دیوان عدالت اداری رای به اخذ کسر مالیات از قانون خانواده داد



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، روابط عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص تصمیم اخیر هیات تخصصی دیوان عدالت اداری مبنی بر دریافت مالیات بر حقوق خانواده پاسخ داد.

با شکایت یکی از شهروندان و تقاضای ابطال اکثریت آرای شورای عالی مالیاتی شماره 1386 توسط هیات مالیاتی بانکداری دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت دادگاه این دعوی را رد کرد و رأی لغو نشد. دسته بندی:

به موجب مصوبه مورخ 6/02/1372 شورای عالی مالیاتی که در پاسخ به رسیدگی به امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران، معافیت از پرداخت مالیات کمک هزینه عائله مندی و فرزندان کارکنان دولت به موجب آن به تصویب رسید. هنر 9. قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 1370 و هیأت تخصصی با توجه به استدلال فوق به شورا رأی داد و دیوان عالی کشور مالیات را غیرقانونی ندانست و رأی به رد دعوی صادر کرد. که ظرف بیست روز قابل اعتراض در مجمع عمومی است و هنوز تکمیل نشده است. لذا مصوبه شورای عالی مالیاتی از سال 72 لازم الاجرا بوده و با رای هیات تخصصی بدون توجه به صحت رای صادره از هیات تخصصی تغییری ایجاد نشده است و هست و نیست. درست است، واقعی. در حالی که این تصمیم هیات تخصصی هنوز قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید  نحوه تغییر استفاده از ماسک برای حل emicron

دیدگاهتان را بنویسید