان تأثیر بسزایی داشته است. یکی از این تأثیرات نحوه مطالعه کردن و یافتن کتاب است. خوانندگان کتاب، با کمک فناوری اینترنت شرایط دسترسی سریعتر به کتابهای مورد نظر خود را دارند. خرید کتاب به صورتی اینترنتی چه به صورت نسخه ی الکترونیکی و یا کاغذی فواید بسیاری برای اشخاص کتاب خوان دارد. به همین جهت است که همواره در اغلب کشورهای پیشرفته که معمولا از سرانه مطالعه ی بالایی برخوردار هستند، مثل: آمریکا، استرالیا و غیره افراد به سمت خرید آسان کتاب یعنی خرید به صورت اینترنتی کشیده شده اند. دلیل این امر مزیت های بی شماری است که این روش در مقایسه با روش خرید فیزیکی دارد. تعدادی از مهمترین مزیت های آن به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید  لیست کامل بازی اسم فامیل با حرف ک


خرید با بهترین قیمت


خرید اینترنتی کتاب همواره صرفه اقتصادی زیادی برای مصرف کنندگان دارد. چرا که این امکان را به آنها می دهد تا به مقایسه قیمت کتاب مورد نظر خود در میان انواع کتابفروشی ها بپردازند و در نتیجه با نازلترین قیمت کتاب مورد نیاز خود را تهیه کنند. همچنین این امکان را به آنها می دهد تا از تخفیف های لحظه ‌ای فروشگاه ها مطلع شوند و به این وسیله بتوانند کتاب های مورد نظر خود را با کمترین هزینه خریداری کنند.


دستیابی به یک تحلیل نسبی


دسترسی به نظرات سایر کاربران کتاب هنگام خرید اینترنتی یکی دیگر از مزیت های خرید آنلاین است که می تواند برای افراد کتاب خوان ارزشمند محسوب شود. چرا که افراد با خواندن نظرات دیگران می توانند به سادگی تحلیل نسبی از منبعی که قصد مطالعه ی آن را دارند، کسب کنند. این گونه آنها بهتر می توانند راجع به خواندن یا عدم خواندن یک کتاب تصمیم بگیرند. به علاوه آنها با داشتن اطلاعاتی که از نظرات سایر کاربران به دست می آورند، این امکان را خواهند داشت تا با انتخاب آگاهانه تر بهتر در تعیین مسیر مطالعاتی خود عمل کنند و در این راه از اتلاف وقت و انرژی خود جلوگیری کنند. به عنوان مثال معرفی کتاب در آوانگارد میتواند یک منبع خوب باشد.


دسترسی آسان به جستجوی کتاب ها


فروشگاه های فیزیکی معمولا فضای محدودی برای نمایش کتابها دارند. چرا که این فروشگاه ها اغلب دارای پایگاه عظیمی از کتاب ها هستند که در وهله ی اول برای هرکسی می تواند گیج کننده باشد. به عبارت ساده تر شما در کتابفروشی ها به سختی می توانید کتاب مورد نظر خود را در میان انبوهی از کتاب ها پیدا کنید. همچنین برای یافتن کتاب مورد نظر خود شاید مجبور باشید چندین فروشگاه کتاب را مورد کاوش قرار دهید و ملزم به صرف زمان و هزینه زیادی باشید. در حالی که با کمک خرید آسان تنها با یک کلیک می توانید کتاب خود را به سرعت و با صرف کمترین هزینه خریداری کنید.

بیشتر بخوانید  روش های کاشت و نگهداری گل همیشه بهار


خرید آسان و در هر زمان


تغییر در روند خرید کتاب موجب شده است که افراد کتاب مورد نظر خود را به سادگی پیدا کنند. به همین جهت آنها با خرید آسان کتاب از طریق اینترنت وقت و انرژی ارزشمند خود را ذخیره می کنند. همچنین مجبور نیستند برای یافتن کتاب مسیرهای طولانی را طی کنند تا به کتابفروشی برسند و از همه مهمتر فروشگاه های آنلاین همواره ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی هستند. در حالیکه فروشگاه های فیزیکی این امکان را ندارند و فقط در ساعات مشخصی از شبانه روز می توان به آنها مراجعه کرد.


امکان آشنایی و انتخاب بهترین کتاب ها


همانطور که مشاهده کردید خرید آسان کتاب فواید زیادی برای دوستداران کتاب دارد اما آنچه در این میان بیش از هر چیزی حائز اهمیت است. گزینش بهترین ها و آشنایی با قطعات و فحوای کتاب مورد مطالعه است. چرا که به عقیده ی انوره دو بالزاک نویسنده ی مشهور فرانسوی اتلاف وقت گرانبهاترین خرجها است. به عبارت ساده تر هر کدام از انسان ها آنقدر وقت ندارند که همه ی کتاب های نگاشته شده تا به امروز را مطالعه کنند. در نتیجه ناچار به گزینش بهترین ها هستند. درست است که شما با پیشرفت تکنولوژی این امکان را دارید که به راحتی کتاب بخرید و از خواندن لذت ببرید اما آیا علاوه بر خرید آسان کتاب، می توانیم بهترین های آن را هم بشناسیم؟! اصلا شناخت بهترین کتاب ها از چه راهی میسر است؟!


مجموعه های بسیاری در حال توزیع و فروش کتاب ها به صورت آنلاین هستند. با این وجود ما قصد داریم در این مطلب شما را به مجموعه ای آشنا کنیم که متفاوت تر از سایرین عمل کرده اند و همواره بازخورد مثبتی از سوی مخاطبین خود داشته اند. این مجموعه که تحت عنوان « آوانگارد » در میان کتاب خوان ها شناخته می شود به شما در گزینش بهترین کتاب های روز دنیا کمک می کند. چرا که معرفی کتاب در آوانگارد و بررسی آن ها و بیان روایتی نو را از اهداف خود قرار داده است. تحقق این امر برای آنهایی که اهل خوانش مداوم کتاب های مختلف هستند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. البته باید این مهم را در نظر داشت که آوانگارد همواره این بستر را برای دوستدارن واقعی کتاب فراهم کرده است که بهترین ها را مشاهده کنند و با دیدگاه موشکافانه تری به تعمق در آنها بپردازند.

بیشتر بخوانید  درباره بیل گیتس بیشتر بدانید.


به این معنی که شما با همراهی مجموعه آوانگارد با آدرس https://www.avangard.ir/ همواره امکان این را خواهید یافت تا در میان سطرهای کتاب قدم بزنید و روایت هایی از آنها را بخوانید که نو و متفاوت هستند. سپس فهم مستقل خود از یک کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارید و به صحبت و تبادل نظر با یکدیگر بپردازید. لازم است بدانید که در اثنای همین حرف زدن ها است که به فهم عمیق تر و جذاب تری رسیده و به یکدیگر نزدیک تر می شویم. چرا که ما آدم ها به واسطه حرف زدن است که به یکدیگر نزدیک می شویم و اما چه چیز بهتر و لذت بخش تر از گفتن درباره خواندنی ها و غرق شدن در جان کلام بزرگانی که اغلب آثار آنها جهانی شده و میلیون ها طرفدار دارند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *