مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درک اینکه چه مزه هایی پس از بیماری عروق کرونر قلب از بین می رود؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مطالعات نشان می دهد که بسیاری از افراد پس از بهبودی از کووید 19، اختلال در توانایی خود در درک طعم های اصلی را گزارش می دهند.

تحقیقات نشان می دهد که پس از بهبودی از کووید 19، بسیاری از مردم توانایی کاهش در درک طعم اصلی شیرین، ترش، تلخ و شور را گزارش می دهند.

محققان پیشنهاد کرده اند که بیشتر این افراد به تازگی حس بویایی خود را از دست داده اند که نقش مهمی در تجربه کلی چشایی دارد.

اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که حداقل یک سوم از این افراد واقعاً بخشی از توانایی خود را در تشخیص این ذائقه های اولیه از دست داده اند.

علت از دست دادن چشایی پس از کووید 19 همچنان یک راز باقی مانده است، اگرچه دانشمندان چندین مکانیسم ممکن را پیشنهاد کرده اند.

از دست دادن چشایی و بویایی یکی از شایع ترین علائم کووید 19 است. تحقیقات نشان می دهد که این علامت ممکن است نسبت به سایر علائم رایج مانند سرفه، تب و خستگی، پیش بینی کننده بهتر عفونت کرونا باشد.

افرادی که علائم آنها حداقل 4 هفته پس از کووید 19 که مدت ها به عنوان سندرم کووید شناخته می شود ادامه می یابد، اغلب گزارش می دهند که حس چشایی خود را از دست داده اند.

اندام ها و بافت های حسی در زبان، دهان، گلو و بینی به درک چشایی کمک می کنند.

اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که حدود یک سوم افرادی که پس از کووید 19 از دست دادن چشایی را گزارش می کنند ممکن است در واقع بخشی از حس چشایی اولیه خود را از دست داده باشند.

بیشتر بخوانید  علیرضا شارلک از مسابقات جهانی کشتی آزاد حذف شد

کلر هاپکینز، محقق ارشد در بیمارستان گای در لندن، می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که اختلالات چشایی شایع تر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم.

نتایج تحقیقات بر روی بیش از 800 نفر مبتلا به سندرم کووید طولانی مدت نشان می دهد که بیش از 65 درصد مشکلات بویایی و چشایی را گزارش کرده اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *