مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهنمای انتخاب رنگ کانسیلر متناسب با رنگ پوست

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


انتخاب رنگ کانسیلر متناسب با پوست، شاید به‌نظر یک مسئله جزئی باشد اما در هنگام آرایش‌کردن متوجه می‌شوید که تا چه حد در زیبایی صورت شما تاثیرگذار است و عیوب پوست را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

کانسیلر یکی از لوازم آرایشی ضروری است که برای پنهان ‌کردن لکه‌های پوست و حلقه‌های تیره زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا آرایش بی‌عیب‌ونقصی داشته باشید که در زمان خرید باید به تناسب بین رنگ پوست با این محصول توجه کنید.

اهمیت استفاده از کانسیلر

یکی از مهم‌ترین اهداف شما برای آرایش‌کردن این است که چهره خود را زیباتر و شاداب‌تر نشان دهید که در صورت وجود لکه، جای جوش و تیرگی زیر چشم امکان دارد این کار کمی دشوار باشد.

یکی از لوازم کاربردی برای این منظور که به‌خوبی می‌تواند عیوب را پوشش دهد و بهترین نتیجه را از آرایش ‌کردن برای شما به‌دنبال داشته باشد، کانسیلر است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد.

همان‌طور که کانسیلر باعث می‌شود تا شما پوشش‌دهی خوبی را برای پوست خود ایجاد کنید، درصورت انتخاب یک محصول نامناسب امکان دارد به نتیجه رضایت‌بخشی نرسید و آرایش شما مورد پسندتان نباشد.

مهم‌ترین ویژگی مورد بررسی برای این محصول آرایشی که در ارائه بهترین نتیجه تاثیرگذار است، مربوط به انتخاب رنگ کانسیلر می‌شود که باید با رنگ پوست شما هم‌خوانی داشته باشد.

در حال ‌حاضر کانسیلر پریم و دیگر برندهای موجود در بازار در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای نوع پوست خاصی کاربرد دارند و تاثیرات متفاوتی بر روتین آرایشی شما می‌گذارند.

نکاتی برای انتخاب رنگ کانسیلر براساس رنگ پوست

با توجه به این‌‌که شدت لکه‌ها و جای جوش، رنگ پوست و دیگر مشخصه‌های مربوط به هر فردی متفاوت است، از این‌ رو باید در هنگام انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر نکات خاصی را درنظر گرفت که شامل موارد زیر می‌شود.

بیشتر بخوانید  اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در چهارمحال و بختیاری تصویب شد

برای انتخاب رنگ کانسیلر باید تناژ پوست خود را تشخیص دهید

این‌‌که به‌طور دقیق متوجه شوید که رنگ طبیعی یا تناژ پوستی شما چیست این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا خیلی راحت‌تر بتوانید کانسیلر مناسب خود را پیدا کنید و در روتین پوستی مورد استفاده قرار دهید.

میزان ملانین موجود در لایه بالایی پوست نشان‌دهنده تناژ است که امکان دارد به‌صورت روشن، متوسط یا تیره مشاهده شود که هر فردی با انجام بررسی‌های ساده می‌تواند رنگ طبیعی پوست خود را متوجه شد.

برای این‌‌که بفهمید تناژ پوست شما چه رنگی دارد تا بر این ‌اساس نسبت به خرید کانسیلر اقدام کنید بهتر است بعد از پاک ‌کردن آرایش در مقابل آینه بایستید و به موارد زیر توجه کنید:

  • در صورتی‌که پوست شما در زیر نور طبیعی حالتی رنگ‌پریده دارد یعنی تناژ روشنی دارید.
  • برای افرادی که متوجه وجود رنگ بژ روی صورت خود می‌شوند در دسته افرادی قرار می‌گیرند که تناژ پوستی متوسط دارند.
  • در نهایت افرادی که پوستی برنزه، کاراملی یا شیری‌رنگ دارند به‌عنوان تناژ تیره در نظر گرفته می‌شوند.

تشخیص ته رنگ پوست برای انتخاب کانسیلر

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تناژ معمولا در صورت قرارگیری در معرض آفتاب و دیگر عوامل تغییر می‌کند اما ته‌رنگ پوست این گونه نیست و به‌صورت سرد، گرم یا خنثی دیده می‌شود.

نحوه تشخیص ته‌رنگ پوست با استفاده از بررسی رگ‌های خونی روی مچ دست قابل انجام است که برای این کار می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • اگر زیر نور طبیعی رگ‌های مچ دست شما به رنگ سبز دیده شوند، شما در گروه گرم قرار می‌گیرید.
  • مشاهده رنگ آبی یا ارغوانی برای رگ‌های دست نشان‌دهنده ته‌رنگ سرد است.
  • در صورتی‌که رگ‌های مچ دست شما هیچ تغییر رنگی نسبت به پوست نداشته باشند، در این صورت ته‌رنگ خنثی دارید.
بیشتر بخوانید  ببینید | رضا رویگری خانه دار شد | کمک دلسوزانه پرویز پرستویی به رضا رویگری

انواع رنگ های کانسیلر را بشناسید

علاوه ‌بر این‌که پوست افراد دارای رنگ‌های متفاوتی است معمولا تولیدکنندگان نیز متناسب با این معیار، کانسیلرهایی با طیف رنگی متنوع را به بازار عرضه می‌کنند که نیاز هر فردی را به‌خوبی برآورده می‌کند.

به‌طور معمول این محصول آرایشی در حالت‌های مایع، کرمی یا پودری در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد که ازنظر تنوع رنگی نیز دارای موارد زیر است:

  • سبز: برای پوشاندن جای جوش، سوختگی و زخم می‌توان از کانسیلرهایی با رنگ سبز استفاده کرد.
  • سفید: لکه‌ها و تیرگی‌های زیر چشم و دیگر نقاط پوست با کمک این مدل پوشش داده می‌شود.
  • صورتی: در صورتی‌که بخواهید تیرگی‌های شدید را با آرایش محو کنید، کانسیلر با رنگ صورتی انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد.
  • زرد: برای این‌که تیرگی‌های متوسط برطرف شود، کانسیلر زرد گزینه خوبی است.
  • بنفش: این مدل برای برطرف‌ کردن لکه‌های زردرنگ روی پوست استفاده می‌شود.
  • نارنجی: به‌منظور رفع لکه‌های تیره استفاده از این کانسیلر مناسب‌تر است.

معرفی بهترین رنگ کانسیلر برای پوست های مختلف

انتخاب اصولی و دقیق رنگ کانسیلر که بیشترین تناسب را با پوست شما ایجاد کند، اهمیت زیادی در زیبایی آرایش دارد که به‌دنبال بررسی تمامی نکات باید گفت که بهترین انتخاب عبارت‌اند از:

  • کسانی که پوست سبزه‌ای دارند بهتر است برای زیرسازی آرایش روی صورت خود از کانسیلرهای نارنجی استفاده کنند که با ایجاد یک پوشش مناسب روی لکه‌های تیره و دیگر عیوب، ظاهری درخشان و زیبا به آن می‌بخشد.
  • افرادی با پوست‌های گندمی نیز بهتر است از کانسیلرهایی استفاده کنند که حداقل یک یا ۲ درجه نسبت به ته‌رنگ صورت آن‌ها روشن‌تر باشد.
  • اگر پوست روشنی دارید باید گفت که کانسیلرهایی با رنگ صورتی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
بیشتر بخوانید  اعطای 1500 میلیارد حجم وام برای تأمین مسکن خانواده های اجتماعی

از آن‌جایی‌که امکان دارد در شرایط مختلف، رنگ پوست شما کمی تغییر کند به‌طور معمول بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که بهتر است هر فردی حداقل ۲ رنگ تیره و روشن از کانسیلر در بین لوازم آرایشی خود داشته باشد.

جمع‌بندی

انتخاب رنگ کانسیلر متناسب با رنگ پوست یکی از اصول مهم برای آرایش‌ کردن است که به افراد کمک می‌کند تا هنگام استفاده از این مواد به‌خوبی لکه‌ها و مشکلات پوستی را پوشش دهند.

داشتن آرایشی بی‌نقص و جذاب با درنظرگرفتن نکات مختلفی همچون شناخت تناژ و ته‌رنگ پوست در کنار توجه به انواع رنگ‌های کانسیلر امکان‌پذیر است که در این مقاله روش‌های مناسب برای پیدا کردن این معیارها را بررسی کردیم.

سوالات متداول

انواع رنگ‌های کانسیلر کدام است؟

این محصول دارای رنگ‌های متنوعی مانند زرد، سبز، سفید، صورتی و نارنجی است.

برای پوست سبزه از کدام رنگ کانسیلر استفاده کنیم؟

افرادی که پوست سبزه‌ای دارند بهتر است از کانسیلر نارنجی استفاده کنند.

کدام رنگ کانسیلر برای پوست روشن مناسب‌تر است؟

اگر پوست روشنی دارید، استفاده از کانسیلر صورتی ظاهر آرایش شما را زیباتر می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *