مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

در فضای باز از ماسک استفاده کنید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در فضاهای شلوغ و شلوغ که نمی توان فاصله اجتماعی نیم تا دو را رعایت کرد، از ماسک استفاده کنیم. متر

علیرضا ناجی افزود: تا زمانی که کرونا وجود دارد، این سیاست معتبر است و باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اخیر ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر لزوم استفاده از ماسک در فضای باز این سوء تفاهم را در بین بسیاری ایجاد کرد که اصلا نیازی به استفاده از ماسک نیست، فاصله اجتماعی یک و نیم را رعایت کنید. تا دو متر باید ماسک بزنیم.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با بیان اینکه درست است که واکسن های موجود، واکسن های اختصاصی سویه های در حال گردش نیست، افزود: این واکسن ها همچنین از حجم زیادی از بیماری های شدید و بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می کند. فوت‌شدگان. انجام داد

وی با تاکید بر اینکه چهره ویروس کرونا تغییر کرده و وارد فاز دوم شده است، گفت: واکسیناسیون عمومی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان باید رعایت شود تا زنجیره ویروس کرونا قطع یا کاهش یابد.

ناجی خاطرنشان کرد: متأسفانه تصور عموم مردم از پایان ویروس کرونا ناشی از اطلاعات نادرست و باورهای غلط در مورد پایان ویروس کرونا است، جولان احیای کووید است.

وی افزود: در شیوع کووید 19، جدای از بحث عدم استفاده از ماسک، می توان آن را به ورود شعبه BA، 5 Omicron به ایران و همچنین پوشش دوز پایین نسبت داد. واکسن (دوز سوم) 34 درصد، عدم پذیرش واکسن در محدوده سنی 5 سال را تا 11 سال و مدت طولانی و طولانی از اولین دوره واکسیناسیون (دوز یک و دو) عنوان کرد.

بیشتر بخوانید  ورود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا به ایران -

شهید بهشتی، استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی با طرح این سوال که چرا همچنان باید در داخل خانه و مکان های شلوغ از ماسک استفاده کنیم، گفت: پاسخ در عدد R، عدد R یا شماره عفونت نهفته است. ” “موثر”، نشانگر توانایی انتقال عامل بیماری از یک فرد به افراد دیگر است، در واقع این عدد به ما می گوید که چند نفر توسط یک فرد مبتلا شده اند.

وی با عنوان این مطلب که این ویروس با ظرفیت بسیار بالا سعی در حفظ خود در طبیعت دارد، لزوم استفاده از ماسک در تمامی فضاهای بسته و فضاهایی که ازدحام جمعیت وجود دارد را ضروری خواند و هشدار داد: چهره کرونا را مبتلا کرده است. تغییر و وارد شد گام دیگری برداشته شده است، اما برای قطع یا کاهش زنجیره ویروس کرونا همچنان باید واکسیناسیون عمومی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت شود.

ناجی ادامه داد: عدم پذیرش واکسن های تکمیلی و تأخیر، کنترل ویروس کرونا را نه تنها در ایران بلکه در جهان زیر سوال می برد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *