مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دوباره از روغن سرخ کردنی استفاده کنید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برخی افراد چندین بار از روغن های سرخ کردنی استفاده می کنند. استفاده مجدد از روغن بستگی به شرایطی دارد که روغن برای اولین بار در آن استفاده شده است. یعنی اگرچه توصیه ما این است که یکبار از روغن های سرخ کردنی استفاده کنید …

روغن سرخ کردنی

اما کسانی که برای صرفه جویی در هزینه می خواهند بیش از یک بار از روغن سرخ کردنی استفاده کنند، باید به گرم کردن روغن توجه کنند. یعنی اگر روغن برای مدت طولانی و طولانی بیش از حد گرم شود، استفاده مجدد از آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اگر رنگ و بوی روغن در اثر حرارت تغییر کرده است، آن را دور بیندازید و از استفاده مجدد خودداری کنید. اما اگر از روغن فقط برای سرخ کردن غذا استفاده کردید و زیاد گرم نکردید یا زمان گرم شدن زیاد نیست، می توانید یک یا دو بار دیگر از این روغن استفاده کنید تا رنگ و بوی آن تغییر کند. .

برای استفاده مجدد، قبل از استفاده مجدد، باید غذا و مواد جامد را از روغن جدا کنید. می توانید از روغنی که یک بار استفاده کرده اید برای سرخ کردن غذا استفاده کنید، در صورت داشتن شرایط لازم، پس از سرد شدن، آن را در ظرف مناسبی بریزید و در ظرف را خوب ببندید و تا مصرف بعدی در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

به یاد داشته باشید که این روغن ها تا یک هفته پس از اولین استفاده قابل استفاده مجدد هستند. یعنی نمی شود یکی دو ماه دیگر آنها را رها کرد. علاوه بر این، از آنجایی که احتمال اکسید شدن و پوسیدگی روغنی که در تماس با اکسیژن هوا قرار می گیرد بسیار زیاد است، در این مدت روغن را باید در ظروف با درب محکم نگهداری کرد.

بیشتر بخوانید  تاثیر سوجوک درمانی بر سلامت بدن

منبع: هفته نامه سلامت


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *