مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دیزل ژنراتور پرکینز بهتر است یا ولوو؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

دیزل ژنراتور پرکینز بهتره یا ولوو؟

دیزل ژنراتورها که در بازار به عنوان موتور الکتریکی شناخته می شوند، دستگاه هایی هستند که از یک موتور و یک ژنراتور تشکیل شده اند. موتور از طریق سوخت های فسیلی شروع به چرخش می کند و از آنجایی که به ژنراتور متصل است باعث چرخش ژنراتور می شود و در نهایت خروجی این دستگاه برق قابل استفاده است.

یکی از کاربردهای دیزل ژنراتورها در جاهایی است که لازم است برق را به هر نحوی قطع کرد، حتی برای یک ثانیه، مثلاً نباید برق بیمارستان را برای مدت کوتاهی قطع کرد زیرا سلامتی بیمار است. مردم را می توان در معرض خطر قرار داد. یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه در مراکز داده است که برای اینکه لحظه ای در اطلاع رسانی کاربران و مشتریان اختلالی ایجاد نشود ضروری است.

از دیزل ژنراتورها در جاهایی که برق وجود ندارد نیز استفاده می شود و در برخی از نیروگاه ها نیز به عنوان ژنراتور استفاده می شود. در این مقاله شما را با دو برند معروف دیزل ژنراتور آشنا می کنیم دیزل ژنراتور پرکینز و در زیر ولوو را معرفی و مقایسه کنید. پس از مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات خوبی در مورد این دو برند معروف به دست آورید.

23ef7cb8-597e-40ea-aa93-729c7d9e0c8f

ژنراتور دیزلی

دیزل ژنراتور پرکینز

این دیزل ژنراتور ساخت انگلستان می باشد. این شرکت از سال 1932 فعالیت خود را آغاز کرده و نزدیک به 90 سال است که در این زمینه فعالیت می کند، بنابراین یکی از قدیمی ترین و معتبرترین برندها در صنعت دیزل ژنراتور می باشد.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار تهران و تتر بهم رسیدند

این دیزل ژنراتور می تواند برق خروجی از 10 کیلو ولت تا 2000 کیلو ولت تولید کند. همچنین محصولات صنعتی، دریایی و انرژی تولید می کند.

یکی از ویژگی های بارز این دیزل ژنراتور بی صدا بودن آن است که اکثر شرکت ها پس از راه اندازی به آن پی می برند. یکی دیگر از مزایای این برند معروف نصب بسیار ساده آن است. نصب تقریباً دیزل ژنراتورهای پرکینز نسبت به همه دیزل ژنراتورهای موجود در بازار آسانتر است و به تخصص زیادی نیاز ندارند.

طول عمر دیزل ژنراتور پرکینز بسیار زیاد است و این باعث کاهش هزینه های کارخانه در دراز مدت می شود.

Perkins همچنین ولتاژ خروجی بالایی را به شما می دهد که به شما امکان می دهد از آن در مکان های مختلف استفاده کنید. کاربرد این دیزل ژنراتور بسیار گسترده است، می توانید از آن در بیمارستان ها، مراکز داده و یا در صنایع بسیار بزرگ استفاده کنید.

مزیت دیگر دیزل ژنراتور پرکینز نصب، عیب یابی و کار با پنل بسیار راحت تر از سایر برندها است و در صورت بروز مشکل، پنل و صفحه نمایش مشکل را به شما اطلاع می دهند.

علاوه بر همه اینها دستگاه های پرکینز دارای لرزشگیر هستند که باعث افزایش طول عمر دستگاه و کاهش مصرف سوخت می شود که در نهایت هزینه های شما را کاهش می دهد.

کاربرد و انواع دیزل ژنراتور پرکینز

1. در صنایع دریایی به عنوان منبع تغذیه قایق ها و کشتی ها استفاده می شود

2. در صنعت برای نصب بر روی خودرو، لیفتراک و سنگ شکن استفاده می شود

بیشتر بخوانید  گزارش علوم پزشکی اهواز از واکسیناسیون بیش از 50 سال در خوزستان

6843d34c-1fa6-42ed-99b4-cbd5de2a36b9

مقایسه دیزل ژنراتور پرکینز و ولوو

دیزل ژنراتور ولوو

ولوو نیز برندی شناخته شده است که به دلیل سابقه درخشان این برند در تولید موتورهای دیزلی خودرو، برای مردم بازار شناخته شده است. ولوو در سال 1868 در سوئد شروع به کار کرد و در ابتدا محصولاتی مانند دیگ و گاوآهن تولید می کرد اما به تدریج با پیشرفت تکنولوژی توانست تجارت خود را گسترش دهد و امروزه یکی از معتبرترین برندهای این صنعت است.

ولوو پنتا یک شرکت متخصص در تولید دیزل ژنراتور و زیرمجموعه ولوو است.

یکی از مزیت های رقابتی دیزل ژنراتور ولوو یعنی مصرف سوخت آن نسبت به سایر شرکت های فعال در این زمینه کمتر از توان خروجی آن است. در نتیجه این کاهش مصرف سوخت، آلایندگی این دیزل ژنراتورها بسیار کمتر از سایر برندها است.

یکی از ویژگی های بارز این برند وجود ECU بر روی آن است. وظیفه ECU کنترل بار و مصرف گازوئیل است و همین امر باعث شده است که این دیزل ژنراتورها مصرف سوخت و آلایندگی کمتری داشته باشند.

چیزی که در خرید دیزل ژنراتور و به طور کلی هر قطعه صنعتی باید به آن توجه کنید خدمات پس از فروش آن و اینکه آیا آن قطعه پس از خراب شدن قطعه ای از این دستگاه در بازار داخلی عرضه می شود یا خیر. ولوو از این نظر به دلیل داشتن تعداد زیادی نمایندگی فعال در کشورمان و همچنین واردات آسان و دسترسی آسان قطعات آن پیشرو است.

8ebbfdfc-0f6e-419a-9b77-38b4e015eda7

استفاده از دیزل ژنراتور

نکته دیگر این است که نسبت قیمت به عملکرد این موتورها خوب است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که قیمت بالاتری نسبت به سایر برندها دارد، اما در عین حال راندمان این واحدهای دیزلی بیشتر است.

بیشتر بخوانید  ۲ ماموریت مهم رئیسی به فرزین

سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف یکی دیگر از موارد مهم در خرید است. از آنجایی که کشور ما در مناطق مختلف آب و هوای متفاوتی دارد، خرید دستگاهی که سازگاری بیشتری با آب و هوا داشته باشد، مهم است که در مورد دستگاه های ولوو پنتا نیز وجود دارد و در شرایط آب و هوایی مختلف عملکرد تقریبا یکسانی دارد. .

خلاصه

مختصری در مورد مزایا دیزل ژنراتور پرکینز و دیزل ژنراتور ولوو در زیر توضیح داده شده است.

دیزل ژنراتور ولوو پنتا دارای مزایای زیر است:

در شرایط آب و هوایی مختلف کار کنید

قیمت میانگین

عیب یابی و تعمیر آسان و در دسترس بودن قطعات و عوامل

سیستم ECU

مصرف سوخت کم

مزایای دیزل ژنراتور پرکینز

صدای بسیار کم

گران تر از مارک های دیگر

زندگی طولانی

عیب یابی و تعمیر آسان و همچنین قطعات موجود است

قدرتمند و فضای کمتری را اشغال می کند

***

این مطلب یک گزارش است و پایگاه خبری شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *