مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دکوراسیون داخلی منزل به سبک بور با ترکیبی خیره کننده و زیبا از رنگ ها

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سبک بوهو چیست؟ | نکاتی برای پیاده سازی سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید خانه‌شان مملو از روح زندگی، فرهنگ کشورهای مختلف، وسایل تزئینی جالب و انتخاب عناصر طراحی از سراسر دنیا باشد، سبک بوهمی، دکوراسیون بوهو یا سبک بوهو انتخاب مناسبی است. . انتخاب مناسب برای شما
سبک بوهمی قوانین و مقررات سختگیرانه سبک های دیگر را نادیده می گیرد و دکوراسیونی خلاقانه و غیر متعارف بدون محدودیت طراحی ایجاد می کند. با وجود تمام تفاوت‌ها در طراحی سبک بوهو، شباهت‌ها و شباهت‌هایی بین همه آنها وجود دارد.

بوهو مخفف Bohemian است و در اصل به مردم عشایری در منطقه غیرمتعارف اروپای مرکزی اطلاق می شود که شیوه زندگی غیر متعارف خود را داشتند. شیوه زندگی عشایری مردم بوهم دارای عناصر هنری منحصر به فردی بود. سبک زندگی استعماری و عشایری مردم بوهمی، سبک ها و فرهنگ های مختلف طراحی را با هم ترکیب می کرد. سبک بوهمی در طول دهه 1960 و 1970 محبوبیت زیادی به دست آورد. امروزه سبک بوهو مجموعه ای از رنگ ها، بافت ها و طرح ها را با هم ترکیب می کند و از عناصر فرهنگ ها و دوره های مختلف در طراحی داخلی استفاده می کند.


سبک بوهو

طراحی بوهو از قوانین و مقررات خاصی پیروی نمی کند و کافی است هر آنچه در طول زندگی خود جمع آوری کرده اید را در دکوراسیون منزل به نمایش بگذارید. لزومی ندارد که همه اجزا و عناصر طراحی با یکدیگر سازگار باشند. استفاده از مبلمان چوبی به سبک بوهو بسیار مهم است. برای یک گل آرایی مدرن، یک لیوان مهمانی بزرگ را پر کنید. با وجود طراحی آزاد و نامنظم، طراحی بوهو دارای چندین عنصر مشترک است که می توان برای ایجاد فضایی به سبک بوهمیایی دنبال کرد.

برخلاف طراحی مینیمالیستی یا مدرن اسکاندیناوی، هیچ محدودیت سختی برای طراحی بوهو وجود ندارد. در واقع سبک بوهمی از عناصر سبک حداکثری پیروی می کند و با انتخاب پارچه های رنگارنگ از فرهنگ های مختلف، کتاب، مجسمه، بالش، لامپ، آثار هنری و اشیا، ویژگی های شخصیتی افراد را منعکس می کند. طراحی داخلی بوهو از ایده های تزئینی از سراسر جهان استفاده می کند. هیچ الزام قانونی برای انتخاب اجزای طراحی بوهو وجود ندارد. با توجه به نگرش آزاد و مستقل سبک بوهو، این سبک به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای طراحی داخلی در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم تبدیل شد.

بیشتر بخوانید  جدیدترین تصاویر از دکوراسیون اتاق خواب دختر سال 2018


طراحی رنگ بوهمیایی

طراحی رنگ بوهمیایی

اگرچه هیچ قانونی در مورد رنگ دکوراسیون بوهو وجود ندارد، اما استفاده از رنگ های گرم زمینی، رنگ های متالیک و سنگ های قیمتی در این سبک رایج است. قهوه ای تیره، سبز و خاکستری مهم ترین رنگ های پایه در این سبک طراحی هستند و در مرحله بعد بنفش تیره، نارنجی آتشین و آبی روشن به آن ها اضافه می شود. ترکیب و لایه بندی رنگ ها یکی از ویژگی های منحصر به فرد سبک بوهو است.

با خیال راحت الگوها و بافت های مختلف را ترکیب کنید و از استفاده از رنگ هایی که به طور معمول با هم مطابقت ندارند نترسید. با پارچه ها و طرح های رنگارنگ مانند کفپوش ایکات یا صنایع دستی فضایی جذاب و عجیب به فضای اطراف خود بدهید. پرده های رنگارنگ و فرش های کوچک را در کنار عکس ها و آثار هنری روی دیوارها آویزان کنید. شاید فکر کنید همه این وسایل شلوغ هستند، اما به خاطر داشته باشید که علاوه بر استفاده از رنگ های اشباع و غنی در استایل بوهو، می توانید از رنگ سفید نیز به عنوان پس زمینه رنگ های اشباع شده استفاده کنید تا بتوانید فضاسازی کنید. از نظر بصری باز و کمی بازتر.


طراحی رنگ بوهمیایی

مواد تزئینی در طراحی بوهو

طراحی بوهو، بر خلاف طراحی مینیمالیستی مدرن، از فلسفه “هرچه بیشتر، بهتر” استفاده می کند. در این طرح از ترکیبی از مواد تزئینی مختلف استفاده شده است. در این سبک، منسوجات طبیعی مانند کتان و سیزال را می توان با ابریشم و مش ترکیب کرد. مواد باید کمی قدیمی به نظر برسند. آنها نباید معیوب باشند، اما نباید عالی یا جدید باشند. در این سبک طراحی از گلدوزی، قلاب بافی و ملیله دوزی بسیار استفاده می شود. پرده ها و فرش ها با هم ترکیب می شوند تا فضایی دلپذیر را با الهام از فرهنگ های سراسر جهان ایجاد کنند. در طراحی بوهو نیز از سایبان و مبل راحتی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  کانسیلر چیست؟


مبلمان سبک بوهو

معمولاً در فروشگاه های معمولی نمی توانید مبلمان بوهمیانه پیدا کنید. در خانه های به سبک بوهو بیشتر از مبلمان کارکرده و قدیمی استفاده می شود. همه قطعات مبلمان باید خاص باشند و هر کدام داستانی را بیان کنند. برای انتخاب مبلمان بوهو، به مغازه های عتیقه فروشی در منطقه خود بروید و هر مبلمان را جداگانه انتخاب کنید. مبل های عرشه دار، صندلی های پروانه ای و مبل تختخواب شو گزینه های خوبی برای این سبک هستند.


دکوراسیون داخلی به سبک بوهمی

ویژگی های سبک بوهمی در طراحی داخلی

سبک دکوراسیون بوهو بسیار متنوع است و طیف وسیعی از سبک های طراحی را می توان بوهو در نظر گرفت. اما برای استفاده از سبک بوهو در خانه می توانید از برخی ویژگی های رایج این سبک استفاده کنید:


1. پالت های رنگی مختلف: هیچ قانون یا قانون خاصی برای طیف رنگ های مورد استفاده در سبک بوهو وجود ندارد، اما انتخاب گرم، روشن، خاکی یا ترکیبی از هر سه، فضایی خاص به سبک بوهو را با دکوراسیون منزل ترکیب می کند. در این سبک برای زیباتر شدن فضا از رنگ سفید برای دیوارها استفاده می شود. دیوار سفید به عنوان یک بوم خالی عمل می کند، بنابراین می توانید از چوب لباسی توری ضخیم یا رنگ های طبیعی روی آن استفاده کنید.


2. طرح ها و منسوجات نامتناسب: منسوجات و پارچه های کتان، ابریشم، ملیله، سیزال و مخمل در سبک بوهو استفاده می شود. علاوه بر این، طراحی بوهو از ترکیبی از طرح ها و الگوهای مختلف استفاده می کند که با دیگر سبک های طراحی داخلی ناسازگار به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید  گالری از عکس بافت های زیبا روی مو 2016


3. اشیاء تزئینی از کشورهای مختلف: فرش های ایکات کامبوج و فرش های ایرانی در دکوراسیون منزل به سبک بوهو کاربرد فراوانی دارند.


4. طرح های قدیمی و طبیعی: برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمی از مبلمان مستعمل و قدیمی به عنوان نقاط کانونی دکوراسیون استفاده کنید. مجسمه های بلند، نقاشی، سفال و فرش نیز گزینه های خوبی برای استفاده در طراحی داخلی بوهو هستند.


5. گیاهان سبز: گیاهان آپارتمانی و ساکولنت ها فضایی شاداب و سرزنده به خانه شما می دهند.


6. مبلمان راحت: مبلمان سبک بوهو کمی بلندتر از کشور است. این مبل ها از مواد طبیعی ساخته شده اند و با بالش های مخملی تزئین شده اند. تنوع ارتفاع و رنگ اجزای مبلمان صمیمیت، راحتی و جذابیت بیشتری به فضا می بخشد. مبل تختخواب شو، صندلی های حصیری، میزهای قهوه خوری قدیمی و مبل های مراکشی با کوسن از جمله محبوب ترین اجزای مبلمان بوهمی هستند و به عناصر اصلی طراحی در اتاق نشیمن به سبک بوهمی تبدیل شده اند.


استفاده از سبک بوهمی در خانه


7. نورپردازی محیط: شمع ها، فانوس ها و چراغ های رومیزی نوری گرم و آرامش بخش دارند که برای سبک بوهمی مناسب است. برای ایجاد هماهنگی مناسب با دکوراسیون گرم و طبیعی اتاق می توان از لوسترهای لوکس یا لامپ های آویز مدرن در اتاق غذاخوری استفاده کرد.


سوالات متداول


بوهو به چه معناست؟

بوهو به معنای بوهمی است و به شخص یا سبکی اطلاق می شود که به منطقه بوهمی اروپای مرکزی تعلق دارد.


سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟

سبک بوهو ترکیبی از رنگ ها، بافت ها، الگوها و فرهنگ هاست. مهمترین ویژگی طراحی بوهو این است که از قوانین و مقررات خاصی پیروی نمی کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *