در زمینه مشارکت اجتماعی ، ما با یک نخبه ناتمام مواجه هستیم



ایسنا / اصفهان رئیس جهاد دانشگاه اصفهان گفت: در زمینه مشارکت اجتماعی با نخبه ناقصی در مجتمع های دانشگاهی و نوعی غرق شدن در گذشته در سطح شهروندی مواجه هستیم.

مهدی ژیانپور ، روز (سه شنبه ، 12 تیر) در اولین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی ، چالش ها و فرصت های پیش روی ما وی با بیان اینکه یکی از نیازهای توسعه در استان اصفهان توجه به پایداری اجتماعی است ، اظهار داشت: پایداری اجتماعی را می توان خواسته پایدار اعضای جامعه طی هزاران سال آینده تعریف کرد. همچنین سه بعد اصلی توسعه پایدار ، ابعاد زیست محیطی ، اقتصادی و اجتماعی است و تعادل این سه بعد نباید بر هم بخورد.

وی با بیان اینکه با رویکرد توسعه پایدار می توان اصفهان را درگیر محدودیت های رشد دانست ، اظهار داشت: استان اصفهان و شهر اصفهان دارای موقعیت استراتژیک در سطح ملی و بین المللی هستند ، بنابراین این شهر سومین کلانشهر بزرگ در چهاردهمین کلانشهر پرجمعیت در خاورمیانه است.

به گزارش ایسنا ، رئیس جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: تاریخ درخشان اصفهان بر هیچکس پوشیده نیست. از یک طرف ، این شهر دارای دو اثر ثبت شده جهانی و عضویت در شبکه شهرهای خلاق است ، این شهر را خواهر 14 شهر جهان می نامند و از طرف دیگر با وجود روندهای اخیر ضد صنعتی ، مرکز صنعتی کشور.

ژیانپور به دیگر مزایای استان اصفهان در کشور اشاره کرد و گفت: تولید نزدیک به 20 درصد تولید ناخالص داخلی ، در دسترس بودن زیرساخت های جاده ای مطلوب ، تولید 60 درصد طلا ، تولید 70 درصد فولاد ایران و 32 درصد تولید فولاد ایران فرآورده های نفتی از ویژگی های بارز این استان است. در کشور.

بیشتر بخوانید  طرز پخت لبو قرمز با نبات که عطر و طعمی بی نظیر دارد!

وی افزود: با وجود این نعمت ها ، اصفهان با بلایایی از جمله پیر شدن جمعیت ، خشونت و بی اعتمادی ، تغییر اقلیم و آلودگی محیط روبرو است.

رئیس جهاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه توان اقتصادی جامعه محلی با این ظرفیت های ضروری برابری نمی کند ، رونق بازارها را نیازمند ورود گردشگران داخلی و خارجی دانست و گفت: این در حالی است که در مقایسه با برخی از شهرها نرخ ورود کم است. ”

ژیانپور با اشاره به لزوم توجه و خواندن مطالعه ارزشمند “دانیل لرنر” تحت عنوان گذار از نظام سنتی ، نوسازی خاورمیانه ، به کمبود رویاها در ذهن شهروندان اشاره کرد و گفت: این مشکل نتیجه عدم آمادگی روانی ایرانیان است.

وی با اشاره به دو دهه تحقیق شهری در جهاد دانشگاهی اصفهان ، افزود: در تقاطع مفهوم توسعه روانشناختی و ثبات اجتماعی ، می توان به موانعی مانند نخبه ناتمام در محیط علمی و دانشگاهی اشاره کرد ، و کمی سازی مفهوم کیفیت زندگی و کمبود رویاها در جامعه. “

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: در سطح شهروندی ، نوعی غرق شدن در گذشته و غرق شدن در مشکلات وجود دارد و هیچ تعهدی نسبت به کل وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید