دلایل برگزار نکردن کنسرت محسن چاوشی از همکار قدیمی اش


ناگفته های محسن چاوشیجا

تشویق کننده: همیشه حاشیه ای است. با اینکه حواشی زیادی در اطرافش دارد و در رسانه ها ظاهر نمی شود، اما رسانه ها مدام درباره او صحبت می کنند. او نزدیک به دو دهه است که در موسیقی پاپ فعال بوده و کارهایی انجام داده که کمتر کسی سراغش می رود.

او ریسک بزرگی کرد، در اوج شهرت سبک خود را تغییر داد و وارد دنیای دیگری شد. او به آوازهای مولانا، سعدی و حافظ روی آورد و پیشرو سبک جدیدی در موسیقی شد. «امیر بی گزند» نمونه محبوب این سبک است. حالا محسن کاوشی خواننده آلبوم های «ابراهیم»، «من سیزدهم»، «پرچم سفید»، «امیر به گزند» آخرین آلبوم خود را با نام «بی نام» منتشر می کند.

این آلبوم سومین همکاری او با هادی حسینی (تهیه کننده) است. فردی که توانسته خود را با حاشیه های این خواننده وفق دهد و همکاری خود را تا امروز حفظ کند.

گفتگو با هادی حسینی

آقای حسینی همکاری با محسن چاوشی از کجا شروع شد؟

من قبلا هرگز موسیقی پخش نکرده بودم. از طریق یکی از دوستانم که در زمینه موسیقی فعال بود چند کار به من پیشنهاد شد. من این چیزها را مطالعه کردم. یک روز یکی از دوستانم به دفترم آمد و گفت محسن چاوشی می خواهد کنسرت بگذارد. با تعجب گفتم جدی؟ گفت: بله. «اگر می توانی برو و انجامش بده.» بلافاصله به یکی از دوستانم گفتم که بپرسم چه کسی با چاوشی در ارتباط است و آیا او می تواند در این مورد جلسه ای ترتیب دهد.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی سویل تیانی خیابانی همسر محسن افشانی + عکس و فیلم

پس باید برای برگزاری کنسرت با هم کار می کردید. چه اتفاقی افتاد که داستان را ناراحت کرد؟

از طریق دوستم با محسن کاوسی جلسه ای داشتیم تا درباره کنسرت صحبت کنیم. محسن در آن جلسه گفت فعلا قصد برگزاری کنسرت را ندارد اما اگر بخواهد می توانیم برای انتشار آلبوم قرارداد ببندیم. از خدا خواستم که فوراً این پیشنهاد را بپذیرد. قرارداد بسته شد و آلبوم «امیر به گزند» اولین همکاری ما شد. از آنجا همکاری ما تا به امروز ادامه داشته است.

نکته دیگر سختی کار با محسن چاوشی است. او کنسرت نمی دهد و به همین دلیل کار با او چندان سودآور نیست. چرا که بسیاری از تهیه کنندگان خوانندگان با اجرای روی صحنه کسب درآمد می کنند. از طرفی محسن چاوشی خواننده کم حاشیه ای نیست. معمولا برای گرفتن مجوز مشکلات زیادی وجود دارد. کار با محسن چاوشی سخت نیست؟

100% ارزش کار کردن را دارد. انجام کاری با ارزش سخت است. هر چه کار سخت تر باشد، بهتر و ارزشمندتر خواهد بود.

کنسرت جدیدی از محسن چاوشی در راه است؟

آیا فقط به دنبال کار بودید یا ارزیابی مالی شما مهم بود؟

هر کس می گوید من از پول متنفرم دروغ می گوید. به هر حال، پول درآوردن جنبه شیرین تولیدکننده بودن است. اگر این قضیه منفعت مالی دارد، خوب است. اما از ابتدای همکاری با چاوشی تاکنون به چنین موضوعی نپرداخته ام.

من با او قرارداد استماع مالی امضا نکردم. من به خاطر علاقه ای که به محسن داشتم با او کار کردم. از کسانی که در زمینه موسیقی فعالیت می کنند بپرسید که آیا انتشار آلبوم سود دارد یا خیر؟ همه می گویند که این آلبوم آنقدرها درآمد ندارد. به خصوص در حال حاضر و با این وضعیت کپی رایت در کشور، انتشار آلبوم یک پلتفرم درآمدزا نیست و نمی توان انتظار داشت که رقم عجیبی به دست بیاورید. تمام درآمد من از همکاری با چاوشی از فروش آلبوم است.

بیشتر بخوانید  تاریخ و ساعت خاموشی زمین در ایران و جهان + جزئیات

برای برگزاری کنسرت با کاوسی صحبت کردی؟

محسن دوست دارد کنسرت برگزار کند اما فعلا زمانش را نمی بیند. با برگزاری اجرای زنده مشکلی نیست.

نگفتی کنسرت کی برگزار میشه؟

ما هنوز در این مورد صحبت نکرده ایم. محسن باید خودش تصمیم بگیرد. البته باید توجه داشت که برگزاری کنسرت دارای مزایا و معایبی است. معمولا کسانی که در کنسرت شرکت می کنند تمرکز کمتری روی تولید دارند. محسن نمی خواهد فضای تولید را رها کند و تنها به برگزاری کنسرت می پردازد. او بارها گفته است که هر وقت احساس می کند فرصت خوبی برای برگزاری کنسرت دارد، شروع به اجرای آن می کند و هیچ نگهبانی برای آن ندارد. همانطور که قبلا شنیدم، اولین درخواست محسن کاوسی برای رهبری در ابتدای کارش اجرای کنسرت بود نه آلبوم.

از تجربه شخصی خود از دوستی با محسن چاوشی بگویید. چه ویژگی اخلاقی او باعث شد که به همکاری با چاوشی ادامه دهید؟

محسن ویژگی های خوبی دارد. شاید وقت گفتن همه اینها نیست. محسن دوست خوبی است. او بسیار خاکی است. هیچکس نیست که بگوید من مقام بالایی دارم و رفتارش به خاطر جایگاهش تغییر می کند. او با همه بسیار بی ادبانه و بدون غرور رفتار می کند.

کنسرت جدیدی از محسن چاوشی در راه است؟
محسن کاوشی در کنار صمیمی ترین همکارش هادی حسینی

آلبوم «ناشناس» چه زمانی منتشر می شود؟

فکر می کنم بعد از ماه صفر و با فرا رسیدن ماه ربی بتوانیم آلبوم را منتشر کنیم. به محض اینکه مجوز وزارت ارشاد صادر شود زمان دقیق انتشار آلبوم را اعلام خواهم کرد. انتشار این اثر قطعا با نحوه انتشار آلبوم «ابراهیم» متفاوت خواهد بود. نسخه فیزیکی و دیجیتالی این آلبوم منتشر خواهد شد. من هنوز با شرکت فروش قرارداد نبسته ام. با چندین سامانه فروش اینترنتی وارد مذاکره شده ایم اما هنوز قرارداد را نهایی نکرده ایم.

بیشتر بخوانید  حکایتی از ضرب المثل الاغ می داند قیمت شیرینی چقدر است

من یک عذرخواهی به هواداران چاووشیا بدهکارم

هواداران محسن چاوشی معروف به چاوشیست از انتشار آلبوم بسیار نگران بودند. چی میگی تو؟

باید از هواداران تشکر کنم. آنها نیروی محرکه ما برای ادامه کار هستند و تمام تلاش خود را برای تأثیرگذاری انجام می دهند. اشتیاق هواداران به شنیدن آثار چاوشی توانایی ما را دو چندان می کند. من یک عذرخواهی به هواداران بدهکارم. چون قبل از گرفتن مجوز آلبوم تاریخ انتشار را اعلام کردم. به این ترتیب هواداران محسن انتظار داشتند در بهار ۹۸ اثر منتشر شود. فکر نمی کردم در این مسیر دچار مشکل شویم، اما برخی ایرادات شورای شعر در دفتر موسیقی و همچنین فرا رسیدن ماه محرم و صفر، برنامه ها را کمی به تاخیر انداخت. به هر حال باید از هوادارانی که همیشه از ما حمایت کردند تشکر کنم.


دیدگاهتان را بنویسید