دستگاه بخور + خواص معجزه آسای دود بخور


عود چیست؟

به گزارش دلگرم: از دیرباز در طب ایرانی و اسلامی از تکرار استفاده می شده است تا به امروز، عودها انواع مختلفی دارند و به شکل امروزی محدود نمی شوند. در گذشته بخور را از سبزی خرد شده، چوب خام، روغن و پودر تهیه می کردند و در مراسم و مهمانی های خاص می سوزاندند. بخور بوی مطبوعی دارد و به دلیل قدمت آن باعث ایجاد حس های نوستالژیک در افراد می شود. دستگاه بخور دستگاهی است که در آن دستگاه های بخور قرار داده می شود و می گذارند تا کاملا بسوزد، دستگاه بخور به گونه ای طراحی شده است که محل نگهداری دستگاه بخور بوده و به عنوان وسایل تزئینی نیز استفاده می شود.ساخت و استفاده از دستگاه بخور. از زمان سلجوقیان ..

چگونه بخور بخوریم؟

روشن کردن بخور بسیار ساده است و برای این کار می توانید بخور را با فندک، کبریت یا گاز روشن کنید، پس سر بخور را چند لحظه روی آتش نگه دارید تا شعله ور شود و بعد از خاموش شدن شعله برای مدتی در حالی که و شروع به سوزاندن می کند و اگر آتش خاموش نمی شود می میرید و داخل دستگاه جوجه کشی می گذارید تا دود کند، انکوباتورها معمولاً طوری طراحی می شوند که سوراخ یا سوراخی دارند و دودی که از هر طرف خارج می شود مانند شمع بخور می دهد. و باید در آتش بایستد تا سرش سرخ شود.

انواع ثنایا

عودهای فانتزی امروزه بسیار پرطرفدار است و بسیار پرطرفدار است، اینجا عود بسیار زیبا و چشم نواز است که جلوه خاصی دارد و به عنوان وسایل تزئینی، بخور از آداب باستانی شرقی نیز استفاده می شود، از گذشته تا کنون استفاده می شده است. طرح و اشکال و یکی از آنها فانتزی اوت مکان است که به دلیل ظاهری که دارد مورد استقبال قرار می گیرد، مدل های مختلفی از فانتزی وجود دارد که برخی از آنها در اینجا آورده شده است:

مدل کامل: در اینجا یک عود به شکل پر است که طراحی بسیار زیبایی دارد و کاربرد تزئینی دارد و جلوه ای مدرن به فضا می دهد، طرح مینیمال این عود فضای نشیمن را زینت می دهد.

مدل استوانه ای: طراحی این عود به گونه ای است که امکان قرار دادن چندین عود را دارد.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های تیپاکس در شهر دامغان

مدل صندوق: این مدل به شکل جعبه است و طراحی آن بسیار خلاقانه است و به دلیل طراحی خاص آن به خوبی می توانند رایحه را در فضا پخش کنند مدل اقیانوس، فرشتگان، خانه ها، قطارها، لانه ها و …. نمونه های دیگر مکان های عود فانتزی هستند. مرباهای اودی از چوب، سرامیک، فلز و برنج ساخته می شوند، اما بیشتر آنها از چوب ساخته می شوند.

فواید کشیدن بخور بخور

خواص بخور بخور

عودهای مختلف ماهیت متفاوتی دارند و این یکی از مواردی است که بستگی به درخت و گیاهی دارد که از آن عود می کنند. چوب صندل طبیعتی سرد و خشک دارد و تکرار آن نیز همین خاصیت را حفظ می کند. بخور تهیه شده از مشک طبیعتاً گرم و خشک است. خواص درمانی اسانس ها از دیرباز در دوران باستان شناخته شده است. به عنوان مثال، بوی نرگس که ریه ها را تقویت می کند. رایحه اسطوخودوس هندی از دیرباز برای درمان اختلالات خواب و…

دو دسته تکرار در بازار وجود دارد. نخ های رشته ای اصلی با روش های سنتی ساخته می شوند و رشته های اصلی با روش های شیمیایی پردازش می شوند. لازم به ذکر است که اجاق های بخور سنتی بوی ملایم تری نسبت به انواع اسانس ها دارند، محیط زیست نه تنها مفید نیست بلکه برای سلامتی مضر نیز می باشد. بنابراین باید در انتخاب بخور دقت کنیم تا از مواد تقلبی بخور نخریم.

به طور کلی، بیشتر عودها اثر آرام بخش و نیروبخش دارند و عود سیگار خستگی، استرس، اضطراب و آرامش را از بین می برد. با این حال، دانشمندان، درمانگران سنتی و گیاه شناسان درباره عودها تحقیق کرده اند تا موارد زیر را به عنوان خواص کلی عودها بیابند: استفاده از عود بیش از پنج هزار سال قدمت دارد. رومی ها و مصری ها از عود به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده، ضد باکتری و التیام دهنده برای التیام زخم استفاده می کردند.ترکیبات معطر طبیعی گل ها و گیاهان موجود در عود از طریق مژه های بینی وارد سیستم لیمبیک مغز و مخاط هیپوتالاموس شده و اعصاب را تحریک می کند.تنفس، ضربان قلب، غدد درون ریز، حافظه و یادگیری، به طور قابل توجهی بر خلق و خوی تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با اثرات و فواید درخت و درختکاری

عصاره های گیاهی مکرر به دلیل ساختار تشکیل دهنده آن که شامل آلدئیدها، کتون ها، استرها و غیره می شود، تأثیر واضحی بر سلامت جسم و ذهن دارند. از سوزاندن بخور به راحتی می توان برای رایحه درمانی در خانه استفاده کرد. رایحه درمانی عود یکی از ایمن ترین، ارزان ترین، ارزان ترین و موثرترین روش های درمانی است که رایحه های مطبوع در عود، فرد را فعال تر و سرزنده تر می کند و او را با خود پیوند می دهد. استشمام بوهای مطبوع باعث ایجاد و ارسال پیام های عصبی به مغز و کل سیستم عصبی می شود و واکنش های مثبتی دریافت می کند.

ویژگی های انواع عود

ویژگی های خاص عودهای مختلف چیست؟

عودهای مختلف با رایحه های مختلف علاوه بر خواص عمومی، خواص ویژه ای نیز دارند. توجه به این نکته ضروری است که برخی از انواع عودها دارای خواص مشترک با انواع دیگر هستند، مانند عودهای اکالیپتوس، رزماری، دارچین، مریم گلی و به طور کلی طراوت بخش. از سوی دیگر، برخی از عودها دارای چندین ویژگی در یک زمان هستند; به عنوان مثال، عود آویشن هم برای درمان استرس و هم برای یک ضد عفونی کننده قوی موثر است.

چوب صندل تکرار می کند: یکی از بهترین عطرهای طبیعی و انواع معروف عود است که از جنگل های هند به دست می آید. عطر چوب صندل برای مدیتیشن و آرامش ذهن، بالا بردن سطح معنویت و رسیدن به موفقیت مفید است.

تکرار بخور دادن: از این نوع تکرار در کلیساها و مراسم معنوی جهان استفاده می شود. بخور بخور ایمان به شادی را تداعی می کند و فضای معنوی ایجاد می کند.

تکرار مشک: این گرانترین عود در نظر گرفته می شود. تکرار مشک باعث افزایش هوشیاری ذهنی و جذب نیرو می شود.

بخور عنبر: رایحه ای که فضا را برای تمرکز و مراقبه آماده می کند. کهربا برای انرژی و میل به موفقیت استفاده می شود.

بخور اسطوخودوس: عطر ملایمی دارد و به بخور لوندر نیز معروف است. برای آوردن صلح، آرامش، انرژی و تعادل به محیط استفاده می شود و دارای خواص ضد اضطراب، ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک، ذهن باز، ضد تشنج، ضد ویروسی، ضد افسردگی و تقویت کننده اعصاب است.

بخور میخک: با باز کردن گره های انرژی در چاکرای ریشه و خلاص شدن از شر الگوهای اجتماعی خشک و متعصب عمل می کند.

بیشتر بخوانید  سرفه کنل کاف سگ چیست و چگونه درمان میشود ؟

بخور آجارو: فرآیندهای شفای معنوی را فعال می کند و برای آرامش، یوگا، مدیتیشن، آرامش، ایجاد فضای معنوی و احساسی مناسب است.

بخور کاج: انرژی های منفی و افراد نامناسب را از بین می برد، پول را جذب می کند، استرس را از بین می برد و محیط را تمیز می کند.

تکرار گل یاس: آرامش خاطر و فضای رمانتیک ایجاد می کند. اختلالات خلقی، استرس و اضطراب را از بین می برد و برای آرامش و آرامش اعصاب استفاده می شود.

بخور گل رز: منبع خلوص متعالی به عنوان آرام بخش، کابوس و افسردگی را از بین می برد.

چم چمپ عود: برگرفته از گل های درخت شامپاین. فضایی آرام برای افزایش عشق، فضایی رمانتیک و محیطی دوستانه ایجاد می کند.

بخور نعناع هندی: یکی از خواص بخور نعناع افزایش آرامش عاطفی و میل جنسی است.

بخور بنفش: انرژی و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

تکرار کنف: باعث ایجاد حس موفقیت و معنویت می شود. همچنین نشاط آور، ضد استرس و ضد افسردگی است.

بخور دارچین: دارای رایحه ای تند و نماد پول، ثروت و رفاه، محرک، گرم کننده، ضد نفخ، ضد سرماخوردگی، رفع سوء هاضمه و سوء هاضمه، رفع اشتها و بهبود نشاط و گردش خون، دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است.

بخور وانیل: این عطر ملایم برای عشق، جذابیت و جذابیت است. روی سیستم عصبی و مغز انسان اثر می گذارد و ترس و اضطراب را کاهش می دهد و افسردگی را کاهش می دهد.

بخور سیب سبز: خاصیت جوان کنندگی دارد و به بدن و ذهن طراوت و شادابی می بخشد.

بخور چای سبز: یکی از خواص بخور برای کشیدن چای سبز، ایجاد تمرکز، افزایش قدرت فکری است. تسکین می دهد و به کاهش استرس کمک می کند.

بخور نارگیل: رایحه ای آرام بخش و خنک دارد. این یک راه خوب برای از بین بردن موانع و رسیدن به موفقیت است.

تکرار ثروت: دارای رایحه ای جدید طراحی شده است. فضایی سرشار از آرامش، سلامتی و ثروت ایجاد می کند و برای مدیتیشن، یوگا و آرامش استفاده می شود.


دیدگاهتان را بنویسید