دلار وارد کانال ۳۸ هزار تومان شد » ۲۲ آذر ۱۴۰۱


افزایش کنونی و ثبت رکوردهای جدید در بازار ارز و بازار طلای ایران؛ دلار در مرز 38 هزار تومان، سکه طلا در مرز 19 میلیون تومان قرار گرفت.

🔻 رئیس جمهور: بهبود وضعیت معیشتی در اولویت بودجه ۱۴۰۲ است

🔸 قیمت به دلار 31 آذر: 37830 تومان
🔸 قیمت به دلار 30 آبان : 35,320 تومان
🔸قیمت دلار 31 مهر: 32740 تومان
🔸 قیمت به دلار 30 شهریور : 30900 تومان

7 هزار تومان افزایش نرخ دلار تنها در 90 روز.

آن روز اتفاق افتاد؛

عرضه 424 میلیون دلاری در سامانه نیما

🔹 در روز گذشته معادل 424 میلیون دلار و کل ارز در سامانه نیما معامله شد.

📸 دلار در آستانه 38 هزار تومان و سکه بالای 18 میلیون تومان!

🔹 کار تحلیل، هشدار و نگرانی را پشت سر گذاشته است. به نظر می رسد تصمیم گیرندگان اصرار دارند که شما پایان این پرتگاه را ببینید و برای ما این فقط تاسف است.

آقای رئیسی! از روش ریشه کنی بیکاری در رباط کریم و سایر مناطق استفاده کنید

✍ مصطفی دانسته

دولت سیزدهم ضعیف ترین است. دولتی که با الفاظ شرایط کشور را ایده آل جلوه می دهد اما مردم شرایط زندگی را به چشم خود می بینند و نیازی به توضیح اضافی نیست.

به من گفتند در رباط کریم حتی یک نفر بیکار نیست و حتی ظرفیت پذیرش مهاجر را دارند.» البته واژه مهاجرت نیاز به بازنگری دارد. در پاکدشت هم گفتند یک نفر بیکار نداریم.

سخنان فوق متعلق به رباط کریم و اعضای شورای شهر پاکدشت نیست، این سخنان توسط رئیسی رئیس جمهور بیان شده است. در نگاه اول فکر می‌کردم که این حکم ضعیف است و رئیس‌جمهور می‌خواهد در این دو شهر حاشیه‌ای تهران بیکار نباشد، اما وقتی رسانه‌های مختلف این جملات را منتشر کردند، متوجه شدم که رئیس‌جمهور موضوع را این‌گونه گفته است. که

بیشتر بخوانید  طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ۱۴۰۱ + sale-iranecar-com – ایران چطور

معلوم نیست چه کسی این اطلاعات را به رئیس جمهور ابلاغ کرده است و همانطور که از شواهد برمی آید، رئیس جمهور از مخبر آمار و منابع نخواسته است، بلکه همان خبر را پذیرفته و منتشر کرده است.

🔹 داده های اطلاعاتی و آمار بیکاری در سراسر کشور نشان می دهد که این دو شهر حداقل یک نفر بیکار دارند. وضعیت اقتصادی کشور نشان می دهد که ممکن است بسیاری از آنها که شغل داشتند اکنون که این یادداشت را می خوانید بیکار باشند. مگر اینکه حکومت مانند فردی باشد که از او می پرسند چه باید کرد؟ گفت برای اینکه بیکار نشه تو خیابون راه میره، تو خیابون راه رفتن رو یه شغل حساب کن!

البته ممکن است این آمار با این تعریف رسمی به رئیس جمهور ارائه شده باشد که «هر متقاضی شغلی که حداقل دو ساعت در هفته با حقوق کار کند، شاغل محسوب می شود».

مشتاقم آمار این خبر را بشنوم و دولت و سخنگوی آن در مورد این دستاورد بی نظیر توضیح دهند و اینکه آیا امکان اجرای این سیاست در سطح کشور وجود دارد یا خیر.

بعید نیست به زودی این خبر به گوش برسد که رئیس دولت از ما خواسته است که به آنها بگوییم بیکاری را در رباط کریم و پاکدشت چگونه ریشه کن کنند تا در کشور پر از بیکار خودشان آن را اجرا کنند.

البته همانطور که می دانید از دیدگاه یک دولتمرد، ایران امروز در آرامش در تمام عرصه های زندگی به سر می برد.

اما واقعیت چیز دیگری است. اقتصادی که دلار در آن به 37 هزار تومان رسید و ناظران اقتصادی و سیاسی نسبت به دلار 40 هزار تومانی هشدار می دهند. سکه به حدی رسیده که نمی توان گفت ابرویی بالای چشم دارد!

بیشتر بخوانید  وضعیت آغاز معاملات بورس ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ -

در سیاست خارجی، چین که مدام از آن عذرخواهی می‌کردیم و آرام آرام وارد خط قرمز دیگری می‌شد، زرد شد و عربستان را محکم در آغوش گرفت و حتی علیه ایران موضع گرفت.

🔹 مسائل اجتماعی و سیاسی که دیگر نیازی به نوشتن روشن تر از خورشید ندارد.

🔹 وضعیت پزشکی کشور به خوبی نشان دهنده برنامه ریزی دولت ریاست جمهوری در اداره کشور است. و برجام به لطف سرمای اروپا دوباره یخ زد و معلوم نیست چه بلایی سرش می آید.

به جرات می توان گفت در طول عمر جمهوری اسلامی، دولت سیزدهم ضعیف ترین دولت است و می توان آن را ضعیف ترین دولت نامید. دولتی که با الفاظ شرایط کشور را ایده آل جلوه می دهد اما مردم شرایط زندگی را به چشم خود می بینند و نیازی به توضیح اضافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید