مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دلیل عدم حضور فردوسی پور در تلویزیون چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مجله دلگرم: چرا عادل فردوسی پور این روزها در تلویزیون دیده نمی شود؟ چرا برنامه نود با ادل پخش نمیشه؟ اینها سوالاتی است که در محافل مجازی مطرح می شود. برخی دلیل آن را انتصاب علی فروگی به عنوان سرپرست شبکه سه می دانند! برخی می گویند صدا و سیما در کار و برنامه های ادل دخالت کرده و او را عصبانی کرده است. ادل نیز فرار را ترجیح داد.

به گزارش اقتصاد نیوز، امیرمحمد سلیمانی نوشت: در شبکه های اجتماعی صحبت هایی مبنی بر پیدا نشدن عادل فردوسی پور در حوالی جامدجم شنیده می شود.

اینکه او کمتر در صدا و سیما حضور دارد و برنامه هایی که به نام او می شناسیم حالا دیگر مجریان رسانه ملی می سازند. همه قبول دارند که او گزارشگر خوب و تهیه کننده بهتری است. اما عدم حضور او در تلویزیون ربطی به اختلاف او با صدا و سیما ندارد.

عرف ورزش های تلویزیونی حکم می کند که گزارشگری که به مسابقه تیم ملی اعزام می شود معمولاً از تمام مسابقات تیم ملی گزارش می دهد. اگر آرای مزدک میرزایی یا جواد کجبانی در مسابقات قبلی دیر یا قطعی می شد، امسال در جام ملت های امارات چنین اتفاقی نمی افتاد.


جعبه خبر بخر

صدا و سیما برای تهیه جعبه گزارش حضور محمدرضا احمدی هزینه زیادی کرد. خرید جعبه گزارش برخلاف سیاست قبلی صدا و سیما بوده است.

فراموش نکنیم که هیچ خبرنگاری از ایران در جام جهانی و بازی های آسیایی به عنوان گزارشگر در محل حضور نداشت. حتی در جام جهانی 2014 که مزدک میرزایی برای حضور در مسابقات دستمزد نگرفت، از صندوق گزارش برزیل اخراج شد.

بیشتر بخوانید  عکس های جدید نوروزی و نازنین کریمی

به نظر می رسد ادل با تلویزیون مشکلی ندارد. او دومین بازی خود در این مسابقات را نیز ثبت کرد. جام ملت ها هیچ وقت برای فردوسی پور مسابقه جذابی نبوده و هر چه اشتیاق بیشتری برای آماده شدن برای جام جهانی و یورو داشت، در روزهایی که آسیایی ها بازی می کردند کمتر در تلویزیون ظاهر می شد.


درخواست فردوسی پور برای گزارش جام ملت های آسیا

حتی احسان شیعه مدیر شبکه ورزش به درخواست شخصی خود از عادل فردوسی پورا برای گزارش مسابقات جام ملت ها اشاره کرد. حضور عادل در شبکه ورزش چیز عجیبی نیست. او در حال تهیه برنامه «فوتبال 120» یکی از جذاب ترین و پرمخاطب ترین برنامه های شبکه ورزش است و حضورش روی صندلی گزارشگری این شبکه در شرایطی است که محمدرضا احمدی از معدود گزارشگران با کیفیت تلویزیون در حال تماشای مسابقات ایران است.


تفاوت فردوسی پور با شبکه سه


حساسیت فردوسی پور و شبکه سه باعث گلایه برخی هنرمندان از عدم حضور مجری برنامه 90 در تلویزیون شده است. تذکری که منطقی به نظر نمی رسد، وقتی به یاد بیاوریم که نه تنها برنامه بررسی جامع لیگ برتر، بلکه فوتبال 120 نیز بخش مهمی از وظایف سخت عادل است. برگزاری جام ملت ها در فصل امتحانات، دوره ای که برای فردوسی پور پر از سوال و اصلاح بود، بر سرشناس ترین ورزشکار تلویزیون نیز تاثیر گذاشت تا مدت ها از قاب های رنگی دور بماند.


فردوسی پور جایگزین دارد


اما چرا جای خالی منصفانه؟ اگر جواد کجابانی نمی تواند از فضای احساسی و اشک آلود و البته اشتباهات زیادش فاصله بگیرد، اگر استودیو امارات شبکه ورزشی با وجود همه مهمانان با کیفیتش همچنان بی کیفیت است و اگر برنامه محمدحسین میثاقی همچنان به مدیوم ادل نزدیک است. برنامه هایی که در همان حال و هوای برنامه او در شبکه ورزش است، ربطی به ادل ندارد.

بیشتر بخوانید  افراد مشهور متولد امروز ۱۹ آوریل!


این سوال را صداوسیما باید پاسخ دهد. پاسخی که حقیقتی تلخ دارد; اداره ورزش تلویزیون به جز عادل فردوسی پور، مهره بازی در بالاترین سطح رسانه ای را ندارد، در حال بازگشت به استانداردهای تلویزیونی است و فردوسی پور همچنان مقصر نیست. در روزی که این فوتبالیست سابق با اظهارات نژادپرستانه جلوی آنتن زنده به عنوان مجری ورزشی شناخته می شود، غیبت ادل حتی به دلایل شخصی بسیار آشکار است.


واکنش ها به غیبت فردوسی پور


در فضای مجازی واکنش های زیادی به غیبت فردوسی پور به خصوص سلبریتی ها…


محسن تنابنده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از این گزارشگر و مجری فوتبال در اینستاگرام نوشت: رفتیم پیش چهارتاشون هنوز خبری از ادل نیست؟


عدم حضور فردوسی پور در تلویزیون


مهراب قاسم خانی با ظاهری شوخ، فردوسی پور را در جایگاه مفقودی قرار داد و عکسش را به این شکل منتشر کرد: متوجه شد. از هموطنان خواهشمندیم در صورت مشاهده ایشان به ما اطلاع دهند و ملت را از مراقبت نجات دهند.»


عدم حضور فردوسی پور در تلویزیون


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *