مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

در مورد مری بارت چه می دانید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پس از چندین سال تماس مداوم مری با اسید معده، به تدریج تغییراتی در مری ایجاد می شود که دیواره آن را شبیه معده (با یک غشای مخاطی محافظ) می کند. این بیماری ماری بارت نامیده می شود زیرا اولین بار توسط پزشکی به نام بارت کشف شد.

بیماری بارت

در بسیاری از موارد این تغییر مشکلی ایجاد نمی کند، اما ثابت شده است که مری بارت می تواند باعث سرطان مری شود، بنابراین اگر مری بارت شدید دارید، باید هر از چند گاهی از نظر سرطان مری بررسی شوید.

این بیماری در افرادی که رفلاکس یا اسیدی شدن غذا دارند مشاهده می شود. در GERD، اسید معده به مری و غذاهای به اصطلاح اسیدی فرد باز می گردد.

بازگشت طولانی مدت اسید معده به مری باعث می شود که دیواره انتهایی مری شبیه به بافت شکم شود. یعنی بعد از چند سال که مری در تماس دائمی با اسید معده است، به تدریج تغییراتی در مری ایجاد می شود که دیواره آن را شبیه به معده می کند.

بیماری بارت

درمان رفلاکس
درمان رفلاکس و همچنین درمان سایر بیماری ها ابتدا بر اساس رفع و رفع علت انجام می شود. بسیار مهم است که اقداماتی را برای تغییر و اصلاح کارهایی که در زندگی انجام می دهید انجام دهید و بیماری خود را بدتر کنید:

اگر سیگاری هستید، تصمیم بگیرید که آن را ترک کنید و این تصمیم را اعمال کنید. سیگار خطر سوزش سر دل را افزایش می دهد و همچنین برای سلامت عمومی شما مضر است.

در صورت لزوم سعی کنید وزن کم کنید. سعی کنید به طور منظم ورزش کنید و همچنین در صورت لزوم رژیم غذایی خود را تغییر دهید و اصلاح کنید.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد قرص پیریدوستیگمین

از الکل اجتناب کنید.

از خوردن غذاهایی که فکر می کنید وضعیت شما را بدتر می کند اجتناب کنید. هرگز شکم خود را با غذا پر نکنید. در عوض، مقدار کمی غذا بخورید، همیشه در حالت نشسته غذا بخورید، آهسته غذا بخورید و غذا را خوب بجوید.

– از کمربندهای تنگ یا لباس زیر تنگ استفاده نکنید.

درست قبل از خواب نخورید و ننوشید.

– سر خود را 15 سانتی متر بالاتر قرار دهید تا در وضعیت شیب دار قرار بگیرید و بخوابید. دراز کشیدن به پهلوی چپ نیز می تواند مفید باشد.

هرگز بلافاصله پس از صرف غذا کمر خود را خم نکنید یا خم نکنید.

بیماری بارت

در مورد مری بارت چه می دانید؟

در حال حاضر هیچ درمان موثر یا تایید شده ای برای مری بارت وجود ندارد، اما در آینده لیزر درمانی با آندوسکوپ ممکن است نقش مهمی در درمان این بیماران داشته باشد.

برخی از علائم این بیماری عبارتند از:

دل درد در شب تا حدی که انسان را بیدار کند.

استفراغ، گاهی همراه با خون در استفراغ.

• وجود خون در مدفوع.

* مشکل در بلع غذا.

مری بارت ممکن است بعد از چند سال به سرطان مری تبدیل شود، بنابراین اگر مشکل شما جدی است و جوان هستید، باید هر سال آندوسکوپی انجام دهید تا به محض تبدیل مری بارت به سرطان مری، آن را درمان کنید.

بیماری بارت

در صورت مشاهده تغییرات سرطان زا برای جلوگیری از پیشرفت سرطان باید جراحی و برداشتن مری انجام شود که عمل بسیار سختی است.

بسته به اینکه چه تعداد مری باید از طریق جراحی برداشته شود، ممکن است لازم باشد شکم به سمت بالا کشیده شود یا بخشی از روده بزرگ به جای آن وارد شود.

بیشتر بخوانید  عوارض کپسول چاقی فرشته را میدانید؟

مری بارت به تنهایی علائمی ایجاد نمی کند، اما اگر مری بارت در شما تشخیص داده شده است، درمان طولانی مدت با مهارکننده های پمپ پروتون (مانند امپرازول) ممکن است برای علائم شدید ریفلاکس ضروری باشد.

گردآوری و تنظیم: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *