مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دستورات فوری روحانی برای جلوگیری از موج جدید تاجگذاری در ایران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی ضد تاج ظهر پنجشنبه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ، هاجوتلاسلام و مسلمانان برگزار شد.

در این جلسه ، ستاد عملیاتی ستاد تاج ملی و همچنین کمیته های بهداشت ، امنیت ، اجتماعی و تبلیغات و اطلاع رسانی ، گزارش وضعیت بیماری ها در مناطق مختلف کشور و اقدامات ، نظارت و نظارت محدودیت هایی برای کنترل و مهار موج. آنها بیماری پنجم را ارائه دادند.

در گزارشی از شیوع پنجم ، کمیته بهداشت از افزایش تعداد بیماران و شیوع وضعیت قرمز در برخی دیگر از استانهای کشور خبر داد و شیوع بالای یک نوع بیماری جدید به نام ویروس دلتا را نشان می دهد. دلیل اصلی افزایش بیماران وی نسبت به افزایش تعداد بیماران و مشارکت بیشتر شهرها و استانها در روزهای آینده هشدار داد.

براساس این گزارش ، میزان انتقال ویروس دلتا به حدی زیاد است که جوانان ، جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند ، بنابراین پایبندی دقیق به پروتکل ها و نظارت دقیق و محدودیت های اضافی اجتناب ناپذیر است و این امر متأسفانه به دلیل عادی سازی است. و عدم توجه به انطباق با پروتکل های بهداشتی وضعیت انطباق با پروتکل ها هنوز در کل زیر 70٪ است که جای نگرانی است.

گزارش کمیته بهداشت بیان می دارد که در صورت رویارویی جدی و عدم رعایت نکات بهداشتی ، میزان بروز بیماری در موج پنجم بیشتر و دامنه آن از موج های قبلی گسترده تر خواهد بود. محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ، صاحبان مشاغل و اصناف را در دستور کار خود قرار دهید و در شناسایی و معالجه بیماران و مبتلایان به کادر پزشکی کمک کنید.

بیشتر بخوانید  هشدار کرونایی به زنان باردار - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

پایگاه عملیاتی همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده و محدودیت ترافیک در شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین تقویت نظارت برای انطباق با دستورالعمل های بهداشتی و کنترل مرزهای ورود به کشور ارائه داد.

در این جلسه وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز گزارشی از مدیریت تأمین برق در مراکز درمانی و بیمارستان ها به دلیل افزایش تعداد بستری شدن و بستری شدن بیماران کرونر ارائه کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به لطف زیرساخت های فنی مناسب و منبع تغذیه اضطراری و پیش بینی های انجام شده ، خوشبختانه عوارض و خسارات احتمالی ناشی از قطعی های اخیر به خوبی کنترل شد ، افزود: این امر باعث ایجاد عوارض جدی و آسیب غیر قابل کنترل به بیماران خواهد شد. نیازهای پزشکی خود را برآورده نکردند. مشکلات و مشکلات مربوط به این مشکل از طریق تلاش شبانه روزی و نظارت کنترل می شود.

دستورات فوری روحانی برای جلوگیری از موج جدید تاجگذاری در ایران

روحانی گفت: این پایگاه عملیاتی مأموریت ویژه ای برای نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی دارد و بر لزوم ایجاد هماهنگی بین کمیته های حمایت و اطلاع رسانی ، حمل و نقل و کمیسیون اقتصادی در این زمینه و کمک به بالا بردن سطح اصول بهداشتی در جامعه تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت در مورد شرایط خاص و خطرناک بودن موج پنجم بیماری نسبت به امواج قبلی ، تأکید کرد: برای تقویت نظارت از طریق دستگاه ها و م institutionsسسات نظارتی و همچنین اطلاع رسانی باید اقدامات لازم انجام شود. مردم در مورد عواقب بیشتر بدانند. شیوع جدید بیماری و گسترش آن باید در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در نظر گرفته شود و اقدامات قاطع تری در مورد تخلفات در این زمینه انجام شود.

بیشتر بخوانید  هواشناسی امروز 22 آذر ماه 1402 | بارش باران در بیشتر استان‌ها

اجرای عملیات واکسیناسیون و تسریع آن در روزهای اخیر به دلیل واردات بیشتر واکسن های خارجی و همچنین ورود تدریجی واکسن های تولید داخل به چرخه مصرف موضوع دیگری بود که در این جلسه توسط کمیته بهداشت مطرح شد و اعلام شد که وعده های تولیدکنندگان واکسن برآورده می شود. طبق سند ملی ، مجوزهای داخلی برای تولید بیشتر و تلاش آژانس هایی مانند وزارت امور خارجه و بانک مرکزی برای تهیه واکسن های خارجی ، گروه های هدف تا ماه آگوست واکسینه می شوند.

به همین منظور ، بیش از 800 مرکز واکسیناسیون جمعی و بیش از 3000 تیم واکسیناسیون در سراسر کشور ایجاد و فعال شده است ، به طوری که روند تزریق واکسن می تواند به سرعت و بدون تجمع انجام شود.

کمیته بهداشت همچنین درخواست کرد ، با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و اظهار نظر در مورد تولید واکسن و تأثیر آن بر سهولت فرآیند واکسیناسیون ، وضعیت اطلاعات مربوط به منابع واکسن ، به ویژه از تولید کنندگان محلی ، حساس تر و دقیق تر باشد. فقط از طریق دستگاههای مسئول و مربوط انجام می شود.

در همین راستا ، رئیس جمهور با اشاره به برنامه ها و اقدامات انجام شده در زمینه تهیه و تولید واکسن ، ابراز امیدواری کرد با وجود مشکلات و موانع موجود با افزایش واردات واکسن های خارجی و افزایش تولید واکسن های محلی ، انجام اقدامات واکسیناسیون سریعتر انجام می شود

۲۷۲۱۵

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *