مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دلایلی که چرا هر روز کاکائو داغ می نوشید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


امروزه واژه های بزرگ «سلامتی» و «زندگی سالم» به شعاری برای مردم این عصر تبدیل شده است. ما نه تنها می خواهیم چیزهای سالم بخوریم و بنوشیم، بلکه می خواهیم ذائقه و اشتهای خود را برای غذاهای خوشمزه ارضا کنیم!

کاکائو داغ

خوب است بدانید که نوشیدنی های سالم و مطلوبی وجود دارد که می توانید هر روز مصرف کنید. یکی از این نوشیدنی های خوشمزه می تواند یک فنجان کاکائو داغ باشد. این مقاله را بخوانید تا بدانید چگونه یک فنجان کاکائو داغ می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

1. سرشار از آنتی اکسیدان

کاکائو داغ

کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است. مطالعات نشان می دهد که کاکائو حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز، چای سیاه و شراب قرمز است. البته باید بدانید که «خشم» کاکائو داغ بسیار مهم است. هنگامی که کاکائو را گرم می کنید، آنتی اکسیدان بیشتری آزاد می شود.

2. سرشار از فلاونوئیدها

کاکائو داغ

کاکائو همچنین سرشار از فلاونوئیدها است که به بدن انسان کمک می کند اکسید نیتریک را پردازش کند که گردش خون را بهبود می بخشد، فشار خون بالا را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد. فلاونوئیدها همچنین از تجمع پلاکت ها و تشکیل لخته جلوگیری می کنند.

3. بهتر از شکلات داغ

کاکائو داغ

بسیاری از مردم دوست دارند شکلات داغ را با کاکائو داغ مخلوط کنند یا آن را به تنهایی بخورند. هات کاکائو از پودر کاکائو خام تهیه می شود، اما شکلات هات از شکلاتی که با خامه مخلوط شده یا در انواع دیگر پودر آغشته شده است، تهیه می شود. هات چاکلت نیز در مقایسه با کاکائو داغ سرشار از چربی و قند است و در عین حال ارزش غذایی کمتری دارد. این کار باعث می شود کاکائو داغ مفیدتر باشد زیرا خامه و شیرینی کمتری دارد. بنابراین وقتی به یک فنجان کاکائو داغ دسترسی دارید، دور شکلات داغ را خط بکشید. بهترین نوع کاکائو انواع تیره آن است که طعم کمی تلخ دارند.

بیشتر بخوانید  با خوردن انجیر سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

4. مغذی است

کاکائو داغ

پودر کاکائو در بسیاری از مطالعات به عنوان یک ویتامین جدید پیشنهاد شده است، زیرا می تواند اثرات مثبتی بر قلب و گردش خون شما داشته باشد. می توانید ارزش غذایی کاکائو داغ را با مخلوط کردن آن با جایگزین های شیر مانند شیر نارگیل، شیر سویا، شیر برنج یا حتی آب بهبود بخشید.

5. نوشیدنی انعطاف پذیر

کاکائو داغ

کاکائو داغ نوشیدنی مناسب برای هر زمانی از روز است. می توانید هر زمان که از کار خسته شدید یا حتی به دلیل سرد بودن هوا و نیاز به نوشیدنی گرم، یک فنجان بنوشید! همچنین نوشیدنی جذابی برای مهمانی های شماست. می توانید آن را با آب یا شیر گرم سرو کنید. همچنین دستوری برای گرم کردن کاکائو با نمک، دارچین و جوز هندی وجود دارد!

مجله اینترنتی سلامت


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *