مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دوچرخه سواری رژیمی آسان اما موثر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رژیم غذایی با چرخه کربوهیدرات یکی از رژیم های لاغری است که در طی آن باید کربوهیدرات کمتری مصرف کرد. این رژیم چرخه ای است یعنی در طی آن مصرف کربوهیدرات برای چند روز بسیار کم و در روزهای دیگر بیشتر می شود. اما این تمام روند رژیم نیست که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

رژیم کربوهیدرات دوچرخه سواری چیست؟

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که همه غذاها باید برای هر فرد به میزان معینی مصرف شوند. در طول یک رژیم غذایی با چرخه کربوهیدرات، تمرکز بر میزان کربوهیدرات مصرفی است. یعنی بعضی روزها باید کربوهیدرات کمتری بخورید یا اصلاً کربوهیدرات نخورید، اما روزهای دیگر باید کربوهیدرات بیشتری نسبت به روزهای دیگر بخورید. این روند کلی این رژیم محسوب می شود. اما سه راه برای انجام آن وجود دارد:

مصرف گاه به گاه 2 تا 2.5 گرم به ازای هر پوند از وزن بدن (یعنی در برخی روزها مصرف شود و در روزهای دیگر مصرف نشود)
مصرف کربوهیدرات را متوقف کنید (حداکثر 30 گرم مجاز)
مصرف کم (0.5 گرم به ازای هر پوند وزن بدن)


رژیم دوچرخه سواری کربوهیدرات

این موارد نباید بدون هیچ پشتوانه علمی خودسرانه تنظیم و اقدام شود. تنظیم این روند رژیم باید با صلاحدید پزشک باشد تا بدن به دلیل شرایط جسمانی آسیب نبیند. ما این موارد را فقط برای اطلاع شما درج کرده ایم و تاکید نمی کنیم که آنها را دنبال می کنیم.

کاهش وزن با رژیم غذایی دوره ای با کربوهیدرات

بدن نیاز خود به مواد مغذی و ویتامین ها را از طریق غذا و تنقلات تامین می کند. اگرچه برخی از متخصصان تغذیه بر این باورند که برای کاهش وزن باید مصرف کربوهیدرات را قطع کرد، اما انرژی و مواد مغذی که بدن با مصرف کربوهیدرات دریافت می کند از کدام غذاها باید دریافت کرد؟

بیشتر بخوانید  عوارض نگه داشتن باد معده

در طی این رژیم، دریافت کربوهیدرات ها بر اساس نیاز ارگانیسم و ​​مصرف انرژی خواهد بود، به همین دلیل لازم است در برخی روزها کربوهیدرات کمتر و در روزهای دیگر بیشتر مصرف شود. این نشان می دهد که رژیم غذایی با چرخه کربوهیدرات برای افرادی که فعالیت بدنی منظمی دارند مناسب است. همچنین ورزشکارانی که به رژیمی نیاز دارند که انرژی را در حین فعالیت بدنی تامین کند و از سوزش عضلات جلوگیری کند. اما تنظیم این فرآیند با توجه به شرایط فرد فقط باید توسط متخصصین تغذیه انجام شود و راه حل های خودسرانه عوارض جدی در پی خواهد داشت.

وقتی در طول رژیم غذایی خود کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، چربی اضافی بدن را می سوزانید تا انرژی مورد نیاز برای فعالیت بدنی را تامین کنید. نکته مهم در طول این رژیم، ترشح انسولین برای تنظیم متابولیسم در بدن است. ترشح هورمون تاثیر زیادی در کاهش وزن و چربی سوزی دارد.

رژیم دوچرخه سواری کربوهیدرات در مواردی مانند تثبیت وزن، افزایش وزن برای افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند و ورزشکاران موثر خواهد بود، البته نباید هیچ روند خودسرانه ای دنبال شود. این امر باید توسط متخصصان و پزشکان در این زمینه سازماندهی شود تا تمام جنبه های مهم و ضروری که ممکن است دور از چشم ما باشد در نظر گرفته شود.


کاهش وزن با کربوهیدرات

معایب و مزایای رژیم دوچرخه با کربوهیدرات

این رژیم به ویژه بر ترشح هورمون های مختلف در بدن تأثیر می گذارد. مهمترین مزیت این رژیم از دست دادن حساسیت بدن به ترشح هورمون انسولین است. علاوه بر این، ترشح تستوسترون، لپتین و غده تیروئید را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  جذام و علائم جذام

این فواید دلیلی برای پیروی از این رژیم نیست، بلکه در واقع به این دلیل است که رژیم غذایی هر فرد باید با او باشد. زیرا وضعیت جسمانی و فراوانی هر بیماری در افراد لزوم قطع مصرف یا مصرف بیش از یک ماده غذایی را تعیین می کند.. از معایب این حالت می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • کاهش متابولیسم
  • خستگی و ضعف جسمانی به خصوص در حین فعالیت بدنی
  • بیخوابی
  • افزایش اشتها و گرسنگی
  • کاهش تمرکز
  • اختلال عملکرد بدن
  • افزایش خطر مشکلات گوارشی مانند یبوست


فواید یک رژیم دوچرخه سواری با کربوهیدرات

برنامه رژیم غذایی چرخه کربوهیدرات

روزهایی که یک فرد می تواند کربوهیدرات مصرف کند، چندین گزینه غذایی برای منوی خود دارد. این غذاها شامل موارد زیر است:

  1. انواع نشاسته در سیب زمینی، هویج و …
  2. میوه ها و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی شیرین، موز و
  3. حبوبات منابع عالی کربوهیدرات هستند
  4. غلات کامل و تصفیه نشده

باید بخوانید:

رژیم کربوهیدرات برای ورزشکاران

یکی از راه های پیشنهادی برای افزایش وزن و افزایش حجم عضلانی، مصرف بیشتر کربوهیدرات است. علاوه بر این، حذف کربوهیدرات ها برای ورزشکارانی که نیاز به کوتاه کردن عضلات دارند و باید سریع وزن کم کنند، توصیه می شود. این همان فرآیند رژیم غذایی با چرخه کربوهیدرات، با تاکید بر مصرف گاه به گاه و دوره ای کربوهیدرات است. در این صورت لازم است برای پیشرفت بهینه و پیشگیری از عوارض احتمالی، یک مجموعه رژیم غذایی تخصصی برای این منظور رعایت شود.

رژیم چرخه کربوهیدرات یکی از رژیم هایی است که باید به صورت دوره ای کنترل شود و بر حذف یا مصرف مقادیر زیاد کربوهیدرات ها تاکید شود. اما برای داشتن وزن مناسب، رعایت رژیم غذایی اصولی بر اساس شرایط فردی ضروری است تا با عواقب جبران ناپذیر حذف غذا مواجه نشوید.


بیشتر بخوانید  خواص دارویی آناناس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *