مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دروغ هایی که فروشندگان تلویزیون به مشتری تحویل می دهند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در خرید هر محصولی یک قانون اساسی و بزرگ وجود دارد: هرگز آنچه را که فروشنده می گوید باور نکنید!! این بدان معنا نیست که تمام اظهارات فروشندگان اشتباه است و اطلاعاتی که می دهند بی فایده است، بلکه در واقع فروشندگان می خواهند محصولی را بفروشند که سود بیشتری برای آنها داشته باشد و سود شما آخرین اولویت آنها باشد. در اینجا پنج دروغ رایج که فروشندگان تلویزیون برای متقاعد کردن مشتری برای خرید یک محصول استفاده می کنند، آورده شده است.

دروغ فروشندگان تلویزیون

فروشندگان تلویزیون برای جلب رضایت مشتری، گاهی اوقات دروغ های بزرگ می گویند، اما این بدان معنا نیست که همه فروشندگان تلویزیون افراد بدی هستند. بسیاری از آنها به اصطلاحات اشتباه اعتقاد دارند و برای مثال معتقدند که کنتراست یا فرکانس دینامیکی بالاتر تصویر را بهبود می بخشد. برخی می دانند که اینها ملاک کیفیت تصویر نیست، اما برای فروش محصول خود مجبور می شوند اطلاعات اشتباهی را به کاربر بدهند.

دروغ فروشندگان تلویزیون

این تلویزیون دارای نسبت کنتراست یک به یک میلیارد است

خیر، این گفته درست نیست. همه سازندگان تلویزیون به دروغ ادعا می کنند که کنتراست ها تصاویر هستند. هیچ سازنده ای وجود ندارد که نسبت کنتراست مناسب تصویر را منتشر کند. بنابراین هرگز به ارقامی که فروشنده و سازنده در مورد کنتراست تصویر می دهند توجه نکنید. اعداد ارائه شده به عنوان کنتراست تصویر در واقع یک نسبت کنتراست تصویر پویا هستند که هیچ تاثیری بر کیفیت تصویر ندارند.

کنتراست بومی این عدد مهمی است که تفکری را که تولیدکنندگان به دلیل سطح پایین ارائه نمی دهند، تشویق می کند. در واقع، هر چه کنتراست واقعی تصویر بالاتر باشد، بهتر است، اما از آنجایی که سازندگان اطلاعاتی در مورد کنتراست واقعی تصویر منتشر نمی کنند،

بیشتر بخوانید  شعب بانک اقتصاد نوین در کرمانشاه به همراه آدرس و تلفن

این ارقام را نیز نباید نادیده گرفت. در دنیای واقعی، تلویزیون های پلاسما کنتراست بالاتری نسبت به LCD و LED دارند. با این حال تلویزیون های LCD گران قیمتی مانند Elite Sharp، Sony HKS950 و LG LM9600 که مجهز به تاریکی محلی هستند نیز کنتراست بسیار بالایی با پلاسما دارند. رقابت کنند.

دروغ فروشندگان تلویزیون

کیفیت صدای این تلویزیون نسبت به بقیه بهتر است

«ببینید، این تلویزیون کیفیت صدای بسیار بهتری از آن تلویزیون دارد!» نه، این درست نیست، هیچ تلویزیون HD کیفیت صدای خوبی ندارد. حقیقت این است که این تلویزیون دیگر صدای بدی ندارد! به دلیل باریک بودن تلویزیون های صفحه تخت، هیچ کدام مجهز به بلندگوهای مناسب نیستند و نمی توانند کیفیت مناسبی را ارائه دهند و برای داشتن کیفیت صدای مناسب باید یک سینمای خانگی مخصوص خریداری کرد. بنابراین کیفیت صدای تلویزیون های صفحه تخت تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارد و همگی از نظر کیفیت صدای خروجی در سطح بسیار پایینی قرار دارند.

تلویزیون ها خیلی زود آسیب می بینند. افزایش گارانتی تلویزیون

نکته دیگری که هنگام خرید می توانم به شما بگویم گارانتی و آسیب پذیری شدید تلویزیون است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود مدت گارانتی را افزایش دهید یا تلویزیونی با گارانتی طولانی تری خریداری کنید. اما حقیقت چیز دیگری است و تلویزیون های صفحه تخت معمولاً کیفیت ساخت خوبی دارند و عمر مفید بسیار بالایی دارند، بنابراین پرداخت هزینه بیشتر برای تمدید مدت گارانتی توصیه نمی شود.

دروغ فروشندگان تلویزیون

تلویزیون های ال ای دی بهترین کیفیت تصویر را دارند

این جمله اشتباه است. ابتدا باید ببینید که تلویزیون ال ای دی وجود ندارد! همه تلویزیون های ال ای دی همان تلویزیون های ال سی دی هستند که وظیفه ایجاد نور پشت پنل را به جای لامپ های فلورسنت قدیمی دارند. در واقع نام کامل تلویزیون ال ای دی یا ال ای دی تلویزیون ال ای دی ال سی دی است. ال ای دی ها نسبت به فلورسنت ها انرژی کمتری مصرف می کنند و مدل های گران قیمت تلویزیون های ال ای دی ال سی دی کنترل بهتری بر روشنایی پنل دارند و در نتیجه تصویر بهتری نسبت به ال سی دی دارند.

بیشتر بخوانید  شهربازی پاداد اهواز : تنها شهربازی کلانشهر اهواز

اما در بسیاری از موارد کیفیت پلاسما بهتر از تلویزیون های ال ای دی ال سی دی است. پلاسما سیاه را عمیق تر نشان می دهد و کنتراست تصویر بالاتری دارد. اگر می خواهید تلویزیون ال ای دی با کیفیت پلاسما داشته باشید باید دو یا سه برابر قیمت تلویزیون پلاسما بپردازید. البته پلاسماها هم معایبی دارند، مثلاً پلاسماها معمولاً ضخیم تر، سنگین تر هستند، مصرف بیشتری نسبت به ال ای دی دارند و همچنین دمای بالاتری تولید می کنند.

اگر می خواهید صدا و تصویر با کیفیت بهتری داشته باشید، باید یک نوع خاص و گران قیمت کابل HDMI خریداری کنید

باور کنید که تفاوت ده هزار تن کابل HDMI با 100 یا 300 هزار تن تقریبا صفر است، مخصوصاً اگر طول کابل و فاصله بین پخش کننده و تلویزیون کمتر از 3 متر باشد. بنابراین هرگز برای کابل HDMI گران قیمت هزینه نکنید.

زومیت


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *